2025-12-21
Blog Página 1221

LABek suspentsuan jartzen du PRECOren sinadura

ELAk PRECO berritzeko akordioa ez sinatzeko hartutako erabakiaren aurrean LABek bere sinadura suspentsuan jartzea erabaki du. PRECO da momentu honetan lau sindikatuen parte hartzearekin bizirik eta bere funtzioa betetzen jarraitzen duen akordio bakarra, eta LABek uste du sinadura lortuko bada gaurdainoko adostasun mailari eutsi behar zaiola.

LABen posizioa PRECO berritzeko akordioaren aurrean
PRECO da momentu honetan bizirik jarraitzen duen akordio bakarra, lau sindikatuok parte hartzen dugu eta modu normalitzatu batean funtzionatzen duelako bete du bere funtzio. PRECO berritzea erabaki genuen hori positiboa eta beharrezkoa baloratu genuelako. Organu hau gaurkotzeak lan gatazkak bideratzeko aukerak hobetzen ditu eta horrek hemen, gatazka denean nagusi, garrantzi handia du.

PRECOaren berritzea arazo eta gatazka politikoa bihurtzen den momentutik hasierako helburuak ezerezean geratzen dira. Hobekuntza bat behar lukeena arazo berri bat izango da, gatazka iturri izango da. 

Egoeraz
Arazo bat dagoela bistakoa da, hemen ez dago ezta guztiok konpartitzen ditugun akordioak egiteko baldintzarik eta modurik ere. HORI DA ARAZOA. Arazo horri aurre egin behar zaion behingoz, eta guk ez dugu ikusten sasi eztabaidekin eta ihes bideak bilatzen arazoa konponduko dugunik.

Batetik, patronalaren zilegitasunaren auzia ez da Bizkaidendak auziarekin sortu eta Bizkaidendak auzia ez da konponduko PRECO ez sinatzeagatik. PRECOk ez du patronalaren auzia konponduko. EZ DEZAGUN PRECOra ERAMAN aipatu auzia ETA PRECO ALFERRIK HIPOTEKATU.

Hemen arazoa Confebask da, arazo politiko bat da, ez da teknikoa (ze ordezkaritza maila duen hemen edo han), eta ez da azaleko. EZ DAGO PATRONALIK LAN MUNDUARI BEGIRA DITUGUN ERRONKEI AURRE EGITEKO, EZ DAGO PATRONALIK GURE EREMUAN BEHAR DITUGUN AKORDIOAK ERAIKITZEKO. Arazo bat da euren posizioagatik. Arazo bat da euren egoeragatik. Eta arazo konpontzen edo bideratzen ez den heinean handitu egiten da, gatazka berrien iturri izango delako.

• Negoziazio kolektiboa ez da bideratu eta ez da desblokeatu Confebaskek ezetz esan ziolako Jaurlaritzak babesten zuen akordio interprofesional bati.
• Hitzarmenak blokeatuak daude Confebasken helburu bakarra lan erreforma ezartzea delako, hori da bere borroka euskal ekonomia berreraikitzeko borrokatu beharrean. 
• Eta horrela ezinezkoa da akordioen bidea hartzea. Ezin dira akordioak egin lan munduan negoziazio kolektiboen bidez, ezin dira akordioak egin organismo soziolaborelatan eta ezin dira, noski, akordio politiko sendoak eraiki. Jaurlaritzak nola berreraikiko du elkarrizketa soziala baldintza hauetan? Eskaintzarik gabe garatzen da Confebaskek ez duelako aukerarik ematen.
1998an altxatu zen Confebask enplegu mahaitik eta egoera aldatu egin zen, akordioaren bidea txikitu eta gatazka nagusitu zen. Eta oraindik horrela gaude. Jaurlaritzak egoeraren ardura eta interpelazioa beti jarri du ELAren eta LABen gainean. Bada garaia Confebaskek bide guzti honetan eta egoera honetan duen ardurei begiratzeko eta arazoari aurre egiteko.
 

Bestetik, esan dugunez, arazoa ez da BizkaiDendakekin sortzen eta ez dugu inondik inora konpartitzen PRECOko akordioa auzi horretarako baliatzea. Beraz ez dugu bat egiten ELAren jarrerarekin.

Guztiz kontrajarria iruditzen zaigu hartzen dituen beste erabaki batzuekin. ORPRICCEarekin adibidez. Hor patronala Confebask da, PRECOan dituen arazo berdinekin. Eta hor gaia negoziazio kolektiboa da, are gehiago, negoziazio kolektiboaren balioa da hor gaia erabakitzen dena akordioek duten balioa delako. 

Gainera, Bizkaidendak bada ELAk PRECOren akordioa sinatzeko jartzen duen prezioa, LABek ez du joko horretan parte hartuko. ELAk bere borroka partikularra bihurtu du sektore hitzarmen bat eraikitzeko bidea izan behar duena. Borroka hori benetan irabazteko aukerak murriztuz.

Borroka horren atzean akordio sindikal bat balego sektore langileak askoz ere aukera gehiago edukiko lituzkete irabazteko. Ez dago akordiorik bide hori alboratu zelako. Bere lehiarako tresna bihurtu beraz guk ez ditugu gure erabakia horren arabera hartuko.

Gure ustez bi gauzak nahasteak ez du ezertan laguntzen, PRECO kaltetzen dugu eta ez dugu bestea hobetzen.

LABen jarrera:
• Hasieratik esan genuen bezala, LABen iritziz PRECO berritu behar da, lau sindikatuon babesarekin egin behar da eta organu honen funtzionamendu normalizatua ziurtatuko duen lau sindikatuon parte hartzeak jarraitu behar du. 
• Momentu honetan ezinezkoa da horrela izatea. Egoera hau onartzea huts egite handia dela pentsatzen dugu, akordioa posiblea zen eta posiblea egin behar da. LABek ez du bere erabakia aldatuko: PRECO gaurkotu behar da modu adostuan. Adostasun hori eraiki behar dugu. 
• Lan Sailari bilera eskatu diogu Jaurlaritzari eskatzeko arazoaren aurrean aurrera urrats emateko behingoz.
◦ Patronalaren zilegitasunaren auzia hor dago eta ez da bakarrik konponduko, eta ezin zaigu sindikatuoei pasa arazoa eskuetatik ihes ez egiteko ardura.
◦ Jaurlaritzak harago egin behar du. Lan harreman eredu berri batera eramango gaituen bidea egin behar badugu, eta hori da Lan Sailak esaten duena, Confebasken aurrean erabakiak hartu behar dira hori delako arazo nagusia. ZER DA JAURLARITZAK PLANTEATZEN DUENA AKORDIOAREN BIDEA POSIBLE EGITEKO CONFEBASK AKORDIOEN KONTRA BADAGO? Uztailaren 7an gertatutako hor dago. Arazoa ez dago sindikatuotan.
• PRECO gaurkotzeko egin hasierako gogoeta eta orduan ikusi ziren asmoak berreskuratzeko eta horiek nagusitzeko eskatuko dugu akordioaren mahaian. Premiak eraman gintuen akordio hau bultzatzera eta premia hor dago.
• Beraz ELAri hori eskatzen diogu. Patronalarekin dugun borroka ez da zertan baztertu behar PRECO sinatzeko, ezta PRECO sinatzeagatik. Horrela ikusi genuelako hasi zen akordio honen bidea. Eta noski, gure eskua luzatzen dugu Confebaskeri batera aurre egiteko. Hori izango da biderik emankorrena langileentzat.

 

 

 

La defensa del derecho a decidir frente a la imposición de la monarquía reúne a miles de personas en Iruñea

 Alrededor de 15.000 manifestantes, según los organizadores, han recorrido las calles de Iruñea entre gritos republicano e independentistas.

La convocatoria, impulsada por fuerzas políticas y sindicales y numerosas organizaciones sociales de Nafarroa, ha sido de una gran pluralidad, y ejemplo de ello han sido los lemas coreados durante la marcha. Gritos contra los Bornones, en favor de una tercera república, se han mezclado con otros a favor del derecho a decidir o de la independencia de Euskal Herria. En los que unos y otros sí han coincidido es en mostrar su rechazo al relevo en la corona española, con gritos de "monarkiari ez".

La manifestación, que ha recorrido el centro de la ciudad, ha finalizado en el paruqe de Antoniutti, donde se ha leido el comunicado final. En el manifiesto acordado por las organizaciones convocantes, se ha hecho un llamamiento a la sociedad a seguir movilizándose contra la monarquí y el derecho a decidir de la ciudadanía y de los pueblos del Estado español.

 

 

 

LABek elkartasuna adierazi die Andaluziako langilego, SAT eta auziperatuta dauden 12 kideeri

0

Sevillako SAT era bidali den idatzi baten bitartez LABek bere sustengua eta elkartasuna adierazi die Andaluziako langilego, SAT sindikatuari eta ekainak 12an auziperatuak izando diren 12 kideeri.

12 langile hauek hurrengo ekainak 12an zigor-arloko 10 zk.ko epaitegian agertu beharko dira 2010eko irailak 29an Sevillako Unibertsitateko sarreretan informazio piketeetan parte hartu izana egotzita. Zehazki, Fiskaltzak desordena publikoa sortu eta agintarien aurkako atentatua egin izanaz akusatu ditu, guztira 20 urteetako gartzela zigorrak eskatzen dituelarik.

Berriro ere, langileen borrokaren kriminalizazio eta greba eskubidearen aurkako eraso baten aurrean aurkitzen gara. Greba eskubidearen gauzatzeak duen indarraz jabeturik botere ekonomiko eta politikoak zigor bideeri ekiten diote greba eskubidea murrizteko.
 

 

 

«¿Hacia donde va la Revolución Cubana?»

0

El militante e investigador cubano Jesús Pastor García Brigos participará en un acto organizado por la fundación Ipar Hegoa y LAB en próximo 10 de junio en el Areto Gorria de Iruñea. La charla dará comienzo a las 18:00 de la tarde y se analizará la transformación socioeconómica de Cuba y la propiedad socialista.

«¿Hacia donde va la Revolución Cubana? Transformación socioeconómica y propiedad socialista»

Ponente:
Jesús Pastor García Brigos, militante e investigador cubano

Lugar:
Areto Gorria. Calle Rio Arga, 14 bajo.

Hora:
18:00 de la tarde
 
 

 

 

LABek ulertezintzat jotzen du PSEk Eusko Irratian inoiz egin den Enplegu Publikoaren deialdirik handiena bertan behera utzi nahi izatea

LAB sindikatuaren ustetan, ulertezina da PSEk Eusko Irratian inoiz egin den Lan Eskaintza Publikorik handiena bertan behera uzteko Legebiltzarrean aurkeztu duen legez besteko proposamena.

Are ulertezinagoa erabaki hau hartu zen Administrazio Kontseiluaren bileran kontra azaldu zen eragile bakarra Alderdi Popularra izan zela kontuan hartuz; orduan, PSE abstenitu zen eta gaurkoan aldiz, PPren posizioarekin lerrokatu egiten da. PSE agintean egon zenean arazoa konpontzeko urratsik ez zuen eman, eta aurpegia garbitzeko oraingoan ere ez dio muzin egiten kontraesanetan erortzeari. Lanpostuen deialdia atzera botatzen saiatzeko proposamenarekin bat egin du PSEk, PP eta UpyDrekin, esplizitu eta publikoki EITBko plantilla murriztu egin behar dela baieztatu dutenak.

LABen ustetan, Administrazio Kontseiluak hartutako erabakia positiboa da, besteak beste honako arrazoiengatik:

• Lehenik eta behin, Irratiari orain arte ziren baino 49 egiturazko plaza gehiago ematen dizkiolako bi urteko prozesuan eta hau amaitutakoan beste zortzi, eta honenbestez, orain arte Eusko Irratian izan den Lan Deialdi Publikorik handienari bide emateaz gain zerbitzu publikoa bera sendotu egiten duelako.
• Bigarrenik, soluzioa ematen diolako irregularra eta bidegabea zen egoera bati, alegia, bere garaian LEP (sarbiderako hautaketa prozesu) batera aurkeztuta eta berau gaindituta ere egunera arte irratian lan egiterik izan ez duten lan poltsako pertsonekiko bidegabea zen egoera bati, eze orain arte zuzendaritzak pertsona hauek kontratatu beharrean beste langile batzuk kontratatuta eduki ditu modu diskrezionalean, berdintasun, gaitasun eta merituen printzipioak frogatu gabe urte hauetan guztietan kontratatuak izan diren beste langile batzuk. Orain guztiek izango dute aukera bera lanpostu hauek lortzeko, eta aukera bera baita lan poltsaren bidez kontratatuak izaten jarraitzeko.
• Hirugarrenik, irratian izugarrizko urratsa ekarriko duelako euskararen normalizazioan; honek, langileon euskararen ezagutzak eta erabilerak, zerbitzu honen funtsezko zeregina komunikazioa dela aintzat harturik balio bikoitza hartzen duelarik.
• Eta laugarrenik akordio honi esker, Eusko Irratiko egiturazko plantillaren gaineko urrats garrantzitsu hau Zuzendaritza eta Administrazio Kontseiluaren erabaki diskrezionala izatetik, berau ezinbestez erakundearen langileen ordezkarien adostasunez hartu beharreko erabakia izatera pasatzen da.
 

 

 

LAB pide al Parlamento Navarro que se oponga a la ley de Mutuas del Gobierno Español

0

Igor Arroyo comparece en la Comisión de Salud del Parlamento de Navarra para exponer la posición de LAB sobre la nueva Ley de Mutuas que prepara el Gobierno español y pide al Parlamento de Navarra que apueste por el sistema público como eje de salud laboral.

PROPUESTAS DE IGOR ARROYO (LAB) EN LA COMISIÓN DE SALUD DEL PARLAMENTO DE NAVARRA
«Frente a la nueva Ley de Mutuas que prepara el Gobierno español, que busca ampliar las competencias de las mutuas patronales para controlar y presionar a los trabajadores y trabajadoras, proponemos que las instituciones navarras avancen en una dirección diferente. Proponemos que, primero, posibiliten y, segundo, promuevan la contratación de las contingencias profesionales con el sistema público.

Se trata en definitiva de apostar por el sistema público de Salud, por Osasunbidea. No supone un gasto sino un ingreso, puesto que las cotizaciones de los trabajadores y trabajadoras que contraten con el INSS pasarían a ser gestionadas por el sistema público. Y es algo que se puede hacer perfectamente en el marco legal vigente.
Dicho en otras palabras: se trata de publificar un ámbito que ha sido privatizado. Todo el mundo saldría ganando con ello:

1. Desde la perspectiva de los trabajadores y trabajadoras, una gestión pública garantiza que la salud se sitúe por delante de otro tipo de consideraciones.
2. Desde la perspectiva del sistema público de salud, gestionar la salud laboral supone reforzar el propio sistema público, que contará con más ingresos y por tanto más medios y podrá optimizar sus recursos.
3. Desde el punto de vista del empresariado, no se podría plantear objeción alguna, a no ser que existan razones inconfesables. Puesto que la atención de la salud laboral seguirá realizándose según las normas vigentes. Y ¿quién mejor que el sector público para velar por el cumplimiento y desarrollo de dichas normas? 

En concreto planteamos:
1. Que el Parlamento de Navarra se oponga a la Ley de Mutuas del Gobierno español y apueste por el sistema público como eje de la salud laboral.
2. Que el Parlamento de Navarra habilite los medios para que todas aquellas empresas que libremente opten por concertar las contingencias profesionales con la Seguridad Social, reciban un tratamiento adecuado por parte de Osasunbidea. Repito: se trata de planficar adecuadamente, que no de incrementar la inversión pública en Sanidad, puesto que son las cotizaciones de los trabajadores y trabajadoras en cuestión los que pagarán la cuenta.
3. Que el Parlamento de Navarra proponga a su propia plantilla que las contingencias profesionales se contraten con el INSS (y por lo tanto se atiendan desde Osasunbidea). 
4. Que el Parlamento de Navarra inste al Gobierno a que transfiera la gestión de la salud laboral de toda su plantilla a Osasunbidea (mediante el INSS), tal y como han pedido todos los sindicatos en la Comisión de Personal. De hecho, el Gobierno ya tiene contratadas con el INSS la cobertura de 513 trabajadores/as.
»
 

 

 

Xupera XXIko langileak murriketen aurkako mobilizazioetan murgildu dira

XUPERA XXI enpresako zuzendaritzak kostuak murrizteko eta absentismoa gutxitzeko hainbat aldaketa egiteko asmoa duela iragarri du. Honen aurrean eta ekainaren 18an izango den kontziliazio-ekintzan hitzarmenik lortu ezean, enpresa batzordeak epaitegietara joko duela iragarri du. Pasadan ekainaren 5ean egin bezala, ekainaren 12an elkarretaratzeak deitu ditu batzordeak.

Xupera XXIeko enpresa batzordearen oharra
(LAB, UGT, CCOO)

«Pasa den maiatzaren 15an telemarketing sektorekoa den XUPERA XXI enpresako zuzendaritzaren eta enpresa batzordearen arteko bilera izan genuen eta han enpresak jakinarazi zigun hainbat aldaketa egiteko asmoa, kostuak murrizteko eta absentismoa gutxitzeko.

Hartu dituzten neurriak eta inposatu nahi dizkigutenak hauxek dira:

• Ez dituzte ordainduko gaur egun arte medikuak ematen ziguten 24/48/72 orduko egonaldiak. Neurri honekin bilatzen dutena da lehenego egunetik gaixoaldi-baja hartzea eta honela hitzarmen-kolektiboan agertzen dena ordaintzea, hau da, 1etik 3ko epean %70 arautzaile neurriekin, 4tik 20ra %75 eta 21garren egunetik urtera arte %100.

Orain arte, nahiz eta ez hala jaso hitzarmen-kolektiboan, medikuak holan onartzen bazuen baja baino lehen gaixotasun egonaldiak ematen zituzten, modu horretan geure soldata ez zuen lermatzen, hau da, soldataren 100% kobratzen genuen. Geure ikuspuntutik eta lehen esan dugun bezala, nahiz eta hitzarmen-kolektiboan ez agertu, lortutako eskubide bat da eta horrexegatik ez dugu onartuko holako murrizketa, gure lan eskubideen kalterako baita.

• Hartu duten beste neurri bat da hemendik aurrera ez direla emango ordaindutako baimenak 65 urtetik gorako eta 8 urtetik beherako senitartekoak medikutara laguntzeko; besteeik laguntzeko erabilitako orduak langileok gu geu medikutara joateko urtean dauzkagun 35 orduetatik deskontatuak izango zaizkigu. Nahiz eta hitzarmen kolektiboan ez agertu, ulertzen dugu denborarekin lortu dugun eskubide bat dela eta enpresak inolako kalterik ez duela eduki baimen honekin. Askotan lan orduetatik kanpo egiten ditugu holako ekimenak, dauzkagun baimen ordu horiek ez ukitzeko. Neurri hau familia eta lanaren kontziliaketaren kontrakoa da eta gainera ez du ezer konponduko.

Horregatik, enpresa komitetik bi lan moldeekin jokatuko dugu geure eskubideak berriro lortzeko:

1. Eskubide hauen urraketa salatu dugu CRL-n ( kolektibitate gatazka salatzen den erakundea) eta datorren Ekainak 18 edukiko dugu kontziliazio-ekintza. Ez bada inolako hitzarmenetara heltzen epaitegira joko dugu.

2. Bi elkarretaratze egingo ditugu enpresaren aurrean, geure lan eskubideetan atzera egitearen kontra, lanean jasaten ditugun presioengatik eta geure lan baldintzen narriadura salatzeko. Elkarretaratzeetan lehena gaur, ekainak 5, egin dugu eta hurrengoa ekainaren 12an izango da, goizez 12:00tatik 12:30ak arte eta arratsaldez 19:00etatik 19:30 ak arte.

Ez dugu baztertzen geldialdi ekimenik, baina lehenago nahi dugu erantzun potente bat eman elkarretaratzeekin. Murrizketeei aski dela esateko unea heldu da, geure etorkizuna defendatzea geure betebeharra da.

Bilbon, 2014ko ekainaren 5ean»
 

 

 

Adinduen egoitzetan atentzioaren eta langileen osasuna kolokan dagoela salatu du LABek

LAB sindikatuak parodia bidez Gasteizen adinduen egoitzetan ematen diren lan eta bizi baldintzen okertzea salatu zuen pasadan ostegunean. Umorea erabiliz indarrean dagoen ratioen dekretua aldatzea exijitu zen, Europako bataz beste dagoen ratioen mailara homologatzeko.

EAEn, Eusko Jaurlaritzak dauka egoitza hauetan bete beharreko ratioak finkatzeko ardura. Eta egin egin zuen, 1998an argitaratu zuen dekretu baten bidez. Baina ratio horiek oso bajuak dira (toki askotan 100 lagun artatzeko 50 langileen plantilla dago, bertan egin behar diren lan guztiak eta bete behar diren eguneko 24 orduan kontuan harturik). Eta gainera, gaur egun egoitzetan dagoen egoiliarren izaera ere asko aldatu da: gero eta dependentzia handiagoak.

Egoera honek lan baldintzak okertzea ekarri du: estresa, lesioak, lanaldi partzial asko, pertsonak duintasunez artatzeko aukerarik ezak sortzen duen ezintasuna… Egoiliarrengan ere, nola ez, eragina du, bizitzeko ezinbesteko diren gauzak korrika eta presaka egiten zaizkie, jarduera oso gutxi dituzte, berordainketa altua…

Kanpaina bati ekin dio LABek Hego Euskal Herrian. Lehenik eta behin, adinduen egoitzei kristalezko ormak ezarri nahi izan die, gizarteak ikus dezan gaur egungo egoerak ez duela ahalbidetzen bertan eman behar zen kalitatezko arreta lortzea. Hortik aurrera, zera lortu nahi dugu: indarrean dagoen ratioen dekretua aldatzea, Europako bataz beste dagoen ratioen mailara homologatzeko. Egoitzetan langile gehiago behar dira, egoiliarrei arreta ematen denbora gehiago eman ahal izateko. Egoitzetan, bizi kalitatea erabat lotuta dago enpleguaren kalitatearekin, eta gaur egun bietan hobetzeko beharra dago.
 

 

La liquidación de las Cajas Vascas, se acelera. Lo quieren hacer antes del día 30

El día 11 de junio se realizará una cadena humana que partirá de los Jardines de Albía frente a Sabin Etxea a las 10,30 de la mañana y terminará en Diputación- BBK.
Tenemos que evitar que esta operación sea llevada a cabo. Es por ello, que hemos activado e impulsado una respuesta social amplia y contundente. En este sentido, la “Plataforma en defensa de un Sistema Financiero Público Vasco y contra la privatización de Kutxabank” de la cual LAB es miembro, te anima a participar en esta cadena.

Quienes hoy toman las decisiones en las Cajas Vascas Kutxabank con el apoyo de los partidos PNV, PP y PSE, han decidido apretar el acelerador para evitar la presión ciudadana en aumento.

De manera unilateral, PNV y quienes le apoyan, junto con los actuales gestores de BBK, han decicido que antes del 30 de Junio van a trasformar la BBK en una fundación bancaria.

Esta decisión es trascendental para el futuro de las Cajas Vascas y del propio Banco creado por ellas, Kutxabank.

Esta trasformación en Fundación bancaria- según lo dispuesto en la Ley 26/2013 de 27 de Diciembre de Cajas y Fundaciones bancarias- aprobada entre otros con los votos del PP y PNV, supone la pérdida definitiva del control público de las acciones de Kutxabank, hoy propiedad de las Cajas Vascas.

Las antiguas asambleas compuestas por administraciones, trabajadoras y trabajadores e impositores, desaparecen y se crea un patronato de 15 personas de las cuales el 25% como máximo pueden proceder de las entidades fundadoras y más de un 50% serán personas de “reconocido” prestigio en el ámbito financiero y económico.

Las personas así designadas, van a decidir cómo y cuando se van a vender las acciones de Kutxabank. Ellas, van a decidir sobre el ahorro de miles y miles de personas que en Euskal Herria han depositado sus ahorros en las Cajas Vascas.

Sabemos que esta es una decisión política patrocinada por PNV y PP. Así, han acordado las reformas legislativas precisas para privatizar las Cajas-Kutxabank y poner a disposición de banqueros y especuladores más de 60.000 millones de ahorro vasco depositado en las Cajas.

Quienes nos oponemos a semejante expolio tenemos que responder con urgencia y contundencia.

Porque esta pelea la vamos a ganar. !No a la privatización de Kutxabank!. Por un Sistema Financiero Público Vasco!.