2025-04-21
InicioServicios PúblicosTransporteGreba eguna tren sektorean

Greba eguna tren sektorean

LABek deituta Renfe, FEVE eta ADIF trenbide arloko enpresetan, Nafarroan zein Euskal Autonomia Erkidegoan, lan egiten duten langileek greba egingo dute gaur pribatizazio eta liberalizazioen aurka.

►LABen balorazioa
LABek euskal trenbide sektore publiko eta soziala aldarrikatzen du, kalitatezkoa eta eraginkorra; Erabiltzaileak kontuan hartu eta langileen lan baldintzak eta eskubideak errespetatuko dituen eredua. 

Halaber, zerbitzuen eskaintzari dagokionez, garraio publikoen kudeaketa pribatua eraginkorragoa dela dioen diskurtso publikotik ihes egin behar dugu, kontrakoa aldarrikatuz, garraioaren azpiegiturak ezin direla era masibo batean pribatizatu. Ezin dira eskaintza-eskaera legearen arabera antolatu. Zerbitzu publikoen pribatizazioak zerbitzuen kalitatea eta segurtasuna okertzera eramaten ditu eta ez dizkie kalitateko zerbitzuak bermatzen erabiltzaileei.

Espainiako Gobernuak trenbide-alorra pribatizatu eta liberalizatuko duela iragarri du eta albiste horiek langileak eta jendartea larritu ditu. Herri honi eragiten dioten gaiak hemen erabaki behar direla kontuan hartuta, argi eta garbi adierazten dugu Hego Euskal Herrian lan egiten dugunez, hemen hartu behar ditugula herri honen garapenean hain funtsezko eta hain estrategikoak diren trenbide –egitura eta azpiegiturei buruzko erabakiak. Gaur inoiz baino garrantzitsuagoa dugu eremu sozio-ekonomikoan tresna eta baliabide guztiak berreskuratzea, Euskal Herrian erabaki ahal izateko zer nolako zerbitzu publikoak behar ditugun eta lan harremanetarako eta babes sozialeko eredua propioa lortzeko.

30 urte baino gehiago pasatu dute Eusko Jaurlaritzan zein Nafarroako Foru Gobernaun orain arte izandako kudeatzaileek trenbide-ahalduntzeak gurera eskualdatzea galdegin barik. Orain arte beharrezkoa bazen, gaurko zalantza –giro honetan gehiago, bada garaia dagokigun eskubide hori behingoz gauzatzeko. Horregatik, bi Gobernu horien gaurko kudeatzaileei eskatzen diegu galdegin eta aldarrikatzeko Estatuko administrazioaren mendeko izanik, Hego Euskal Herrian dauden trenbide- azpiegituren, langileen eta aktiboen gaineko erabakimena gure herriari emateko, guk geuk bertan kudeatzeko.

Horrela urrats handia egingo genuke Euskal Herriko trenbide–garraioaren erabateko garapenean, lehendik euskal administrazioen esku dauden trenbide- garraioko enpresa publikoekin batera ( Euskotren,ETS, Metro Bilbao), trenbide- kudeatzeko enpresa publiko bakarra eratzeko, erabakimenez, etorkizunean gainerako garraiobideen funtsezko sare nagusia izan behar duen oinarrizko zerbitzu publikoa herritar guztien zerbitzura jartzeko, gutxi batzuen interes ekonomikoen gainetik eta gure herriaren onerako.

AZKEN ALBISTEAK | ÚLTIMAS NOTICIAS

La plantilla de Enviser endurece la huelga en su tercera semana

La plantilla de Enviser, contrata del Ayuntamiento de Gasteiz dedicada al mantenimiento de parques y jardines y el anillo verde de la ciudad, cumple 3 semanas de huelga. Reclama un convenio propio que recoja unas condiciones dignas. Varias y varios trabajadores han pasado la noche delante del Ayuntamiento de Gasteiz para exigir a éste su implicación en el conflicto.

LAB da por bueno el acuerdo firmado por el Ayuntamiento de Iruñea y la empresa de bicicletas de alquiler que acarreará el pago de...

El sindicato LAB denunció hace dos semanas que los trabajadores y trabajadoras del servicio de bicicletas eléctricas de alquiler de Iruñea Ride On se encontraban en una situación muy delicada, ya que llevaban seis meses cobrando sus nóminas con retraso y además la empresa les debía dos nóminas completas. Según el acuerdo entre el Ayuntamiento de Iruñea y Ride On, anunciado hoy, se garantizará al parecer la continuidad del servicio y la empresa cancelará inmediatamente sus deudas con la plantilla.

LAB denuncia que hay miles de cartas sin repartir en Gasteiz por la falta de plantilla de Correos

La falta de contratación, tras el drástico recorte en esta materia de la nueva dirección de Correos, lleva meses generando un caos en el reparto postal que está llegando a límites nunca vistos. El recorte en contratación es tal que, en muchos casos, no se está cubriendo nada. Para ejemplo, la cartera del Casco Viejo lleva más de medio año de baja sin cubrir.