2025-12-23
Blog Page 1069

Mendekotasun egoeran daudenen arreta soziosanitarioaz arduratzen direnen lanbide-egiaztapen epea luzatu behar da

LABetik Eusko Jaurlaritzaren jarrera salatzearekin batera mendekotasun egoeran daudenen arreta soziosanitarioaz arduratzen direnen lanbide-egiaztapenaren erregistroaren epearen luzapena eskatzen dugu. 2008ko Autonomiaren eta Menpekotasunerako Arretaren Sistemaren Lurralde Kontseiluaren osoko bilkuran autonomiarako eta menpekotasunari arretarako sistemaren zentro eta zerbitzuen kalitatea bermatzearren Egiaztatzeko Irizpide Komunen Akordioa onartu zen. Akordio horretan zaintzaile, gerokultore eta etxez etxeko laguntzako laguntzaileen kategoria profesionalek gaitasun profesionala egiaztatu eta eskakizunak behar dituztela jasotzen da, profesional horiek gaitasun profesionalaren egiaztagiria eskuratzeko epea 2015eko abenduaren 31n amaitzen delarik. 

2015eko azaroaren 16an BOEn argitaratu zen Zerbitzu Sozialetako eta Berdintasunaren Estatu-idazkaritzaren ebazpena, non Zerbitzu Sozialetako eta Berdintasun Batzordearen Akordioa jasotzen den. Haren bidez, Zerbitzu Sozialetako eta Autonomia eta Mendekotasunaren Arretako Sistemaren Lurralde Kontseiluaren Akordioa argitaratu zen, zeinak, neurri batean, aldatzen duen 2008ko azaroaren 27ko Akordioa, Autonomia eta Mendekotasunaren Arretarako Sistemaren zentroak eta zerbitzuak egiaztatzeaz.

Akordio honetan hainbat neurri jasotzen dira, aldez aurretik iragarri zirenak. Neurriok behin-behinekoak dira, prozesua luzatu besterik egiten ez dutenak; prozesua antolatu eta behar beste aurrekontuaz hornitu izan balitz, aspaldi amaituko zela. 
Honako neurriez ari gara:

• 55 urte baino gehiago bete dutenei “ezohiko gaikuntza
• Epearen luzapena: Egonkortasuna berma dadin sektorean” ziurtagiria eska liteke 2017ko abenduaren 31z geroztik
• Sarrera berriko kontratazioak lanbide prestakuntza izan behar dute

Neurri hauek aplikatzeko akreditazio prozesuan parte hartu ez duten langileak Lanbiden erregistratu beharko Abenduaren 31 baino lehen. Erregistratzen ez badira, urtarrilaren 1ean kaleratuak izateko arriskua dute. 

Eusko Jaurlaritzak eta Nafar Gobernuak prozedura hau oso era kaskarrean egin dute, langilen artean zalantzak eta beldurrak zabaldu dituztelarik. Gaur da eguna, ia zazpi urte eta gero, eta bi gobernuen gaitasun ezagatik egoera oso antzekoan aurkitzen gara. Plaza nahikorik egon ez denez langile asko prozesutik kanpo gelditu dira (4.000 EAEko kasuan) eta prozesuan sartzea lortu dutenek ezin izan dute amaitu Lanbidek eta Nafar Gobernuko Hezkuntza Sailak konpetentziak gainditzeko kurtsorik antolatu ez dutelako. Gainera, lanpostua galtzeko beldurrez, langile ugarik erakunde pribatuetara jo behar izan dute euren poltsikoetatik milaka euro gastatuz. 

Egoera honen aurrean LABek eskatzen du:

• Informazioa eta gardentasuna prozedura osoan zehar.
• Esparru honetako langileen lanaren efizientzia eta kalitatea kontuan izanik, ebaluatzeko orduan haiek metatutako esperientzairen balioa aitor dezatela.
• Lan kualifikazioa era planifikatuan egin dezatela, hurbileko zentruen eta pertsonalgo publikoaren bidez, eta berma dezatela enpresek formakuntza ikastaroetan parte hartzea ahalbidetuko dutela, langileentzat gaineko kosturik eragin gabe. 
• Eusko Jaurlaritzak eta Nafar Gobernuak, martxan jarritako prozedura birbideratzeko behar diren neurriak har ditzatela eta Eusko Jaurlaritzaren kasuen erregistroaren epearen luzapena egiteko. 
 

 

 

Arabako Gizartegintzaren greba-deialdia bertan behera geratu da

Arabako Gizartegintzaren greba-deialdia bertan behera geratu zen pasadan abenduaren 22an sektoreko AISA patronalak langileen eskaerak lehenbailehen betetzeko erakutsitako konpromezuari erantzunez. Urtarrilaren erdira arteko epea du patronalak hitzarmen kolektiboa betetzeko, bete ezean mobilizazioak bultzatuko ditugu berriro ere.

ELA, CCOO, ESK, LAB eta UGTren oharra
ARABAKO GIZARTEGINTZAREN GREBA-DEIALDIA BERTAN BEHERA

"Atzo, abenduak 22, izandako langileen batzarren ostean, ELA, CCOO, ESK, LAB eta UGT sindikatuok erabaki dugu lanuzteak egiteko deialdia bertan behera uztea. Izan ere, hurrengo egunetan lanuzteak egiteko deia eginda zegoen: Gabon Gauean, Eguberri egunean, Gabon Zaharrean eta Urte Berrian.

Grebarako gutxieneko zerbitzuak ezartzeko, joan den astean egindako bilerara joan ziren, AISA sektoreko patronalaz gain, Foru Aldundiko eta Gasteizko Udaleko ordezkariak. Han, aipaturiko ordezkariek hitzeman zuten diruz hornitzea berehala enpresak eta elkarteak, 2015eko atzerakinak ordaintzeko, hitzarmenaren arabera, eta baita datorren urteko lansariak egokitzea ere. AISAk bere erabakia agertu zuen egokitzapen hori lehenbailehen egiteko, urtarrilaren hasieran beranduenik. Enpresek berek berretsi dute konpromiso hori, eta haietako batzuk hasi dira dagokiena betetzen.

Hitzarmen Kolektiboaren lanbide-kategoriak sailkatzeko arazo larria dela-eta (benetan gauzatzen diren eginkizunak baino beheragokoak baitira), administrazioek adierazi digute sailkapen hori berraztertzen hasi direla, eta 2016. urtearen barruan ebatziko dela.

Egoera hobetu denez, langileek ─batzarrean─ eta sektorean ordezkaritza dugun sindikatu guztiok egokitzat jo dugu epe bat ematea, urtarrilaren erdira arte, hitzarmen kolektiboaren betetze-maila begiratzeko. Ordurako ez badira ez-betetzeak zuzendu, mobilizazioak berriro bultzatzeko erabaki irmoa dugu.

Sailkapenari dagokionez, arretaz begiratu behar dugu ea eginkizunak eta erantzukizunak bat datozen kategoriekin. Horregatik, ez dugu bazter uzten berariazko mobilizazioak egitea, egokitzapen hori lortze aldera, beti ere hasi omen duten berrazterketaren emaitzak ikusi eta gero.

Edonola ere, eta eskubiderik ez galtzeko, sindikatu sinatzaileok gomendatzen diegu sektoreko langile guztiei erreklamazioak aurkeztea, jasotzeke dauden diru-kopuruengatik, lanbide-sailkapen desegokitik datozen diferentziak ere barne.

Azkenik ez dugu aukera galdu nahi gure lana egiteko ditugun baldintzak jendaurrean salatzeko. Lanuzte-egunetarako ezarri ziren gutxieneko zerbitzuetan lan egin behar zuten langileen kopurua urte osoko igande eta jai-egunetan lan egin behar duen berdina da. Kontuan hartzen badugu gutxieneko zerbitzuak pertsona artatuen gutxieneko baldintzak ziurtatzeko bestekoak direla, erraz atera daitekeen ondorioa zera da: urte osoan muturreko egoera batean gaudela, tentsio larriak jasaten. Horregatik, plantilla handitzeko eskatzen dugu; eta nolanahi ere, erabat ukaezina iruditzen zaigu edozein arrazoi dela-eta laneratzerik ez duten langileak puntu-puntuan ordeztea.

Gasteiz, 2015eko abenduaren 23a"
 

 

 


Gipuzkoako Aberastasun Handien gaineko zergaren errefoma lobby enpresarialaren interesak asetzera dator

Aberastasun Handien gaineko Zergaren Erreforma aurrera atera zen abenduaren 24ean EAJ, PP eta PSEren botoekin, horrela lobby enpresarialaren exijentziak asetuz (Adegi eta Circulo de Empresarios Vascos) eta Eusko Jaurlaritzako zaintzaileenak. Hemendik aurrera, jarduera ekonomikoa garatzeko erabilitako ondasunak eta zenbait enpresa-partizipazio, zergatik guztiz kanpo geratzen dira eta euren jabeek ez dute euren aberastasun pertsonalaren parte denik deklaratu behar izango.

Argitu beharra dago zerga honek ez dakarrela enpresentzako karga bat, izaera pertsonaleko zerga baita, zergadun aberatsenek pilatutako aberastasunetik eratorritako gaitasun ekonomikoa zergapetzen duena.

Hori dela eta, onartutako exentzioak ez daude pentsatuta ekonomia suspertzeko, ezta enpresen sorrera ere, gutxiengo pribilegiatu bati mesede egiteko baino, bere karga fiskala murriztua ikusiko duena zerga bidezko diru-bilketaren kaltetan.

Zehazki, 8.059 zerga ordaintzailek aurkeztu dute deklarazioa aurten. Kolektibo hau Gipuzkoako jendartearen %1 aberatsenak osatzen du, eta deklaratutako ondarearen %42a orain salbuetsita geratu diren ondasunek osatzen dute.

Diru-bilketan duen eragin negatibotik aparte, bestelako ondorioak ere baditu onartutako neurriak:

– Ekitate txikiagoa duen zerga konfiguratzen da, ondarearen parte diren ondasun guztien orokortasuna zergapetzen ez delako.
– Zergak sistemari ematen dion progresibitatea txikitu egiten da.
– Iruzur fiskalari aurre egiteko oso erabilgarria den informazioaren galera garrantzitsua ematen da.

 

 

 


Segurtasun arazo larriak daude ETBko platoetan

0

Atzo “Gu ta gutarrak” programan lehiakide batek istripua eduki zuen. Ez da batere harrigarria, LAB aspalditik ohartarazten ari baita eta zuzendaritzak ez duelako konponbiderik jartzeko asmorik.

Lan Osasun batzordeko bilera guztietan LABeko kideek lehiaketak egiteko garaian egoten diren arazoen eta arriskuen berri ematen dituzte. Azken oharpena pasa den astean bertan eman zen “Gu ta gutarrak” lehiaketan probak egiteko prozeduraz: erabiltzen den materiala ez dela egokia segurtasunaren aldetik ere; platoak ez daudela prestatuta horrelako muntaietarako; edota langileek ez dutela halako estruktura arriskugarriak muntatzeko behar den prestakuntza minimoa. Harrigarria da orain arte istripu gehiagorik gertatu ez izana, edo atzokoa bera larriagoa ez izana.

ETBko segurtasuneko, eta Miramongo arduradunek ez dute arazoa konpontzeko inolako asmorik adierazi, baizik eta ez-ikusiarena egin harik eta arazo bat eman arte. LABek zalantza du postu horiek betetzeko beharrezkoak diren eskakizunak betetzen ote dituzten arduradun guztiek.

ETBko LABek istripua eduki zuen lehiakideari gure elkartasuna adierazi nahi diogu alde batetik. Bestetik, berriro ez gertatzeko neurriak jartzeko exijitzen diogu ETBko Zuzendaritzari. Azkenik, LABek halakorik gertatzen ez jarraitzeko bere esku dauden neurri guztiak hartuko dituela jakinarazi nahi du.
 

 

 

Eusko Jaurlaritzako aurrekontuetan gastu sozialak gero eta pisu txikiagoa du


Eragile sozial desberdinek deituta 2016ko aurrekontuak antisozialak direla salatu dugu gaur Gasteizen. Eusko Jaurlaritzaren 2016rako aurrekontuetan ez dago egoera aldatzeko inolako asmorik, eta alternatibaren bidea jorratu beharrean, jendarteari bizkarra ematen dio. Ez diote etorkizunari begiratzen, eredu sozial eta ekonomiko sendo bat eraikitzeko aukera baztertzen ari dira, herritar zein ordezkari sozial eta sindikalak alde batera utziz.

• EAJk ez du interesik murrizketa sozialei buelta emateko.
Gastu publikoa mugatzeko bere konpromisoa berresten du egungo gobernuak, eta jarraipena ematen dio prestazio sozialen eta oinarrizko zerbitzu publikoen kontra Patxi Lopezen legegintzaldian hasitako higatze estrategiari. Azken batean, exekutibo jeltzalearen planteamendua indarrean dauden aurrekontuak luzatzea bezala da, maniobrarako tarte txikia uzten duelako zerbitzu publikoen kalitatea hobetzeko, gure jendarteak dituen gero eta beharrizan handiagoei aurre egiteko edo suspertze ekonomikoa eta enplegua bultzatzeko.

• Gastu sozialak gero eta pisu txikiagoa aurrekontuan. Hala ere, 2016an murrizketa nabarmena emango da gastu sozialetara bideratutako aurrekontuan. Zehazki, 2015ean gastuen aurrekontu osoaren %68,6 zegoen gastu sozialera bideratuta, datorren urterako portzentaia hau %67,6ra jaitsiko delarik. Gastu sozialak 2015eko aurrekontuetan zuen pisu berdinari eusteko bakarrik, beharrezkoa izango zen 108 milioi gehiago inbertitzea eduki sozialeko programetan.

• Gastu soziala gure jendartearen egungo eta etorkizuneko beharren kontrako norantzan ari da garatzen. Aurrekontuen izaera sozialaren eta “pertsonekiko konpromisoaren” aurretik beste lehentasun batzuk daude, hala nola, zorra ordaintzea edo AHTko lanak, inbertsio errealetarako dauden baliabideen %69a pilatzen dutenak.
 

 

 

Lanuzteak gaur Bizkaiko elikagai merkataritzan hitzarmen duinaren alde

0


Patronalak elikagai merkataritzan blokeorako duen jarrera eta negoziaziorako jokaera zurruna salatzen ari gara gaur mahaian parte hartzen dugun lau sindikatuok. Horretarako paroak deitu eta konzentrazioa burutu dugu Cebek patronalaren aurrean. 

Paronalaren helburua aintzinatasun kontzeptua aldatzea da, eta era berean, sektoreko langileon eros-ahalmenaren kontura beraien etekinak handitzea.

Jarrera honen aurrean ELA, LAB, CCOO eta UGT sindikatuok paroak deitu ditugu gaur, bi ordu saltokiak zabaltzerakoan eta beste bi ordutakoak ixterakoan.

LAB sindikatutik mobilizazio eta paro hauek deitzearen helburua argia da. Ez dugu edonolako hitzarmen bat nahi, duintasuna nahi dugu langile bezala eta sektoreko langile guztientzat oinarri diren lan-baldintzak exijitzen ditugu. Ez dugu lan-esku merkea, malgua eta prekarioa izaten jarraitu nahi. Patronalak onartezinak diren proposamenak egiten dizkigu eta honen kontra borrokan jarraitzeko asmoa dugu.

Bestalde, salatu nahi dugu, gaurko paroei begira patronalak izan duen jarrera. Alde batetik, langileak atzera botatzeko asmoarekin, paroak egiteko arrazoirik ez dagoela ziurtatzen zuten zirkularrak bidali dituzte. Bestalde, paroak egin dituzten langileen lan-postuak betetzen saiatu dira, langile batzuen ordutegiak aldatuz edo zabalduz, lan zentroak aldatuz. Denda batzutan, enkargatuak edo arduradunak jarri dituzte ez dagozkien lan-postuak kubritzen. Argi dugu jokaera horiek greba eskubidea urratzen dutela eta dagozkien salaketak jarriko ditugu Lan Ikuskaritzan.
 

ARGAZKIAK


 

 

Abenduaren 23an denok Gasteizera aurrekontu solidarioagoen alde


Eusko Jaurlaritzaren 2016rako aurrekontuetan ez dago egoera aldatzeko inolako asmorik eta hori salatuko dugu. Aurrekontuen momentua aproposa da bide berri bat hartzeko, baina beste behin ere PNVk guztiz kontrakoa egin du. Alternatibaren bidea jorratu beharrean, denoi bizkar eman digu. 

Eta galdera bat datorkigu burura, nori eta zeri begira egindako aurrekontuak dira? Argi dago ez dietela arazo sozialei begiratzen, ez baitago erabaki politiko bakar bat ere arazo horiei kontra egiteko gaitasuna duenik. Ez diote etorkizunari begiratzen ere, eredu sozial eta ekonomiko sendo bat eraikitzeko aukera baztertzen baitu; hau gutxi balitz, gainera, herritar zein ordezkari sozial eta sindikalei ere ez digute begiratzen. Ikusi besterik ez dago: 

• EAJk ez du interesik murrizketa sozialei buelta emateko. Gastu publikoa mugatzeko bere konpromisoa berresten du egungo gobernuak, eta jarraipena ematen dio prestazio sozialen eta oinarrizko zerbitzu publikoen kontra Patxi Lopezen legegintzaldian hasitako higatze estrategiari. Azken batean, exekutibo jeltzalearen planteamendua indarrean dauden aurrekontuak luzatzea bezala da, maniobrarako tarte txikia uzten duelako zerbitzu publikoen kalitatea hobetzeko, gure jendarteak dituen gero eta beharrizan handiagoei aurre egiteko edo suspertze ekonomikoa eta enplegua bultzatzeko. 

• Gastu sozialak gero eta pisu txikiagoa aurrekontuan. Hala ere, 2016an murrizketa nabarmena emango da gastu sozialetara bideratutako aurrekontuan. Zehazki, 2015ean gastuen aurrekontu osoaren %68,6 zegoen gastu sozialera bideratuta, datorren urterako portzentaia hau %67,6ra jaitsiko delarik. Gastu sozialak 2015eko aurrekontuetan zuen pisu berdinari eusteko bakarrik, beharrezkoa izango zen 108 milioi gehiago inbertitzea eduki sozialeko programetan. 

• Gastu soziala gure jendartearen egungo eta etorkizuneko beharren kontrako norantzan ari da garatzen. Aurrekontuen izaera sozialaren eta “pertsonekiko konpromisoaren” aurretik beste lehentasun batzuk daude, hala nola, zorra ordaintzea edo AHTko lanak, inbertsio errealetarako dauden baliabideen %69a pilatzen dutenak. 

Aurrekontu horik salatzeko, LAB sindikatuak bere militantziari dei egiten dio hurrengo abenduaren 23an, Gasteizen, Ama Zuriaren Plazan, goizeko 10,30etan, eragile sozial desberdinek antolatutako konzentrazioan parte hartzeko. 

  

 

 

2016rako aurrekontuekin lan baldintzetan eman diren murrizketen egonkortasuna bilatzen da

0

2016rako aurrekontuak aztertu ondoren ondorio garbia ateratzen dugu: langileen lan baldintzetan eman diren murrizketen egonkortasuna bilatzen da. Modu horretan soilik ulertu daiteke langileen ordainsari eta lan baldintzen okertzean oinarrituta egin direla beste behin ere datorren urteko aurrekontuak.

Deigarria da, esaterako, hezkuntzako hainbat esparru azpikontratatzeko joera. Honakoa nabarmena da bai zerbitzuetako laboralen artean (sukaldari eta garbitzaileak) bai Lan Osasunaren arloan. Kezkagarria da era berean, hezkuntzaren kalitaterako hain garrantzitsuak diren ordezkapenak betetzeko diru aurreikuspena, azken urteotan murrizketa zorrotzak eman ostean, egonkor mantentzea. Honek guztiak hezkuntzan prekarietatea zabaltzen dabiltzala salatzera eramaten gaitu.

Hezkuntza Sailak maiz aipatzen dituen inklusibitatea eta etengabeko ikaskuntza atalek murrizketak pairatzea salagarria da. Nola egingo dugu posible jendarte osoari begirako eta bizitza osoan zeharreko ikaskuntzarako hezkuntza eredua? Hezkuntza sistemaren euskalduntzeari dagokionean ere murrizketak jasotzen dira.

Ikastola eta Gizarte Ekimeneko hezkuntza itunetan 2009ko kopuruetatik gertu bagaude ere (2009!), bestelako atal batzuetan ematen diren murrizketekin , 0-3an kasu, balorazio gazi-gozoa egin beharrean gaude. 0-3 urteko esparru horretako murrizketak Haurreskolak Partzuergoan ere eragiten du, langileen gastuetan pairatzen delarik.

Unibertsitateari dagokionean, ez nahikotasuna dute ezaugarri nagusia. Ekarpen arruntean 2010ekoarekiko 30 milioiko murrizketa mantentzen da, harrezkero urtetik urtera errepikatzen ari dena. Ekarpen horrek langileen soldatak finantzatzeko besterik ez du emango. Aurrekontu hauek arriskuan jartzen dute ordainsari gehigarrien inguruko dekretua betetzea dute, behar direnak baino 5 miloi euro gutxiago aurreikusten direlako. Bestalde, 2015ean EHUrekin sinatutako kontratu-programa ez du beteko Eusko Jaurlaritzak, adostutako 150 lanpostu ohiko finantziaziotik kanpo utziz eta hauen etorkizuna kolokan jarriz. Murrizketen metaketa honek eta urteari dagozkion ordainketak atzeratzeko joerak EHUk behar duen finantziazio arazoa areagotu egiten dute, itotzeraino.

• Etengabeko Prestakuntza eta Etengabeko Ikaskuntza ataletan ematen den inbertsio eskasa. Etengabeko ikaskuntzan jaitsiera dagoelarik.

• Hezkuntza Sistemaren Euskalduntzean jaitsiera ematen da 2009koen azpitik geldituz. Lanbide Heziketan dagoen euskararen ezagutza-ezaren gainean erantzunik ez.

• Ordezkapenetarako kopuruak punturik baxuenetan mugitzen dira. Ordezkapenak ez dira betetzen?

• Lan Osasuna: Langileei arreta psikologikoak eta arriskuak aurreikusteko prestakuntzak jaitsierak pairatzen dituzte, lan arriskuen analisi eta ebaluazioak mantentzen diren bitartean. Hiru esparru hauek prebentzio erreala emateko nahitaezkoak dira. Arrisku Psikosozialek irakaskuntzan duten pisua geroz eta handiagoa dela ikusita, hauetan ematen diren murrizketak ez ditugu ulertzen. Iazko aurrekontuetan Lan Osasunaren atal honetako hainbat ekimenetarako bideratutako 300.000 eurotatik 232.000 euro enpresa pribatuetara joan ziren. Zergatik horrenbeste kanpo-kontratu? Ez litzateke posible Hezkuntza Saileko Prebentziorako plantila handitzearekin kudeatzea?
• Lanbide Heziketak jaitsiera pairatzen du.
• Zerbitzuetako Laboralak: Hezkuntza Sailak behingoagatik argitu beharko liguke zer nolako ikastetxeak nahi dituen, sukaldeekin ala sukalderik gabe. 2009ko aurrekontuen kopuruetan mugitzen ari garela ikusita… Garbitzaileen kolektiboarekin ere, beste horrenbeste. Ia guztiz pribatizatutako esparru batekin aurkitzen gara eta ez dute inolako urratsik ematen zerbitzua berreskuratzeko.
• Heziketa Berezirako esparruari dagokionean inklusibitatearen eremuan aurrerapausorik ez dugu somatzen. Salagarria da guztiz, inklusibitatearen gaiarekin ahoa betetzea eta gerora, benetan inolako esfortzurik ez egitea.

• Haurreskolak.
Eusko Jaurlaritzak eta Haurreskolak Partzuergoko Zuzendaritzak aurrekontuak egiterako orduan berriro ere engainatzen ditu jendartea, haurreskoletako familiak eta langileak. 2014ko auditoria aztertu eta gero, aurrekontuetan partida faltsu baten erabilera salatu genuen (3,8 miloi eurotakoa). Partida honen helburua aurrekontuak handitzea zen, baina ezin zen gastatu. Gezurrezko partida honekin, argi gelditu zen diru publikoarekin egiten den erabilera zikina.

2016ko aurrekontuetan, berriro ere murriztu dituzte Partzuergoko aurrekontuak. %2,5eko murrizketa aplikatu dute (1,335 milioi eurotakoa). Eusko Jaurlaritzak Partzuergorako aurreikusten duen diru partida handitu arren, zor diguten aparteko ordainsariaren zati bat ordaintzeko gordeta izan behar zuten dirua da igoera txiki hau. Ez dute inolako asmorik adierazi, tasen egokipenaren ondorioz, familiek gutxiago ordaintzeagatik diru sarreretan dagoen jeitsiera konpentsatuko denik.

Gogoratu behar dugu, tasen egokitzapenarekin, diru sarrera gutxiago egongo zirela aurreikusten zela, baina, beste aldetik, bekak kenduko zirenez, jeitsiera hori konpentsatuko zela beken diruarekin. Baina, non dago beken dirua? Zergatik ez da konpentsatu familien diru sarreren murrizketa? Nork ordaindu du jaitsiera hau? Zergatik murriztu dira langile gastuak? Langileok ordaindu behar al dugu kuoten egokitzapena?

Azkenik, 0-3 urteko zikloak daukan garrantzia kontuan hartuta, funtzio asistentziala betetzeaz gain, etapa honek daukan helburu hezigarria ahaztu gabe, ziklo honen doakotasuna aldarrikatzen jarraitzen dugu.

• Ikastolak.
o 2009ko aurrekontuak gainditu dira. Atal batzuetan ordea, murrizketak mantentzen dira jarraian ikusten moduan.
o Hezkuntza laguntza espezialisten atalaren jaitsiera ematen da.
o Aurre erretirorako partida, gero eta txikiagoa da.
o 0-3rako kopuruak izoztuta mantentzen dira jaitsiera baten ostean.
o Ordezkapenetarako diru partida 2016ko irailetik aurrera %3tik %4ra pasa liteke.

• Gizarte Ekimena.
o 2009ko aurrekontuak gainditu dira. Atal batzuetan ordea, murrizketak mantentzen dira jarraian ikusten moduan.
o Hezkuntza laguntza espezialisten kasuan: hiru milioi gutxiago jasota daude.
o Aurre erretirorako partida gero eta txikiagoa da.
o 0-3 zikloa: 2015eko 4 milioietako murrizketa egonkortzen da.
o Oinarrizko Lanbide Heziketa: ikastetxe batzuk lehenengo kurtsorako ituna eskatu dute eta horrela jasota dago. Bigarren ikasturtea nola finantziatuko den finkatzeke.
o Ordezkapenetarako diru partida 2016ko irailetik aurrera %3tik %4ra pasa liteke.

• Unibertsitatea:
o Aurrekontuaren ez nahikotasunak tasak igotzeko presioa areagotzen du.
o Ekarpen arruntean 2010ekoarekiko 30 milioiko murrizketa mantentzen da.
o Ordainsari gehigarriak ordaintzeko behar direnak baino 5 miloi euro gutxiago aurreikusten dira.
o 2015ean EHUrekin sinatutako kontratu programa ez du beteko Eusko Jaurlaritzak, adostutako 150 lanpostu ohiko finantziaziotik kanpo utziz.
o Murrizketen mantentzeak arriskuan jar dezake dozentzia modu egokian emateko baliabide nahikorik izatea (praktikak, laborategia, liburuak,..).

Panorama guzti hau ikusita, hezkuntza esparruari ere koherentzia eman beharrean gaudela iruditzen zaigu. Euskal hezkuntza ahalik eta modu zabalenean, koherenteenean eta betekizun zehatzen baitan barnebilduko lituzkeen aurrekontu batzuetara jauzi eman beharra dago. Oso argi dugu BPGetik hezkuntzara bideratu beharreko inbertsio portzentaiak hezkuntza esparruan Europan herrialde aurreratuenekin parekatze bidean jarri beharra dugula. Soilik horrela, inbertsio horiekin, biharko euskal jendartea izango dena, zor zaion hezkuntza kalitatearekin hezitua izateko aukera emango baitiogu. Hau horrela izanik ere, ez dugu hezkuntzaren hobekuntza ekonomian soilik oinarritu nahi. Honela bada, lehen esan moduan, hezkuntza esparruan koherentzia bilatzeko asmoz, hezkuntza lege berri baten beharra ikusten dugu. Lege honek gaur egungo legediak dituen mugak gainditzera eraman beharko gintuen, Euskal Herriaren kohesiorako baliagarria izan beharko luke eta hezkuntza oinarrizko zerbitzu publikotzat aitortu. Horrekin batera euskal jendartearen beharretara guztiz egokitutako hezkuntza sistema berri bat antolatu behar dugu, ez estatuen legedien beharretara egokitutakoa.
 

 

 

Pentsionisten Plataformak aurkeztutako HELak sindikatuen babesa jaso du

LAB, ESK eta STEILAS sindikatuek babestu eta bat egiten dugu Hego Euskal Herriko Pentsionisten Plataformek aurkeztu duten Herri Ekimen Legegilearekin eta langileei dei egiten diegu euren sinadura eman dezaten eta orain eta etorkizunean Pentsio Publiko Duinak berma daitezen.

Dei egiten diegu alderdi politikoei bidezko aldarrikapen hauek egia bihurtzeko oztoporik jar ez dezaten eta Gasteiz eta Iruñeko parlamentuetatik HEL honetako sinadura-bilketa erraz dadom, Hego Euskal Herriko pentsiodun guztiek pentsio duina izan dezaten. Instituzioek herritarren eskubideak bermatu behar dituzte, herritarren interesen alde lan egin behar dute, hortaz, ezin dute beste alde batera begiratu aldarrikapen hauek aurrean.

Modu berean nabarmendu nahi dugu ze garrantzitsua den Euskal Herria Babes eta Gizarte Segurantzako Sistema Propioa martxan jartzeak, Madriletik inposatzen dizkiguten murrizketen araberakoa izango ez den sistema propioa bermatzeko helburuarekin diru-sarrera zein gastuak kudeatuko dituena.

Pentsionisten Plataformek eman duten urratsa oso garrantzitsua dela baloratzen dugu kalera atera dutelako pentsio duina bermatzearen beharra. Honek horrenbeste urtetako lanaren ondoren duintasunez bizitzea ahalbidetuko lieke eta pobrezian eta hilabete amaiera ezin iritsirik egotea eragotziko luke.

Horregatik guztiagatik, LAB, ESK eta STEILAS sindikatuok begi onez ikusten dugu Eskubide Sozialen Aldeko Hego Euskal Herriko Pentsionisten Plataformen ekimena eta gure babes osoa ematen diegu, gure lankidetza eskainiz.