2025-12-14
Blog Page 920

Eusko Jaurlaritzak enplegu plan moduan aurkeztu duena ez da enplegu plan bat

Ehun produktiboaren garapenenean dauden inbertsio beharrizanei erantzuten ez dien aurrekontu batzutatik, eta bizi-baldintza duinak izatea ahalbidetuko duen kalitatezko enplegua eta zerbitzu eta prestazio sozial duinak bermatzea ahalbidetzen ez duten aurrekontu batzutatik; ekitate fiskalean oinarritutako diru-sarreren politika faltak mugatutako aurrekontu batzutatik modu bakarra dago salmenta positiboa egiteko. Plan ugariren burbuila espekulatiboa sortuz, itxura baten desberdinak baina denak aurrekontu partida berdinetan oinarritutakoak.

Duela egun batzuk Enplegua eta Suspertze Ekonomikorako Esparru Programa (2017-2020) izan zen.

Hasteko, egoera ekonomiko eta sozio-laboralaren inguruan egiten den diagnostikoan, EAErekin zerikusirik ez duten testuinguruetan erantzukizunak kanporatzeaz gain, “Euskadirentzar espezifikoak” diren faktoreak planteatzen direnean honetan zentratzen dira:

• Zahartzea
• BPGaren hazkunde erritmoa
• Brexitaren ondorioak

EAJk asmatutako herri honetan ez dago:

– Gero eta desberdintasun handiagoa, aberatsak gero eta aberatsago eta pobreak gero eta pobreagoak
izatea ekarriko duena.
– Enpleguaren prekarizazioa gero eta handiagoa da eta gero eta desberdintasun handiagoak daude
gizon eta emakumeen artean.
– Prestazio sozialen eta sektore publikoaren murrizketa.
– Austeritatean oinarritutako aurrekontuak eta ez barruko eskarian, aberastasunaren banaketan eta ehun
produktiboaren inbertsio publikoan.
– Politika fiskal injustua.
– Euskal ekonomiarentzat oso garrantzitsuak diren faktoreak, hala nola dirua eta energiaren prezioa.

Aurrekari hauekin Esparru Programa honek nabarmentzen du 8.800 milioi bideratuko direla lau urtetan enpleguaren sorrera eta suspertze ekonomikorako. Urteroko baliabideetan 2013-2016 aurreko planari bideratutako kopuru berdina da.

Urtean 2.000 miloi euro baino piskat gehiago da eta horietatik 288 soilik daude bideratuta honelako programetara: enplegu sorrera etxebizitzen birgaitzeko programetara lotuta, 5.000 enpresa berri eta autonomoren sorrera (honezkero mikroenpresa gehiegi izango ez bagenu bezala), autoenplegu-ekintzailetzara;

100 ikerketa egitasmo berri, enpresentzako pizgarriak kontratazioa eta babeseko egitasmoetarako eta Enpresa Txiki eta Ertainen modernizaziorako. Hauxe da euren enplegu sorreraren proposamenaren erdigunea.

Lehengo lepotik burua, 2003-2006ko enplegu planetatik, hain emaitza “bikainak” dituztenak laneko prekarietatearen gorakadan, lan-baldintzen okertzean, langabeziagatiko prestazioaren eznahikotasunean, gazteen langabeziaren igoeran edo langabezia tasaren murriztean orokorrean eta epe luzeko langabetuen artean zehazki.

Urteroko 2.000 milioi horietatik, 1.269 dagozkio 4i deitzen duten estrategiari. Inbertsiorako egitasmoak (650 milioi) erdiak baino gehiago AHTra bideratutakoak, berrikuntza 410 milioi (guztiz askiezak Europar Batasuneko batazbestekora gerturatzeko), azken urteotan arrakala ez da txikitzen handitu biano; 31 milioi nazioartekotzarako eta 778 milioi industrializaziorako hauetatik 600 abalak izanik. Plan berri hauek euskal industriak maila teknologikoa galdu du Balio Erantsi Gordinarekiko, 2010eko %84,9tik 2014ko %84,1era pasatuz.

Programa guzti hauek modu egokian salduak izan dira martxan jartzen diren bakoitzean edo lehendakaria presente izango duen ekimen enpresarialen bat baldin bada. Partida berdinak, programa berdinak modu ezberdinetara salduak.

Lehen irakurketa batean ez daukagu zeresan gehiagorik:
Gehiengo sindikalarekiko edozein kontsulta eta ezabaidatik aparte egin den plan bat da hau, sindikatuak ordezkaezinak diren gai batean.

Hau ez da enplegu plan bat, inolako kontrol sindikalik gabe enpresak diruz laguntzeko programen bilduma soila da.

Kalitatezko enplegua sortzeko tresna funtsezkorik ez duen plan da. Hau da, laneko indarraren debaluazioren alde apustu egiten duen politika ekonomiko batean eta exportazioetan dago oinarrituta euskal ekonomiaren lehiakortasunerako estrategia bakar bezala.

Plan honek ez dio langabeziaren arazoari aurre egiten lanaren banaketa planteatuz aberastasunaren banaketarako eta barneko eskaria indartzeko estrategia bezala.

Plan honek ez du planteatzen langabeziagatiko prestazioak eta oinarrizko errenta hobetzerik. Honela, langabezian dauden pertsonek bizi-baldintza duinak izan ahalko lituzkete.

Plan honek ez du euskal araudira enplegu politika pasiboak eramateko asmorik, hauetan barneratuz etengabeko prestakuntza, okupazionala eta arautua, “Lanbide” “txiringito” mailan utziz.

Beste atzerapauso bat da Lan Harremanetarako Euskal Esparrua eraikitzeko apustuan EAJ eta PSEren eskutik; ezinbestekoa den euskal esparrua krisiaren irteerarako koherentea izango den politika ekonomikoa sortzeko.

EAJ eta PSEk ez dute honekin beste helbururik aberatsak gero eta aberatsago eta pobreak gero eta gehiago eta gero eta pobreagoak bihurtzen dituen politika ekonomikoaren inertzia laguntzea baino.
 

 

 

Euskararen ezagutza ez dute derrigorrezkotzat jo Pediatriako burua izateko deialdi batean

Euskararen ezagutza ez da derrigorrezkoa, meritutxoa besterik ez (6 puntutxo), Osakidetzako Bilbo-Basurtu ESIan pediatriako atalburu medikoa izateko deialdian. Hau erabat lotsagarria da. Osakidetzako atalburu eta arduradunei ez zaie euskararen ezagutza eskatzen, ezta Pediatriako kasuan bezala euskararen normalkuntza lehentasunezkoa den zerbitzuetan ere.

 

 

 

“Langileon mobilizazioa izango da Euskal Estatuari benetako bultzada emango diona”

LAB sindikatuak ekitaldi bat egin du gaur Zamudioko Teknologia Parkean. Maiatzaren Lehenean kalera ateratzeko deia egin du bertan Ainhoa Etxaidek, sindikatuko beste ordezkari batzuekin batera: “LABen aldarrikapen historiko batekin aterako gara kalera, langileok estatu propioa nahi eta behar dugula”. Etxaideren esanetan, “konbentzituta egingo dugu, gero eta arrazoi gehiago dagoelako horretarako eta, gainera, egoera berri batean gaudelako. Estatus politikoari buruzko eztabaida irekita dago ia 40 urte pasa ondoren, eta euskal instituzioei eta EAJri bereziki eskatuko diegu ez dezatela eztabaida hori bahitu, Gobernura eta Eusko Legebiltzarrera mugatuta. Euskal jendarteak erabaki dezala estatusari buruz”.

LABek hiru mobilizazio egingo ditu Maiatzaren Lehenean: Baionan, Bilbon eta Iruñean. Bilbokoa, 12:00etan hasiko da Zabalburu plazatik, eta Sabin Etxearen aurrean amaituko da.

Etxaideren arabera, burujabetza da gakoa. “Burujabetza, errealitatea eraldatzeko; eta mobilizazioa, 78ko iruzurra errepikatzea eragozteko. Langileon mobilizazioa izango da Euskal Estatuari benetako bultzada emango diona".

Zamudioko ekitaldian, delegatu batek eta Iratxe Azkue LABeko Eskumaldeko arduradunak ere hartu dute hitza, eta gogor kritikatu dute patronala eta EAJren politika ekonomikoa.

Teknologia Parkearen ekitaldiaren aurretik, hitzaldia egin dute duela urte batzuk itxitako Troquenor enpresan, Sondikan. Eusko Jaurlaritzaren aldetik dagoen industria politika falta salatu dute, honen “Industria 4.0” ereduak prekarietatean sakondu baino ez duela egiten nabarmentzeaz gain.

Urdulizko ospitalean ere egon dira LABeko kideak, Osakidetzaren aldetik ematen ari diren pribatizazio ahaleginak salatzeko.


 

 

 

Babes sozialerako sistema propioa da pobrezia eta bizimodu prekarioari aurre egiteko alternatiba


Babes sozialerako euskal sistema publikoaren aldeko kanpainaren baitan, Eusko Legebiltzarreko Lan eta Justizia Batzordean izan dira Bea Martxueta, Joxean Urkiola eta Ohian Ostolaza, LABeko Batzorde Sozioekonomikoko kideak. Bertan,“kapitalak inposatu nahi duen ereduari aurre egiteko modu bakarra babes sozialerako sistema propioren alde egitea” dela azaldu du Martxuetak.

“Euskal Herrian eskubide ekonomiko eta sozialak etengabe urratzen” direla salatu du Batzorde Soziekonomikoko kideak. Eta zehaztu du langileria zigortzea eta pobretzea dakarten hiru politika nagusi daudela eskubide urraketa honen atzean: euskal enpresetan lan-erreformak aplikatzea, emakumeak diskriminatzea eta babes-sistema eraistea. Hauen ondorioz, geroz eta gehiago dira pobrezia egoeran dauden pertsonak, ongizate maila bati eusteko adina baliabide ekonomikorik ez daukatenak.

LABek baditu alternatibak pobrezia eta bizimodu prekarioari aurre egiteko: babes sozialerako sistema propioa. Eta pentsio-sistema publiko bat litzateke sistema horren abiapuntua, pentsioak bermatu eta bizi-baldintza duinak eta autonomoak izateko moduko pentsioak eskainiko dituena.

Martxuetaren esanetan, babes sozialeko euskal sistema publikoak oinarri zehatz batzuk izan behar ditu, besteak beste,“kalitatezko enplegua sortzeko politika erreal eta eraginkorra egitea, lan-denborak murrizteko eta banatzeko politikak sortzea, laneko bizitza eta bizitza soziala bateragarri egiteko benetako politikak aplikatzea, gizarte-zerbitzu publikoak garatzea pertsonen bizi-baldintzak hobetzeko eta kalitatezko enplegu publikoa sortzeko eta pentsioetara bideratutako gastu publikoa nabarmen handitzea”.

Jendarteak pairatzen duen pobreziaren atzean politika jakin batzuk dauden heinean, egoera hau iraultzeko bestelako politika batzuk ezartzea beste biderik ez da. Aipatu neurriak aplikatuz soilik lortuko da bizitza duina bermatzea pertsona ororentzat. Diskurtsoak alde batera utzi eta pobrezia gainditzea ahalbidetuko duten neurriak hartzeko unea da, eta erakundeek zeregin handia dute norabide horretan.
 

 

 

Elkarretaratze bat eta lanuzteak egingo dituzte, bihar, Zornotzako lan heriotza salatzeko

Impactoko enpresa batzordeak eta Zornotzako Udaleko enpresa batzordeak elkarretaratze bat egingo dute bihar, apirilak 26, Zornotzako udal kiroldegian zendutako langilearen lan heriotza salatzeko. 12:00etan izango da protesta. Aldi berean, Impactoko enpresa batzordeak 24 orduko lanuztea egingo du Zornotzako Udal Zerbitzuetan, eta Zornotzako Udaleko enpresa batzordeak lanuztea egingo du 10:00etatik 12:00etara.

 

 

 

Kalitatezko etxez etxeko zerbitzuaren alde martxa bat burutuko dugu Santurtzitik Bilbora


LAB, UGT eta USOren Etxez etxeko laguntza zerbitzuko delegatuak medioen aurrean izan dira gaur pairatzen duten egoeraren azterketa egin eta hemendik aurrerako ekimenak aurkezteko. Hain zuzen ere Azken 6 urteotan, udaletxeek eskaintzen dituzten ordu kopurua gero eta urriagoa izaten ari da. Honek, nola ez, ondorio negatiboak izan ditu arretaren kalitatearen eta lan baldintzen eremuetan. Hau aldatu asmoz, maiatzaren 13an, martxa bat burutuko dute Santurtzitik Bilbora.

Udaletxeak dira Etxez Etxeko Laguntza Zerbitzuen prestazioen jabe eta hauen gaineko ardura dutenak. Gehien gehienak, zerbitzuak subkontratatzen dituzte lizitazioen bitartez. Prestazio hauek, etxez etxeko langileok eskaintzen ditugu zuzenean, baina subkontratentzako egiten dugu lan.

Azken 6 urteotan, udaletxeek eskaintzen dituzten ordu kopurua gero eta urriagoa izaten ari da. Ordu gutxitze honek, udaletxe batzuetan, zerbitzuaren orduen %30 jaistera ere heldu da. Honek, nola ez, ondorio negatiboak izan ditu arretaren kalitatearen eta lan baldintzen eremuetan.

Arreta sozio-asistentzialari dagokionez:

• geroz eta handiagoa den kolektibo bat geroz eta babes maila txikiagoarekin uztea dakar: zerbitzuaren orduak gutxitzen doaz, beraz, arretaren kalitatea okertzen; eta ordu gutxitze honetan langileok funtzio gehiago egiten ditugu, beraz, arreta denbora eta zerbitzuaren kalitatea, oraindik gehiago okertzen doaz.

Lan eremuan, urte asko eta asko oinarrizkoa den zerbitzu hau aurrera eramaten dugunok, gehiengo handi bat emakumeak izanik, urtez urte gure baldintzak okertzen ikusi ditugu eta enpleguaren deusezte bat ere ikusten ari gara.

• Aldi baterako kontratuak dituzten langileak masiboki kaleratuak izan dira, gehienetan legean iruzur eginez. Aldi baterako kontratazioak dira enpresen kontratazio politiketan nagusi. Horrela, bitarteko bikaina dute enpresek malgutasunarekin jolasteko, lanaldi partzialetan langileak kontratatu eta inongo arrazoi errealik gabe eta Hitzarmen Kolektiboak berak ezarritako minimoak ere errespetatu gabe, langileak prekarietatera lotuta izateko. Gaur egun, oraindik ere, enpresek ez dute egoera hau erregulatu nahi eta langileon ordezkaritzekin akordioak lortzeari ezezko borobila ematen die, lana bermatuko digun Lan Poltsak ezartzeko eskatzen dugunean.

• Ez dizkigute kontratuetan agertzen zaizkigun orduak bermatzen, horrela gure baldintzak behin eta berriro moldatzen dizkigute, lansariak eta kotizazioetan galerak ematen diren bitartean. Gutariko askok, lanaldi partzialetan egiten dugu lan.

• Azken hiru urteetan, gainera, gure lan baldintzak asko okertu dira. 2013 eta 2015 urte bitarteetan emandako soldaten izozteak, gure eros ahalmena %3 batean galtzea ekarri du.

• Enpresek langile eta langileon ordezkarien lepo jartzen du dagoen absentismo maila altuaren ardura. Hauek, lanbide-kontingentziek zein kontingentzia-arruntek eragindakoak badira ere, ez dugu hau benetan arretaz tratatzeko borondatea aurkitzen enpresen partetik, ez baitituzte horretarako prebentzio neurri egokiak jartzen langileok inongo arazorik pairatu ez dagigu gure lana egitearren.

• Langileon gehiengo handiena emakumeok osatzen dugu, esperientzia urte askorekin zerbitzuan eta zeinak osasun arazo handiak ekartzen dizkigun denboraren poderioz. Arazo muskularrak hauek izan ohi dira askotan, enpresetan bajak eskatzearen arrazoi, edota aurretiazko jubilazioak eskatzearenak, honek, gure eskubideetan eragiten duen galera nabarmenarekin.

Era berean, 14 hilabete pasa dira jada Hitzarmen Kolektiboaren mahai negoziatzailea ireki zenetik Etxez Etxeko Laguntza Zerbitzuan.

Patronalak hasieratik blokeatu zuen negoziazioa, edozein hobekuntzaren aurrean ezezko borobila adieraziz, bai soldaten inguruan baita zerbitzuaren kalitate eta funtzionamenduaren inguruan. Bostgarren saioaren ostean, patronalak aldebakarrez negoziazioa eten zuen, Bilboko lehiaketaren egoera argitu ezean (Bizkaian ematen den zerbitzuaren %50a suposatzen duena) ez zuela ezer aurreratuko argudiatuz.

Bilboko Etxez Etxeko Laguntza Zerbitzuaren lehiaketa publikoa bukatu da jada eta enpresa berdinak eskuratu du. Honek, orduko prezioan %8ko igoera bat suposatu du aurreko lizitazioaren aurrean. Orduan, zein da negoziazio mahaira ez bueltatzeko arrazoia?

Nola da posible egoera hau ematen uztea, geroz eta handiagoa denean arreta zerbitzu hau beharrezkoa duten pertsonen kopurua dependentzia maila ezberdinak jasanda ere? Nola da posible, zerbitzu sozial publiko bat izanik, enpresen diru etekinen esku uztea prestazio hauek?

Hau horrela izanik ere, Etxez Etxeko Laguntza Zerbitzua murriztuz doaz. Bizkaiko Foru Aldundiaren arabera, herrialde honetan dependentzia graduren bat duten pertsonen %46ak ez du inongo prestaziorik jazotzen.

Etxez Etxeko Laguntza Zerbitzua okertuz doan bitartean, eta gure lan baldintzak honekin batera, Bizkaiko Foru Aldundiak urterik urte geroz eta diru gehiago jartzen du etxekoen zaintza emateko partidetan. Dependentzia legearen arabera, salbuespeneko egoeretan emango den prestakuntza bat dela esaten bada ere. Ezohikoa den prestazio ekonomiko bat, Menpekotasun Legearen arabera kontrol administratiborik gabe.

Udalak eta Aldundia dira zerbitzu hauen arduradunak, haiek dute hauen titularitatea eta hauek pribatizatzeak,zerbitzu hauen kalitatearen truke gutxi batzuen onura ekonomikoa ahalbidetzea baino ez dakar.

Argi azaldu nahi dugu, Etxez Etxeko Laguntza Zerbitzua bezalako zerbitzuak izugarrizko aukera izan daitezkeela enplegua sortu eta dagoena egonkortzeko. Sektore publikoaren aldeko apustua eginez gero, pertsonen zaintzan inbertsioa egingo genuke eta arreta duina eskeini.

LAB sindikatua, langileek era bateratuan egindako diagnostikoan berresten da Etxez Etxeko Laguntza Zerbitzuaren errealitateari dagokionez, eta UGT eta USOrekin batera egindako Plataformako edukietan indarra egiten dugu.

Hau dela eta, gainontzeko sindikatuei dei egiten diegu indarrak batu eta langileon mugimendu zabal bat osatzera, Udalak zein zerbitzua kudeatzen duten enpresen arduragabekeriaren aurrean.

Egin ditugun langileen asanbladetan onartutako ekimenak iragartzera goaz:

– Ostegunean, apirilaren 27an, 17:30ean, kontzentrazioa deitu dugu EUDEL Udalen Elkartearen aurrean, hauek baitira zerbitzuaren titularrak eta egoera larri honen erantzuleak. Horregatik, zuzenean interpelatzeaz gain, dokumentu bat erregistratuko dugu gure aldarrikapenekin eta bilera bat eskatuz.

– Maiatzaren 13an, martxa Santurtzitik Bilbora, udalerri ezberdinak zeharkatuko ditugu eta Etxez Etxeko Laguntza Zerbitzuan dagoen egoera salatuko dugu.

Santurtzi eta Bilbo lotuko dituen martxaren ostean, asanblada gehiago deituko ditugu gure ekimenak zehazteko. Gure ekintzak gogortzeko asmoa jakinazten dizuegu zerbitzu publiko eta sozial hau betetzerako orduan daramagun ibilbidea kontuan hartua eta behar bezala baloratua izan arte.

 

 

 

Gizarte zerbitzuak hobetzeko langile gehiago behar direla aldarrikatu dugu Nafarroako Gobernuaren aurrean

LAB sindikatuak deituta, zerbitzu sozialetako langileek elkarretaratze bat gauzatu dute Iruñean, langile ratioa ezartzen duen foru dekretuaren aldaketa exijitzeko, "Zaintza zaindu" leloarekin. Hala, gizarte zerbitzuen ratioak hobetzeko aldarria kalera atera dugu berriro, gizarte zerbitzuetan profesionalen eta zaindu edo artatu beharreko pertsonen artean dauden proportzioak direla-eta zerbitzua kalitatez emateko zailtasunak nabarmenak direlako. 

Gizarte zerbitzuetan jarduten diren langileek, pasa den urtean Geroa Bairen Gobernuak hartutako konpromisoak ez dituela bete salatu dute gaurko elkarretaratzean.

Hain zuzen ere, duela urtebete 2016ko apirilaren 5ean Miguel Laparrak, Lehendakariordea eta Gizarte Politikako Kontseilariak, sektoreko langileekin eta Parlamentu beraren aurrean, gizarte zerbitzuen esparru ezberdinetan langileen ratioa ezarri egiten duen dekretu forala aldatzeko konpromisoa hartu zuen.

Hiru hilabetetan talde tekniko batek gaur egungo egoera zehaztuko zuen informe bat egitea eta hau langileen ordezkariekin zein erabiltzaileen senideekin eztabaidatua izango zela, izan zirelarik hartutako konpromisoak. Dinamika parte-hartzaile hau oinarritzat hartuta dekretua aldatuko zen, oraingo honek, askotan salatu duten bezala, baldintza duinik, lan karga onargarririk eta erabiltzaileentzat kalitatezko zerbitzurik bermatzen ez baitu.

Konpromiso hauek, LABek bi urteetan zehar egindako lanaren ondorioz lortu ziren; zerbitzuen arduradunekin bilerak, talde parlamentarien aurreko agerraldiak, mobilizazio ezberdinak eta arrakasta handiko sinadura bilketa.

Zenbait hilabete zain egon ostean, informearen inguruko albisterik ez dutela salatu dute. Gainera, atzerapenaren azalpenak emateko langile ordezkariekin, erabiltzaile eta familiarrekin ez dute bilerarik deitu. Premia bereziak dituzten pertsonei (AFAZ, pertsona helduentzakoak, adin txikikoentzat, indarkeria matxista jasandako pertsonentzat…) eskaintzen zaien zerbitzuen lizitazio berrietan, hobekuntzak egiteko konpromisoa hartu zuten (ratioa zein profil profesionalak handituz, lanaldi bakoitzaren gutxiengo langile kopuruak zehaztuz, ordezkapenak ziurtatuz…). Honetan ere kale egin digute.

Ikusirik, Geroa Bairen gobernuak, honetan behintzat, UPNren gobernuaren antza handia duela, lan baldintzak, lan karga zein gizarte politika eremuan eskaintzen diren kalitatezko zerbitzuak lortze aldera, salaketa eta mobilizazio dinamika berrartzera derrigortuak ikusten direla diote. Hau guztia dela eta, langile gehiago, eta ondorioz, kalitatezko gizarte zerbitzuak bermatzen duen dekretu foral berri baten alde mobilizatzeko deia luzatzen dute. Egunez egun arazoa pairatzen duten erabiltzaile, langile zein senideek eztabaida parte-hartzailea irekiz. Gizartearen beharrei erantzungo duen ratio dekretu berri bat lortzeko helburuz.

Iaz, “Zaintza zaindu. Langile gehiago, zerbitzu hobea" kanpainaren barruan, LABek milaka sinadura erregistratu zituen Gasteizko Parlamentuan zein Nafarroako Gobernuan; azken honetan, hamaika milatik gora. Nafarroako Gobernuaren egoitzara bertaratu gara gaur berriro, langile gehiago eskatzeko, kalitatezko zerbitzua eman ahal izateko.
 

 

 

Rothenberger enpresako langileek mobilizazioak iragarri dituzte, hitzarmen duin baten alde

0

Abandiñoko Rothenberger enpresan hitzarmenik gabe daude 2013. urteaz geroztik. Enpresaren negoziaziorako borondate eza dela eta, langileen ordezkariak (4 LAB, 3 CCOO, 2 ELA) kontzentrazioak egiten hasi ziren 2017ko martxoan. Egoera ez da aldatu, eta, enpresak jarrera bera duenez, langileek datozen hilabeteetan mobilizatzen jarraituko direla iragarri dute. Izan ere, argi dute hitzarmen duin berri bat izateko borroka dela bide bakarra. Atzo bertan, elkarretaratze bat egin zuten enpresaren aurrean, “Hitzarmenaren duin baten defentsan, Rothenberger-eko enpresako langileak borrokan”.

Rothenberger-eko enpresa batzordearen hitzetan, enpresak emaitza ekonomiko onak ditu eta egoera hori hobeto nahi du langileen eskubideei muzin eginez, oinarri hauek ardatz: prekarizazioa sustatuz, langileen eskubideak urratuz eta osasunarentzat kaltegarriak diren lan erritmoak inposatuz.
 

 

 

Zornotzako udal kiroldegiko lan heriotza ikertzeko exijitu dugu

Gaurkoan lan istripu baten ondorioz Zornotzako 48 urteko langile bat hilda suertatu da, Udal Kiroldegian lanean ari zen bitartean. Gaur egun beltza da, Abadiñon beste lan istripu larri bat gertatu delako. Beraz, Lan Osasunaren Nazioarteko egunaren bezperetan prekarietateak eta prebentzio ezak hil egiten gaituztela salatu behar dugu langileok.

Lehen lehenik, LAB sindikatutik gure babes eta elkartasuna adierazi nahi diegu senide eta adiskideei.

Istripuak ez dira halabeharrezkoak, lan baldintza eta eredu produktiboaren ondoriozkoak dira, langileen osasunaren gainetik irabazi asmoa nagusitzen baita. Impacto Limpieza y Mantenimiento enpresako langilearen heriotzean ikusten dugun modaun, azpikontratetako prekarietatea eta laneko segurtasun eza determinanteak dira honelako istripuak gertatu ahal izateko. Horregatik, instituzioetako arduradunei eskatzen diegu azpikontratazioekin bukatzea eta kalitatezko enplegu eta lan-baldintza duinen aldeko apustua egin dezatela.

Guzti honek aldaketaren beharra agerian uzten du, hemendik egin beharreko aldaketaren beharra. Ezinbestekoa da botere publiko eta elite politikoek urteetan elikatu eta gizendutako patronalari aurre egingo dion, eta langile klasearen interesak eta eskubideak lehenetsiko dituen marko propioa eraikitzea.

Horregatik, LAB sindikatutik, heriotza berri hau salatu eta datozen egunotan antolatuko diren mobilizazioetan parte hartzera dei egiten dugu. Ildo beretik, eredu justu eta langileen segurtasuna eta osasuna aintzakotzat hartuko dituen marko propio baten beharra aldarrikatu nahi dugu.