2026-06-28
Blog Página 611

No firmaremos ningún acuerdo que no contemple una recolocación efectiva en los Centros de Iniciativa Social de la CAV

El pasado 9 de noviembre, ELA, Steilas y CCOO firmaron el acuerdo de Centros de Iniciativa Social de la CAV. Hoy, pasado casi un mes, hemos tenido la mesa negociadora para insertar el acuerdo firmado en el convenio laboral.

Tal y como anunció LAB el pasado mes de noviembre, tras analizar y contrastar el acuerdo con su representacion sindical y afiliacion, detectó una serie de carencias y contenidos inaceptables, entre las que destaca que el acuerdo de mantenimiento de empleo no garantiza la recolocación y prevé la posibilidad de despidos o supone la renuncia al otro derecho histórico de acceso al contrato de relevo (artículo 77.B).

Ante esta situación, el sindicato LAB ha trasladado a la mesa negociadora de hoy varias aportaciones para evitar los despidos y completar algunos puntos del acuerdo. En opinión de Kristau Eskola, no se preveen que se hagan modificaciones para completar el acuerdo, asi pues, una vez más, deja en evidencia su falta de voluntad negociadora. No obstante, LAB seguirá realizando aportaciones para completar el acuerdo en próximas reuniones para integrarlo en el nuevo convenio a suscribir.

Además, LAB ha puesto de manifiesto que el acuerdo no se está cumpliendo en varios centros, a lo que Kristau Eskola ha respondido que no tiene intención de aplicar el acuerdo firmado el 9 de noviembre hasta el 1 de enero, ante la pasividad de los sindicatos firmantes.

Por ello, y a la vista de que el acuerdo todavía no da una respuesta proporcionada a las necesidades de las y los trabajadores, el sindicato LAB ha decidido no suscribir el acuerdo y, al mismo tiempo, quiere manifestar que hemos perdido una gran oportunidad para alcanzar un acuerdo más sólido y ofrecer a las y los trabajadores un planteamiento real de recolocación.

Como hasta ahora, LAB seguirá trabajando y luchando por unas condiciones dignas para todo el sector, en defensa del empleo y en defensa de los derechos de todas y todos los trabajadores.

 

 

 

La pantilla de Michelin Lasarte se moviliza ante la actitud miserable de la dirección

La sección sindical de LAB en Michelin Lasarte ha denunciado la actitud miserable de la dirección: pretende realizar una rebaja salarial, con aumento de la jornada. De esta manera, nos hemos movilizado ante la fábrica, a convocatoria del comité de empresa.

Este es el comunicado de la sección sindical de LAB en Michelin Lasarte:

Hoy 5 de diciembre hemos celebrado la 11. reunión negociadora del convenio colectivo de Michelin Lasarte.

Tras 11 reuniones y a pesar de la excelente situación económica que la multinacional atraviesa, pretende realizar una rebaja salarial, con aumento de la jornada.

Desde LAB Michelin queremos denunciar la actitud miserable de la dirección de Michelin que nos encamina a un inevitable conflicto.

La plantilla de Michelin Lasarte convocada por el Comité de Empresa ha realizado ya 2 de las 4 concentraciones previstas antes de realizar una consulta entre la plantilla para refrendar un calendario de movilizaciones más amplio.

 

 

 

Baionako kaleak hartu ditugu, erretreta, lan eta bizi duinaren defentsan

Greba Orokorrera deitu dugu gaur Ipar Euskal Herrian, Frantziako Gobernuak gauzatu nahi duen pentsioen erreformaren kontra. Mobilizazioei ekin diegu goizetik. Hain zuzen ere, Bidarteko Mr.Bricolage ez ixteko aldarria errepideratu dugu lehenik, bertako aparkalekutik Angeluko Castoramaruntz abian jarritako Barraskiko Operazioaren bitartez. Ondoren, Baionako kaleetan mobilizatu gara, geltokitik irtendako manifestazioarekin bat eginez.

Sistema unibertsala puntuen bidez martxan eman nahi dute eta horrekin denok galtzaile izanen gara. Denok gehiago eta denbora luzeagoz lan eginen dugu, gutxiago eta denbora laburrago batez kobratzeko!

Azken 25 urte hobeagoak kontutan hartzea ahanzten ahal dugu eta funzionarioek haien azken 6 hilabeteak ere. Langile bakoitzaren urte txarrenak ere kontutan hartuak izanen dira eta horrek bortxaz erretretak apalduko ditu.

Erretretara joateko adinaren urruntzearekin eta kotizazio urteen luzatzearenkin gaurko eta biharko gazteak geroz ta denbora gahiago lan egitea kondenatzen dituzte. 70 urte arte lan egin beharko dugu erretreta duin bat ukaiteko!

HALA ERE, PUTUEN SISTENA JUSTUAGO DA EZTA?

Proposatzen duten putuen sistema oso txarra da eta ez dakigu puntuaren balioa nola segurtatuko diguten. Gaur 0.55eurotan ematen dute, baina heldu den urteetan balio hori erdiaz zatitua izan daiteke eta orduan gure erretratak ere! Garantziarik eman gabe Macronen gobernamenduak langile guziak "erretreta plano indibidual" bat egitera eraman nahi gaitu eta horrela elkartasun sistema hautsi.

Ez gaiten zepo hortan sartu, erreforma hori ez da justuago ez sinpleago.

BERAZ, GURE ERRETRETARENTZAT, ZER EGITEN DUGU?

Denak prekaritate gehiagorekin biziaraztea, bermerik gabeko erretreta sistema inorentzat ona ez delako, eta horrez gain aldi bat gehiago gure eskubideak zapalduak izatea ez garelako ados; abenduaren 5ean karrikara irten gara.

Abenduaren 5ean, greba egin dugu, lan, bizi eta erretreta duin bat eskatzeko eskubidea daukagulako!

Bakoitzaren erretreta duin bat segurtatzeko, aldarrikatzen dugu:

– Patronalari eginak zaizkion opari fiskalak gelditu behar dira
– Hilabetesari guztien emendapena, emazteenekin hasiz, gizonekiko ezagutzen ditugun desorekak desagertarazteko
– Ikasketak egiten dituzten gazteen urteak kontutan hartuak daitezen
– Berriz 37.5 urte kotizaziora itzuli, berriz erretretara joaiteko aukera 60 urterekin eta SMICa segurtatzen duen pentsio sistema bat

DENOK ELKARREKIN ETA ELKARTASUNEAN, LANGILE GUZTIOK EUSKAL HERRIAN ALTERNATIBAK SORTZEKO AUKERA DUGU!
 

 

 

Barneko etxeko langile baten lan heriotza salatu dugu Bilbon, prekarietatearen eta esplotazioaren adibide

Euskal gehiengo sindikaletik elkarretaratzea egin dugu Bilbon, Eusko Jaurlaritzaren aurrean, 56 urteko barneko etxeko langile baten heriotza salatzeko. Aurten, gutxienez, 44 langile hil dira jada Euskal Herrian lanean zirenean edo lanaren ondorioz, eta aipatutako heriotza joan den astean gertatu zen. LABeko Lan Osasun arloko ordezkari Lurdes Erasoren hitzetan, "prekarietateak eta esplotazioak hiltzen dutela esaten dugunean hemen dugu, tamalez, horren adibide argi bat".  

Etxeko langileena kolektibo baztertuenetajoa da lan merkatuan. Ezartzen zaien lan araudi bereziak ahalbidetzen du, jadanik urriak diren gutxienezko lan eskubideen urraketa. Lanaldia, soldata eta lan baldintzak oro har salagarriak dira erabat. Gainera, egoera txar hau etorkinen kasuan larriagotzen da, lan egiteko baimena ukatuta, eskubiderik gabe lan ezkutuan jardutea beste aukerarik ez baitute.

Oraindik ere ez dago marko arautzailerik langile hauentzako, hau da, ez dute hitzarmenik eta, ondorioz, lan harremanak guztiz indibidualak dira, egoera hauetan oso zaila izanik beraien lan eskubideak defendatzea.

LABeko Lan Osasun arloko arduradun Lurdes Eraso.

Bestetik, ez dago inolako kontrol eta jarraipen mekanismorik finkaturik egoera irregular hauei guztiei aurre egiteko. Lan ikuskaritzak, etxebizitza esparru pribatua dela aitzakia harturik, ez ditu langile hauen lan baldintzen inguruko inspekziorik egiten, hauek babesgabetasunean utziz.

Etxeko langileen arazoa egiturazkoa da, egungo jendarte kapitalista heteropatriarkalak emakumeon esplotazioan oinarria baitauka. Lan hauen pribatizazioaren kontra borrokatu beharra daukagu eta zaintza lanak kalitatezko enplegutzat hartuko dituen zerbitzu publikoen aldeko defentsan aurrera urratsak eman.

Lan hauen pribatizazioarekin amaitu eta lan produktibo eta erreproduktiboak bateragarri egingo dituen lan merkatua behar dugu; zaintza lanei balioa eman eta enplegu hauetan hedatua dagoen prekarietaterekin amaituko duen lan merkatua, hain zuzen ere.

Etxeko langileen egoera diskriminatuari irtenbidea ematea premiazkoa da. Ez gara ezertan Madrili begira jarri behar. Arazo honi bertan eman behar zaio konponbidea. Horretarako, etxeko langileen kasuan, EAE eta Nafarroako gobernuen esku hartzea exijitzen dugu, bidegabekeria lehenbailehen ezaba dezaten; hau da, behar diren neurriak hartu eta bitartekoak jarri ditzaten diskriminazio baldintzak ahalbidetzen dituzten araudiak gainditzeko.

Mugak esplotazioari
Prekarietateak eta esplotazioak hiltzen dutela esaten dugunean hemen dugu gaur, tamalez, horren adibide argi bat.
Geure gorputzak, geure denborak, geure bizitzak ez dira mugagabeak… eta mugak jarri behar dira eskubideak urratzen diren momentuetan eta esplotazioa hasten den lekuetan.

Deskantsatzeko denbora, gaixotzen garenean edo lanak gaixotzen gaituenean osatzeko denbora ezin da pribilegio ezta kapritxoa izan, eskubidea da.

Zaintza lanen banaketa soziala justua antolatzen ez dugun bitartean horrelako kasuak emango dira. Pribatizatuta, feminizatuta eta ikusezin daudelako lan horiek, aitortu gabekoak.

Patricia sistemak erail du, horrelako egoerak onartzen direlako eta ez delako ezer egiten horiek ekiditeko.

Etxeko langileen barne figura desagertzen ez den arte esplotazio egoera horiek mantenduko dira, baita horrek dakartzaten ondorioak ere.

Etxeko langileen eskubideak aitortzen ez diren arte esplotazioa sustatzen ari da, bai erakunde publikoen aldetik bai lan osasuna babesteko sortuak diren erakunde aldetik. Osalan, Lan Ikuskaritza eta Eusko Jaurlaritza erailketa horren erantzule zuzenak dira, hori gertatzeko beharrezkoak diren baldintzak mantendu dutelako eta ez dutelako ezer egin, nahiz eta etxeko langileek egunero jasaten dituzten egoerak salatu behin eta berriro.

Gaurko mobilizazioaz gain, larunbatean ere aterako gara kalera, etxeko langileen deialdiari babesa emateko. Bizkaiko Foru Aldundiaren aurrean egingo dugu protesta etzi, 19:00etan.

 

 

 

Hemos participado en el Congreso celebrado en Argentina por la CTA-Autónoma

0

El sindicato LAB ha participado, junto con organizaciones de Euskal Herria, Galiza, Portugal, estados español y francés, Cuba, Argentina, Uruguay, Paraguay, Brasil y Peru, en el congreso celebrado en Buenos Aires por la CTA-Autónoma este pasado 2 de Diciembre. El congreso se ha celebrado en un contexto político particular y, de hecho, ésa ha sido la principal razón para la realización de este congreso. Después de 4 años de Gobierno ultra-derechista y neoliberal de Macri, la formula progresista de Fernandez & Fernandez ha ganado las elecciones, y, por ello, la CTA Autónoma ha realizado este congreso con el objetivo de definir su estrategia sindical en el nuevo contexto político.

En el congreso participaron históricos militantes de la CTA Autónoma, asi como Nora Cortiñas, presidenta de la asociación Madres de la Plaza de Mayo línea fundadora.

El congreso tuvo dos partes. Durante la mañana se proyectó un vídeo de la historia de la CTA y tuvieron lugar intervenciones de delegadas y delegados internacionales, asi como de Nora Cortiñas y Ricardo Peidro, secretario General de la CTA-Autónoma. Durante la tarde se organizaron diferentes comisiones; entre ellas, la relativa al contexto internacional. En ella, las y los delegados internacionales, junto con militantes de la CTA Autónoma, pudimos reflexionar sobre la coyuntura internacional actual con el objetivo de ir definiendo estrategias de cara al futuro.

La parte negativa del congreso fue la situación padecida por la delegación venezolana. A dos dirigentes de la Central Bolivariana Socialista de Trabajadores se les impidió entrar en Argentina y fueron obligados a volver a Venezuela.
 

 

 

Apoyamos la lucha del sindicato SAT y de las y los trabajadores de la subcontrata de Alestis en defensa del empleo

0

Foto: @SAT_nacional

La sección sindical de LAB del centro de trabajo de Alestis en Gasteiz muestra su apoyo y solidaridad a los trabajadores y trabajadoras de la subcontrata LTK de Alestis en Andalucía y al sindicato andaluz SAT, quiénes están llevando adelante una lucha ejemplar en defensa del empleo, en contra de los 34 despidos realizados, por el derecho a la huelga y por el derecho que tienen a ser subrogados e integrados en Alestis en base al articulo 44 del Estatuto de los Trabajadores.

Por iniciativa de LAB, el Comité de empresa de Alestis Gasteiz, con la excepción de UGT, ha suscrito un escrito de apoyo a los huelgistas y a su justa lucha:


 

 

 

Enplegu Publikoaren Euskal Lege propio bat defendatu dugu Gasteizko Legebiltzarrean

Eusko Legebiltzarreko Erakunde, Segurtasun eta Gobernantza Publikoaren Batzordean egin dugu agerraldia, enplegu publikoaren lege proiektuari buruz dugun iritzia plazaratzeko, LABeko Zerbitzu Publikoetako federazioko arduradun Gorka Berasategi eta Eider Casanovaren eskutik. Bere garaian ekarpen asko egin genituen, eta irakurketa bera berretsi dugu: ez gatoz bat lege proiektuarekin.

2017 urte amaiera aldera jaso genuen Lege honetarako Gobernuak egin zuen lehen zirriborroa. Orduan oso garbi azaldu genuen zein den gure posizioa eta gaur, Eusko Legebiltzarreko Erakunde, Segurtasun eta Gobernantza Publikoaren Batzordean, hainbat zirriborro eta moldaketa ondoren, gure posizioa berrestea besterik ez zaigu gelditu; LAB ez dator bat Eusko jaurlaritzak aurkeztu duen Euskal Enplegu Publikoaren Lege proposamenarekin.

Duela bi urte lehen zirriborroa Mahai Orokorrean gauden sindikatuoi aurkeztu zitzaigun. Aurreko legegintzaldian Gobernuak beste zirriborro bat aurkeztu zigun eta garai hartan LABek osorako emendakina aurkeztea erabaki zuen. Oraingoan edukia ez da gehiegi aldatu, baina gure negoziazio prestutasuna adierazteko osoko emendakina ez aurkeztea erabaki genuen, emendakin partzialen bitartez gure ekarpena osatzeko. Gobernuak, ordea, ez du gure ekarpenik jaso nahi izan gerora aurkeztu dituen zirriborroetan.

Legebiltzarrak esku artean duen zirriborroak ez ditu langile publikoek pairatzen dituzten arazoak konpontzen, gainera arazo berriak planteatzen ditu. Kutsu merkantilista handia dauka, adiskidekeria sustatzen du eta legea gutxi batzuen mesetan jartzen du, zerbitzu publikoen kaltetan.

Orokorrean, gure ustez, anbiziorik gabe egin den lege egitasmoa da, bere buruari muga asko jartzen dizkiona. Estatutik datorren EBEParen garapen hutsa da, administrazio eredu neoliberal bat ezarri eta inolako berrikuntzarik planteatzen ez duena. Ez du inolaz ere ahalmen legegile osoa garatzen eta euskal marko bat blindatzeko bermerik ere ez du eskaintzen. Euskal zerbitzu publikoetan bide propio bat irekitzeko aukera galdua, beraz.

LABek egindako zuzenketekin sartuta, eremu hauek nabarmendu nahiko genituzke sindikatuaren jarrera azaltzeko:

-NEGOZIAZIO KOLEKTIBOAren eskubidea aipamen huts batean gelditzen da. Gobernuak gaur egun daraman praktika berarekin jarraitu nahi du; negoziazio mahaiak bere egitasmoen transmisio soilerako erabili eta aldebakartasunez dena inposatu. Gure ustez, AKORDIOAK bilatzen dituen negoziazio eredu bat beharrezkoa da eta aurkeztutako testua kontrako bidean abiatzen da. Negoziazio kolektiboa aurrekontu estalduraren printzipioari lotzea larria iruditzen zaigu, negoziazio eskubide bera mugatzen du eta.

-ENPLEGUAren gaiari dagokionez, legea behin-behinekotasuna mantentzeko tresna bihurtu daiteke. Ezaguna da gaur egun euskal administrazio publikoetan dagoen egoera; langileen %40 inguru behin-behinekotasunean dago, urteetan enplegu deialdi publikoak ez direlako egin. Proposatzen den legean ez da deialdi publikoak egiteko derrigorrezkotasuna jasotzen. Hau horrela izanda, Estatuko aurrekontuen menpe egongo dira finkatzen diren plaza kopurua, zerbitzu publikoen kalitatea kontutan hartu gabe. Hau horrela jasota ez egotea enplegu publikoaren eredu jakin baten aldeko apustua egitea da; ezegonkortasuna sustatzen duena, hain zuzen ere.

Gainera, egoera prekarioak biderkatzeko planteamenduak egiten dira; malgutasuna, mugikortasuna eta lanpostuen amortizazioa. Pribatizaziorako ateak itxi beharrean parez pare irekitzen dira, funtzionario izaera daukaten lanpostuei laboralak bihurtzeko aukera irekiz. Finean, eremu pribatuan indarrean dagoen lan erreforma atzerakoia lege bidez ezarri nahi dute euskal administrazioetan.

-Proposatzen den GARAPEN PROFESIONAL sistema ez dugu inondik inora konpartitzen, subjektiboa eta arbitrarioa baita. Ados gaude langile publikoek garapen profesionalerako aukera izan behar dutela, baina gardentasun eta berdintasun printzipioak derrigorrezkoak dira gure ustez ezarri nahi den edozein sisteman. Onartezinak dira lege proposamenean azaltzen diren baloraziorako irizpide batzuk; errendimendua, jarrera, sormena, ekimena…

-Iritzi berdina daukagu ZUZENDARITZEN AUKERAKETA prozesuei dagokionez. Administrazio eredu merkantilista baten izenean, nahierara hautatutako pertsonak aukeratzeko prozedurak ezartzen ditu lege proposamenak, egitura publikorako sarbidea kontutan hartu gabe. Zuzendaritzak ezin dira agintean dagoen alderdiaren sukurtsalak bihurtu; gure ustez, izendapen askearen aukera baztertu egin behar da.

-Administrazio EUSKALDUNTZEKO neurriak eskasak dira. Propagandatik harago, langileen sorbaldetan jartzen du Gobernuak euskararen gaia, administrazioak euskalduntzeko neurririk proposatu gabe.

-Lan osasunaren atalean, MUTUALITATEAK baztertzeko aukera paregabea dago lege honen bidez, Gobernuak aurreikusi ere egiten ez duena.

-GALDUTAKO ESKUBIDEAK BERRESKURATU ETA BERAUEK BLINDATZEKO legea eskatzen dugu. Murrizketen garaia atzera utzi eta langile publikoek jomugan izan dituzten eskubideak bermatzeko legean jasotzea ezinbestekotzat ikusten dugu: ezgaitasunagatik osagarria, 35 orduko lan astea, eros ahalmena….

 

 

 

«¿Es esta la fórmula que van a utilizar para reducir la plantilla?»

La plantilla de Laminaciones Arregui-Celsa Atantic ha llevado a cabo un paro de una hora y concentraciones en las puertas de las fábricas de Gasteiz y Urbina para denunciar el despido de un trabajador por ciger la baja por enfermedad. En palabras del comité de empresa, "el despido se realiza, además, en un momento de incertidumbre, en el que la empresa no quiere aclarar que va a pasar en 2020, en pleno final del ERTE de 2018, pero sí ha dejado claro la necesidad de bajar el número de plantilla". Este despido les hace dudar de la voluntad de la empresa: "¿Es esta la fórmula que van a utilizar para reducir plantilla?".
 

 

 

Las formas de empleo precario siguen extendiéndose, a través de la parcialidad y los salarios bajos

0

El paro registrado en Hego Euskal Herria se ha situado en 146.193 personas a finales de noviembre, lo que supone volver a niveles de hace once años. El ligero descenso del mes pasado ha beneficiado sobre todo a las mujeres, sin embargo, continúan siendo mayoría (57%) entre el colectivo desempleado.

No obstante, la evolución del paro no impide comprobar que existe un grave problema de inserción laboral. En el conjunto de los cuatro territorios, cerca de 65.000 personas llevan más de un año actualizando su demanda de empleo sin éxito. Esto significa que el 45% de las personas en paro son de larga duración, y su situación corre el riesgo de cronificarse.

Por otro lado, el paro se ha reducido en gran medida a golpe de empleo de baja calidad, y esto está agravando las desigualdades entre la propia clase trabajadora. El 92,2% de la contratación es temporal y se extienden las formas de empleo precario, a tiempo parcial y con salarios muy bajos. De hecho, la precarización de las condiciones laborales se ha convertido en un factor añadido de exclusión social.

Esta conclusión viene confirma por el último informe FOESSA, del que deducimos que en Hego Euskal Herria hay alrededor de 136.000 personas que, a pesar de estar ocupadas, se encuentran en situación de exclusión.

Todo esto se ve agravado por el retroceso de las políticas sociales y los recortes en las prestaciones, que cada vez resultan más inaccesibles, especialmente para quienes más lo necesitan.

Actualmente, hay 95.500 personas consideradas oficialmente en paro que no cobran ningún tipo de prestación por desempleo, lo que implica un grado de desprotección que afecta a dos de cada tres personas en paro. Además, en el caso de las mujeres la tasa de cobertura del sistema de protección por desempleo es del 32,2% y entre los hombres, del 38,9%. Esto pone de manifiesto que la brecha de género en el mercado de trabajo también se prolonga al ámbito de la protección por desempleo.