2025-12-15
Blog Page 92

Osakidetzako zuzendaritza eta Deloitte enpresa kaos egoera batera eramaten ari dira kontratazioa

Osakidetzak aurreikusia zuen uda aurretik kontratazio zerrenden eguneraketa eta milaka lagunen integrazioa egitea. Gai honen kudeaketan izandako atzerapenen ondotik, mahai sektorialetan kasurik egin gabe jarraitzen dute.

Azaroan sartu gara eta oraindik ez da egin ez integrazio eta ez eguneraketarik. Hau gutxi balitz, Deloitte enpresaren eskutik martxan jarri den aplikazioa arazo larriak sortzen ari da kontratazioa kudeatzeko orduan akats garrantzitsuak gertatzen ari direlarik.

Kontratazioaz arduratzen diren langileak egoera onartezinean daude, aplikazioak sortzen dituen etengabeko akatsen ondorioz. Etsipena da momentu hauetan Osakidetzako kontratazio departamentu guztietan gailentzen den sentsazioa.

Gogorarazi nahiko genuke Deloitte aholkularitza enpresa 4 milioi euroko isuna ordaintzera zigortu zuela Konpetentzia eta Merkatuen Batzorde Nazionalak kontratuak manipulatzeagatik.

Zerrendan dauden pertsonak saltatzea, libre bezala ageri diren pertsonak eta kontratua dutenak eta alderantziz, aplikazioaren mantsotasuna… Behin-behinekotasun handiena duen eta EAEko enpresa handiena den Osakidetzaren kontratazioa kudeatu behar duen kontratazio zerbitzua sortzen ari den kaos egoera islatzen duten arazoen adibide batzuk besterik ez dira aipatutakoak.

Osakidetzako Zuzendaritzak denbora gehiegi darama bere ardurak oso kudeaketa txarra egiten dutenen esku uzten; praktika ilegalen ondorioz isunak jaso dituzten aholkularitza enpresak, langileen eskubideak urratzen edota legeak urratzen dituztenak, bateraezintasun legearekin ikusi dugun moduan Larrialdietan edo zerbitzu publikoen kudeaketan eta koordinazioan karguak dituzten pertsona batzuekin gertatzen den bezala …

LABek bere eginbideetan eta jokabidean arreta jar dezan eskatzen dio Osakidetzari, eta baita erakundea indar dezala ere, bere gain hartuz momentu honetan gaitasunik ez duten enpresek egiten dituzten lanak. Enpresa hauek ez dituzte ezagutzen ez Osakidetzaren izaera ez beharrak, eta interes orokorrarekin zerikusi gutxi duten interesen arabera jokatzen dute.

Gauzak horrela, egiten diren kontratazioen aurrean adi egoteko eskatzeko diegu langileei, kasu askotan ez baitute legedia betetzen, horren ardura duen pertsonala programa informatikoaren gabeziak kudeatzen saiatzen ari den arren.

Energetikei ezarritako behin-behineko zerga ezabatzeak Hego Euskal Herrian inbertsio publikoetarako 93 milioi gutxiago izatea dakar

Oligopolio energetikoa irabazi historikoak izaten ari da, eta aberastasunaren birbanaketa bilatzen duten neurriak hartu beharrean, EAJk Josu Jon Imazek eskatutakoa betearazteko lan egin du. LABen ustez, funtsezkoa da oligopolio energetikoari ezarritako zerga hau behin betikoa bilakatzea.

EAJ presaka atera da berri hau ematera, eta nahiz eta aipatu duten “kanpoko faktoreen” ondoriozko erabakia dela, azken asteetan Pradalesek edo Ortuzarrek egindako adierazpenek argi uzten dute zein den EAJren posizioa, Iberdrola eta Petronorren (EAJren ate birakarien) mendekoa erabat. Ignacio Sanchez Galan eta Josu Jon Imazek agindutako norabideari men egitea erabaki dute.

Aldi berean ezagutu dugu EAE eta Nafarroako Ogasun Foralek multinazionalei eta bankari ezarritako zergak jaso eta arautzeko akordioa, eta EAJ eta PSEk oraindik ezezaguna den fiskalitateari buruzko akordioa erdietsi dutela. Presaka eta informazio gehiegirik eman gabe dabiltza EAJ eta PSE, baina pandemiatik hona emandako eztabaida fiskalei erreparatuz, agerikoa da EAJ eta PSEk osaturiko gobernuek izan duten posizioa. Eskumenak aldarrikatu izan dituztenean zein bertako Ogasunen esku daudenen erabileran oligopolio energetikoek, bankak, multinazionalek eta kapital errentek gutxiago ordain dezaten ekin dute. LABek hemen erabakitzea nahi du, bai, baina langileon aldeko fiskalitate justu eta progresiboa ezartzeko.

Hego Euskal Herrian fiskalitateari buruzko eztabaida irekita dago. Fiskalitatea aberastasunaren bidezko banaketa lortzeko funtsezko tresna da, baina horretarako aberatsak eta kapital errentak zergapetu behar dira. Egun, langileok gara gure lan errenten bitartez zerga-bilketan ekarpen nagusia egiten dugunak. Sindikatutik Ikusmiran-en 15. zenbakian aztertu genuen legez, egungo zerga sistema patronalaren neurrira egina dago eta zerbitzu publikoak garatzeko – osasungintza, hezkuntza, zaintza edota etxebizitzaren eremuan – zein trantsizio ekosozialak eskatzen duen lidergo publikorako, sakoneko aldaketa beharrezkoa da: progresibitatea handituko duen zerga-erreforma, aberatsek ordain dezaten. Lehentasunez hiru gako azpimarratzen ditugu: PFEZn tasa tipo bakarra kapitala eta lan errententzat eta gehienezko tipoa %60ra igo behar da, Sozietateen gaineko Zergari dagokionez, kenkari eta pizgarri fiskal guztiak ezabatu eta %35eko tipo nominala ezarri behar da, eta kapital errentei %1 eta %10 arteko errekargoa egin behar zaie.

Nafarroako Gobernuak Lan Osasunaren Kontseiluari helaraziko dio LABen proposamena, lan osasunaren prebentzioan indarkeria matxista arrisku gisa sartzeko

Bere garaian Osalan EAEko Laneko Segurtasun eta Osasun Zerbitzuarekin egin bezala, gaur goizean LAB sindikatuko ordezkariak Iruñean batzartu dira lan osasunaren arloan ardurak dituzten Nafarroako Gobernuko kideekin, lan osasunaren prebentzio sisteman indarkeria matxista emakumeentzako* arrisku espezifiko gisa sartzea proposatzeko, lantokietan ere gertatzen den errealitatea baita. Bileran, gobernuko arduradunek proposamena jaso dute, eta Nafarroako Lan Osasunaren Kontseiluari helarazteko konpromisoa hartu dute.

Erasoen aitzinean protokolo bat ezartzeaz harago, erasoa bera eragozteko prebentzio sistema neurgarri bat ezartzeko eskatu du LABek. Sindikatu honen iritziz, indarkeria matxistaren eragina identifikatu, aitortu eta aintzat hartu behar da prebentzioa, arriskuen ebaluazioa eta babes neurriak lantzerakoan. Hala azaldu diote gaur LABeko arduradunek Iñaki Mendioroz Ekonomia Sozial eta Laneko zuzendari nagusi eta Nafarroako Lan Osasunaren Kontseiluko lehendakariari, eta hark erantzun du proposamen hori aipatutako kontseiluari helaraziko diola.

LABek proposatu du indarkeria matxista prebentzio planetan sartzea eta gaiari heltzea, lan munduan prebentzioa nola landuko den zehazteko. Lan munduan indarkeria matxistaren prebentzioa ezin baita borondate kontua izan, legezko betebeharra baizik, eta modu integral eta sistematikoan heldu behar zaio, dagoeneko existitzen den prebentzio sisteman sartzeko.

LABendako, lantokiak indarkeria matxistarik gabeko espazio seguru bihurtzeko exijentzia lan sindikalaren ardatzetako bat da, eta fenomeno horrek lan osasunean eta prebentzio neurrietan duen eragina kontuan hartu behar da. Indarkeria matxista sistema kapitalista heteropatriarkalaren tresna nagusietako bat da, emakumeak* eta genero identitate disidenteak zapalduta mantentzeko. Lan munduan etengabea da indarkeria hori, eta emakumeak* babesik gabe aurkitzen dira, anitzetan bertze zapalkuntza batzuekin eta prekaritatearekin gurutzatzen delako.

Lanpostuetako arriskuen ebaluazioak indarkeria matxista jaso behar du emakumeentzako* arrisku gisa, bai enpresa barnean gertatzen bada, bai kanpoan gertatzen bada. Baina, lehenik eta behin, nola egin zehaztu behar da, hau da, nola neurtu, detektatu eta neurriak hartu, eta horretarako, LABen iritziz, sistema oso bat artikulatu behar da:

  • Prebentzioaren arloan: arriskuak ebaluatzea eta lehentasunak ezartzea. Informazioa eta prestakuntza sartzea; enpresetan sentsibilizazio eta prestakuntza planak definitzea. Agerikoa da faktore psikosozialak rol garrantzitsua jokatzen duela eraso matxisten esparruan eta haien eraginean, eta, beraz, faktore psikosozialak ere kontuan hartu behar dira prebentziorako atal berezi batean.
  • Aplikatu beharreko babes neurriak zehaztuz: beharrezkoa da indarkeria matxistaren aurkako protokolo eraginkorrak garatzea.
  • Enpresak eskaini behar duen osasun zaintzako zerbitzuaren bidez langileen osasuna urtero ikuskatzean, indarkeria matxistaren kasuak edo zantzuak ikertzeko behar diren baliabideak integratu beharko dira.
  • Proposamen horren ondorioz, beharrezkoa da administrazioko ikuskatzaileek prestakuntza izatea, eta, bertzeak bertze, prestakuntza espezifikoa izatea prebentzio delegatuei eskaintzen zaizkien ikastaroetan. Jakina, behar horri aurre egiteko lan ikuskaritzak egitura propio eta espezializatua behar du.

Bilbon mobilizatu gara, Udalak Etxez Etxeko Laguntza Zerbitzua berriro ere multinazionalen esku uztea erabaki ondoren

Lau urterako lizitatzen du zerbitzua, hobekuntzarik espektatibarik eta plantillaren aldarrikapenak kontuan hartu gabe.

Gaur, Bilboko Etxez Etxeko Laguntza Zerbitzuko (EELZ) langileak Bilboko udaletxearen aurrean mobilizatu dira, LAB sindikatuak deituta. Gobernu taldeak duela bi aste iragarri zuen datozen lau urteetarako zerbitzuaren lizitazioa. Eta baldintza teknikoen agiria, titularretatik harago, aurrekoaren kopia hutsa baino ez da.

Horrek esan nahi du, alde batetik, funtsezkoa eta oinarrizkoa den EELZ irabazi asmoko enpresa pribatuen esku egongo dela berriro, eta, bestetik, zerbitzuak ez duela inolako hobekuntzarik izango, nahiz eta azken urteetan langile eta erabiltzaileek gogor kritikatu duten.

Udalak berak onartzen du Etxez etxeko Laguntza Zerbitzua mendekotasuna duten pertsonen beharrei laguntzeko aurreikusitako zerbitzua dela: janaria egitea, higienearekin laguntzea, medikatzea, oheak egitea, komunak garbitzea eta 3.300 erabiltzaileri baino gehiagori “konpainia eta maitasuna” ematea helburu duena. Funtsezko zerbitzua. Hala ere, zerbitzu honen gainean aplikatzen diren politikek haien okertzean eta prekarizazioan sakontzeko balio dute.

LAB sindikatutik, joan den uztailean lizitazio berri honi buruz hitz egiteko egindako bileran, zintzotasunez adierazi genuen gero eta kezkagarriagoak direla zerbitzuaren denbora murrizketak. Duela urte gutxi arte 2 orduko lan-denbora aurreikusten zen zerbitzuak modu egokian eman ahal izateko, denbora hau murriztuz joan da, eta gaur egun, arreta pertsonal gehiena ordubetean egin behar da. Eta kasu batzuetan, 30 minututa. Inork uste al du posible dela norbaiten elikadura eta higiene beharrizanak asetzea, medikatzea, ohea egin eta komuna garbitzea, baita “laguntza eta maitasuna” ematea 30 minutu edo ordubete eskasean?

Bilera hartan eskatu zen plegu berriek praktika hori geldiarazteko balio zezatela, eta gutxieneko 1,5 orduko zerbitzuak ezar zitezela.

Badakigu plegu berriek ez dutela neurri hori aurreikusten eta Sacyr (gaur egun Serveo) bezalako multinazional handiek, jarduera nagusitzat eraikuntza dutenak, negozioa egiten duten bitartean berdin zaienak adreiluak edo pixoihalak ipini, diru publikoarekin aberasten jarraitzeko balioko dutela. Gainera, badakigu EAJk eta PSOEk gobernatutako Udalaren adostasuna dutela horretarako; titular handien zaleak direnak bai, baina eredua aldatzeko inolako asmorik gabe.

Nahikoa da zaintza-zerbitzuen pribatizazioarekin. Nahikoa da zaintzaren negozioarekin. LABetik plegu berriak gelditzeko eskatzen dugu, ez dietelako erantzuten zaintzaren beharrei eta 900 langileren lan- eta bizi-baldintzak prekarizatzen jarraitzen dutelako. Pleguak geldiaraztea eta zerbitzu hori publifikatzeko prozesua hastea eskatzen dugu.

Zaintza-krisiari behar bezala erantzuteko garaia da, erantzukizunez eta anbizioz jokatzekoa, eta beste udalerri batzuetan egiten ari diren moduan EELZ publifikatzekoa.

LABek ez du sinatu Olatek-eko enpresa-ituna, KPI bermatuta ez duelako eta sektoreko hitzarmenean jasotakoak okertu dituelako

Itun hori bi ordezkari independentek eta ELAko batek sinatu dute, ez du KPIren bermerik eta Arabako Egurgintzaren hitzarmenaren azpitik dago.

Lehenik eta behin, argitu behar dugu ituna uztailean sinatu bazen ere, irailera arte ez zitzaigula eman. Itun hori, langileei edukia azalduko dien informazio-batzarrik egin gabe sinatu da. Argitu behar da enpresaren egungo batzordea LABeko 2 ordezkarik, onura propioen truke indarrean daudenak okertuko zituzten baldintzak arautzen saiatzeagatik sindikatuaren dinamika utzi zuten beste 2ak, eta ELAko beste ordezkari batek osatzen dutela.

Udaberrian eman zitzaigun hitzarmenaren zirriborroan, eta LABek adierazi zuen hura sinatzearen aurka zegoela, plantillaren baldintzak okertzea zekarrelako. Zehazki, Egurgintzako sektoreko hitzarmenaren azpitik arautzen zuen (sektore horretakoa da Olatek), eta jasotzen ziren ordaindutako baimenak ez zueden eguneratuta 2023ko ekaineko Familien Legearen arabera. Horren aurrean, gainera, jakinarazi genuen Lan Ordezkaritzak ez ziola oniritzia emango erregistroari, hain zuzen ere Langileen Estatutuaren azpitik arautzeagatik. Horren ondoren, enpresak eta ordezkari horiek, batzordearen funtzionamendu-araudia bete gabe, beste bilera bat egin zuten, ordaindutako baimenei buruzkoa zuzentzeko. Bertan, hitzarmen bat izango zena ituna izatera pasatu zen da, eta beste puntu batzuetan azpitik arautzen jarraituko da. Zehazki, hauek izan dira ez sinatzeko arrazoiak:

– Ez du KPIaren bermea errespetatzen. 2024. urteko igoera parametro horretan da, baina hurrengo urteetarako igoerak urtez urteko negoziazioen arabera ezartzen dira. Horrek esan nahi du plantillak ez duela erosteko ahalmena bermatuta.

– San Josetako ordainsaria 25 eguneko soldatara murrizten du, sektoreko hitzarmenak 30 jasotzen dituenean.

Gainera, batzuk ahalegin dira saltzen 2024. urtearen hasierarako hitzarmen sektorialean jasotako soldata-erregulazioak negoziazio-mahaian haien lorpenak izan balira bezala, beneta gertatu dena LABek hitzarmen sektorialean soldatak berrikusteko sartutako klausula bete dela denean.

Horregatik erabaki dugu LABek enpresa-ituna ez sinatzea. Hemendik aurrera, erne jarraituko dugu ezkutuko bilera horiek saihesten saiatzeko, bai eta langile guztien baldintzak hobetzeko erantzukizunak eskatzeko ere, horixe baita kontua.

Bizkaiko grafikagintzako bederatzigarren greba egunean jarraipen garrantzitsuari eutsi zaio

Greba egunak eragin handia izan du, berriz ere, eta ekoizpena geldiarazi du sektoreko hainbat enpresatan. LAB, ELA, CCOO eta UGTk sektoreko langile bat inolako justifikaziorik gabe atxilotu dutela salatzen dugu.

Urriaren 29an greba ziklo berri bat hasi zen sektorean, Bizkaiko Grafikagintzan hitzarmen duin bat adosteko helburuarekin. Urriaren 30ean grebaren jarraipena garrantzitsua izan da berriro.

Urriaren 31n egingo da ziklo honetako hirugarren greba eguna, eta mobilizazioak egingo dira berriro Eskumaldean. Hurrengo greba egunak azaroaren 4a eta 5a izango dira.

Gaurko mobilizazioak pikete informatibo batekin hasi dira Basaurin, patronalari lotutako Biolid SL enpresaren aurrean. Ondoren, manifestazio jendetsua egin da Basauriko kaleetan zehar.

Bestalde, LAB, ELA, CCOO eta UGT sindikatuek Biolid enpresaren aurrean gertatutakoa salatu nahi dute. Une jakin batean, mobilizazioa inolako gorabeherarik gabe igarotzen ari zenean, Ertzaintzaren Brigada Mugikorra bortizki sartu da, ez dio greba batzordeari informazioa emateko eskubidea gauzatzen utzi, eta sektoreko langile bat atxilotu du. Sindikatuok neurriz kanpoko jardun ilogiko hori salatzen dugu, eta atxilotutako pertsona hori kargurik gabe berehala aske uzteko eskatzen dugu.

Getxoko Udal Gobernuak euskararen normalizazioaren kontrako erabakia hartu du

Ez du eskatuko lanpostu berriak betetzeko bi hizkuntza ofizialak ezagutzea.

LAB sindikatuak erabat gaitzesten du Getxoko Udal Gobernuak, EAJ buru duela, hizkuntza berdintasunaren aurka hartutako azken erabakia. Epaitegietatik ezarritako doktrina atzerakoi eta euskarafoboa bere eginez, orain arte garatu duen hizkuntza politikan atzera egin eta lanpostu berrietarako ez du beharrezkotzat eskatuko bi hizkuntza ofizialak ezagutzea.

Horrelako erabakiekin, udal administrazioak uko egiten dio herritarren hizkuntza-eskubideak bermatzeari, norberak nahi duen hizkuntzan artatua izateko eskubideari eta eskubide urraketak betikotzeko markoa hauspotzen du. Administrazioaren aurrean euskaldunok bigarren mailako herritar izatera kondenatu nahi gaituzte. Era berean, uko egiten zaio euskaraz normaltasunez lan egingo duen administrazioa eraikitzeari, udal langileek euskaraz lan egiteko duten eskubidea urratuz ere.

Gaztelera ezin da izan enplegu publikorako obligaziozko hizkuntza bakarra. Lanpostu publiko berriak betetzeko ezinbesteko baldintza izan behar da bi hizkuntza ofizialak ezagutzea eta, horrekin batera, administrazioa euskalduntzeko neurriak areagotzea, berme juridiko guztiekin. Erabaki politikoa da bide hori jorratzea ala hizkuntza politikan atzeraka joatea.

Horregatik, elkarretaratzea deitu dugu LAB, ELA eta Kontseiluak batera urriaren 31n, 11:00etan, Getxoko udaletxe aurrean, euskararen normalizazioaren aurkako erasoak eten eta herritar zein langileen hizkuntza eskubideak errespeta daitezen eskatzeko. Aldi berean, bat egiten dugu Getxoko euskalgintzak azaroaren 4rako deitu dituen mobilizazioekin.

Mobilizatzen hasi gara Nafarroako Iturgintzako patronala mugiarazi eta hitzarmen duin bat lortzeko asmoz

Nafarroa Garaiko Iturgintzako hitzarmenaren gaineko negoziazioak hiru urte zeramatzan blokeaturik. Atzo, negoziazio mahaia batzartu zen Iruñean berriz, Lan Epaitegian, eta LABek elkarretaratzea egin zuen haren aitzinean, sektoreko patronala mugiarazi eta lan baldintzak hobetuko dituen hitzarmen duin bat lortzeko helburuarekin.

2021ean hasi zen Nafarroako Iturgintzako hitzarmena adosteko negoziazioa. Azken hilabeteetan, baina, ez da inolako mugimendurik izan, patronalak ez baitu agertu ados jartzeko batere borondaterik. Horregatik, atzoko bilera probestuta, LAB sindikatuak Iturgintzako hogei langile inguru bildu zituen bilera tokiaren aitzinean egin zen kontzentraziora. Asmoa da mobilizazioekin jarraitzea hitzarmen duin bat lortu arte.

Bileraren edukiari dagokionez, LAB sindikatuak erran behar du patronalak mugimendu txikiren bat egin duela, baina oraingoz ez dela nahikoa. Erosahalmena mantentzearen ikuspegitik badirudi soldata igoerak KPIren erreferentziarekin lotu nahi dituztela, baina betiere kopuru mugatu batzuen barnean, eta LABen ustez hori onartezina da. Gainera, hitzarmen bat ez da bakarrik soldata edo lanaldia, eta Iturgintzakoak sindikatu honen sinadura izan dezan hagitzez eduki gehiago izan beharko ditu.

EAEko Osasun Mahaian aurkeztu den diagnostikoan aldaketa garrantzitsuak behartu baditu ere, honen osotasunak ez du LAB asebetetzen

LABek bozka partikularra aurkeztu du ez nahikotzat jo dituen puntuetan eta berretsi egin du mahaian parte hartzen jarraitzeko eta ekarpenak egiteko erabakia.

Gaur bildu den Osasun Mahaian diagnostikoaren inguruko behin-betiko dokumentua landu da. Horren harira, LABek adierazten du behin-betiko diagnostikoan moldaketa garrantzitsuak sartzea lortu duela, besteak beste, osasun sistema publikoari dagokionez, giza baliabideen arloan, Lehen Mailako Arretaren indartzean edota Gobernantza ereduan.

• Osasun Itunaren helburuen artean Osasun Sistema Publikoa indartzea.

• Osasun-zerbitzuak kanpora ateratzeko prozesuen azterketa xehetua eta horien etorkizunaren gogoeta egin beharra. Zentzu horretan jasotzen da garraio sanitarioaren arloan beharrezkoa dela baliabideei, antolaketari eta kudeaketa-ereduei buruzko azterketa egitea.

• Esklusibotasun ezak, interes-gatazka sortzeaz gainera, azterketa sakona behar duela.

• Jarduera guztien gardentasuna eta kontrol publikoa bultzatzea.

• Giza baliabideen arloan: Kontratazio-politikak garai berrietara egokitzea eta luzerako izaera bermatzea, asistentzia hobetzeko duten faktore gisa eta sistema publikoa erakargarri bihurtuz, lan-baldintza erakargarriekin. EPE ereduan erabateko eraldaketaren beharra, txantiloi bakarra, ordenatua eta gardena definituz. Profil profesional berriak jaso dira: batetik, arreta eredu berriek osasun arloan profesional gehiagoren beharra (fisioterapia, psikologia, gizarte lana, odontologia, nutrizioa eta dietetika); eta bestetik, erizaintzako espezialitateak bultzatu eta garatzea. Egoiliarren tutorearen figura zaindu eta sustatzea. Osasun-laguntza nagusiki emakumeen* jarduera izanik, aldagai hori planifikazio-esparru guztietan kontuan hartzea.

• EAEko gaixotasun psikiatrikoen eta, oro har, osasun mentalaren arreta-ereduak antolamendu-aldaketak eskatzen dituela jaso da, koordinazioan hobekuntzak eta profesional soziosanitario gehiago sartzearekin batera.

• Lehen Mailako Arreta indartu beharra. Neurri zuzentzaileekin batera, langileen zuzkidurari eta banaketari dagokionez, lehen mailako arretarako pentsatzen ari diren pertsonen kopurua handituz, profesionalen zein erabiltzaileen laguntza-ingurune horrekiko erakargarritasuna eta atxikimendua berreskuratuz, talde-lanaren, lankidetza-praktikaren, diziplina anitzen arteko lankidetzaren, koordinazioaren eta asistentzia-mailaren desberdinen integrazioaren aldeko apustua eginez. Halaber, maila honetan normalean egon ez diren arloan integratzea adierazten da.

• ESIen inguruan kritika eta berrantolaketa agerian geratzen da: sistema batez ere erreaktiboa sortu dela adierazten du, bereziki arreta akutuan oinarritua eta ospitaleetan zentratua. Modu integralean eskainitako prebentzio-, sustapen- eta komunitatea-arreta ez da behar bezala txertatu ESIen jarduetan, eta ekitate-bermea ahuldu egin da. Oraindik ere beharrezkoa da ESI eredua sakonki aztertzea eta beste aukera batzuekin alderatzea. Etengabeko Arreta Guneek eraberritze-prozesuaren barruan arretaz hausnartzea merezi dutela jaso da.

Hala eta guztiz ere, LABentzat diagnostikoak hutsune batzuk izaten jarraitzen du, sindikatuarentzat garrantzitsuak direnak:

• Pribatizazio politiken ondorioak. Kontzertazioaren inguruko datu batzuk jasotzen badira ere, pribatizazio politiken arrazoiak, mapa, kostua eta Osakidetzak eskainitako zerbitzu publikoan izandako eragin kaltegarriak aztertu behar dira. Politika hauei amaiera emateko beharrezkoa da pribatizazio, kontzertazio, kanpora ateratako lanen eta autokontzertazio politiken diagnostiko zehatza.

• Osasun Sistema Publikoaren zerbitzuak titulartasun publikotik eta baliabide publiko eta propioen bitartez eskaini behar direla adieraztea; eta ez, baliabide publikoekin azpikontratatu, itundu edo pribatizatuz.

• Osasun publikoko langileen egoerari loturik, behin-behinekotasuna ahalik eta gehien murrizteko langile-kategoria ezberdinetan ezkutuan eta koderik gabe egon diren lanpostuak estruktural bilakatzeko beharra aitortu eta horretarako prozesuak aktibatzea. Eta era berean, pertsonala dimentsionatzea, egungo lan zamak kontuan hartuz, absentzien estaldurak betez, itxaron zerrendak murriztuz edo osasun arretaren ratioak murriztuz.

• Osakidetza euskalduntzearen beharra adieraztea, eta horretarako plan eta neurri zehatzak jasotzen dituen estrategia martxan jartzea.

Goian adierazitako puntuetan, LAB sindikatuak boto partikularra eman dio diagnostikoaren dokumentuari bere desadostasuna adierazteko, honen osotasunak asebetetzen ez duelako.

Era berean, sindikatuak adierazi du Mahaian parte hartzen eta ekarpenak egiten jarraitzea erabaki duela.