2024-04-25
InicioServicios PúblicosTransporteLABek Metro Bilbaok garraio publikoa pribatizatzeko proiektuetara baliabide publikoak bideratzen dituela salatzen...

LABek Metro Bilbaok garraio publikoa pribatizatzeko proiektuetara baliabide publikoak bideratzen dituela salatzen du

Metro Bilbaok eta ADO/Avanza taldeak Lisboarako egin berri duten akordioak baliabide publikoak eskaintzen dizkio garraio emakiden nazioarteko tarte pribatu bati. LABek Eusko Jaurlaritzari eskatzen dio ez uzteko herritarrek ordaindutako giza baliabideak edo diruak horrelako proiektutara bideratzen.

Atzo, uztailak 14, jakinarazi zen Metro Bilbaoren eta ADO/Avanza enpresa taldearen arteko akordioa Lisboako metropoliko garraio-sistema, autobusak eta metroa, ustiatzeko emakida jaso eta gero.

Eneko Arruebarrenaren zuzendaritza taldeak, Eusko Jaurlaritzako Garraio Sailburuordearekin batera, ez du inolako erreparorik izan garraio pribatuen ustiapenerako nazioarteko talde garrantzitsuenetako baten arduradunekin argazkia egiteko.

LAB sindikatuak kritikatzen du lankidetza “publiko-pribatu” honekin Metro Bilbao enpresa pribatuen eskuetan jartzen ari dela EAEko erakunde eta herritarren diru publikoarekin finantzatutako kudeaketa eredua. Horrela garraioen emakida pribatuak enpresa multinazional eta filosofia neoliberalekoek hartzea sustatzen ari dira, herritarren mugikortasunaren beharretan oinarritutako kudeaketa publikoaren kaltetan. Eusko Jaurlaritzak eta Metro Bilbaok baliabide publikoak esku pribatuetan jartzen dituzte pertsona eta enpresa gutxi batzuen mozkinak jendartearen ongiaren gainetik lehenetsiz.

LABek gogoratzen du garraio sisteman liberalizazioak eta pribatizazioak eragin zuzena duela pertsonen lan baldintzetan eta zerbitzuen kalitatean. Pribatizazioak kaleratzeak, lan baldintzak okertzea, segurtasuna gutxitzea, zerbitzuak kanporatzea ekarri ohi ditu, prezioak garestitzeaz eta erabiltzaileentzako zerbitzu eskasagoaz gain.

Horregatik guztiarengatik, LABek salatzen du EAEko erakundeek, Metro Bilbao bezalako enpresa publiko baten bitartez, garraio sistema pribatuak diru publikoz finantzatzen ari direla.

LABek eskari eta dei zuzena egiten die alderdi politikoei eta, bereziki Gasteiz eta Iruñeko Gobernuei, ez dezaten zerbitzu publikoen pribatizazio eta liberalizaziorik babestu, eta egin dezaten denon interesaren alde.

LAB sindikatutik garraio sare publikoa eraikitzearen aldeko apustua egiten dugu, herri gisa eta langile gisa ditugun beharren neurrira, multinazional eta enpresa pribatuetatik aske eta herritar guztien mugikortasunaren onerako.

 

 

 

AZKEN ALBISTEAK | ÚLTIMAS NOTICIAS

Euskara baztertzailetzat jo eta hizkuntzaren normalizazio prozesua kolpatzen duen enegarren epaia

Euskal administrazioa euskalduntzeko prozesuaren aurka pairatzen ari garen oldarraldiaren barruko epai berri bat ezagutu dugu. Kasu honetan, Donostiako Administrazioarekiko Auzien Epaitegiak Eibarko udaltzain lanpostu baterako euskara-eskakizuna frogatu beharretik salbuetsi ditu hautagaiak ezohiko egonkortze deialdi batean, hautagaietako batek jarritako helegitea partzialki onartuta.

Los sindicatos reivindicamos la urgencia de abordar la prevención para garantizar la salud laboral

Hoy, en vísperas del Día Internacional de la Seguridad y Salud en el Trabajo, los sindicatos LAB, ESK, STEILAS, EHNE-Etxalde, HIRU y CGT (este último en Nafarroa) queremos denunciar firmemente que las personas trabajadoras nos jugamos nuestra salud en empleos que no garantizan ingresos suficientes para una vida digna.

El Defensor del Pueblo recomienda a Educación “compensar” también al personal PT que ejerce en Formación Profesional

A solicitud de LAB, la institución que dirige Patxi Vera ha reclamado a Educación que adopte las medidas necesarias para que también al profesorado PT de Formación Profesional se el aplique el complemento del 5,45% del sueldo que ya reciben quienes están adscritos a la ESO.