2025-12-26
Blog Page 1191

Nafarroako Administrazio Publikoetako langileen lansarien galerari buruzko ikerlana egin du LABek

Ikerlanean Nafarroako Administrazio Publikoetako langileon artean 2010 eta 2014 urteen artean lansarietan pilaturiko galera erakusten du. Ikerlan mardul honetan ikusten da, lanpostuz lanpostu, zenbat utzi diogu kobratzeari, 2010ean %5 batazbesteko jaitsierarengatik zein gaur arteko lansarien izozteagatik. Nafarroako administrazioko webgunean (infoadm.org) dago kontsultagai.

Ikerlanaren Metodologia

– Lanaren oinarria, lanpostuz lanpostu 2009 urtean jaso izan genituen lansariak eta osagarriak izan dira, langile guztiona. Bai Nafarroako Gobernuan zein Iruñeko Udalean (gainerako beste udalen eredu hartuta), departamentu bakoitzeko lanpostuen zerrenda osoa hartuz.

– Urte guzti hauetan, urteroko KPIren hainako igoera aplikatuz, kobratu behar izan genuenaren estimazioa egin dugu. (2014ko KPI ez dakigunez aurtengori zero KPI ezarri diogu kalkuluak egiteko)

– Azkenekoz alderatu dugu kobratu duguna kobratu behar genukeenarekin. (Kalkulu bien arteko kendura da galeraren emaitza, ondoren dauden tauletan islatuta)

– INFO honetan biltzen dira, departamentu bakoitzean, lanpostua, maila eta galerarik txikiena lau urte hauetan.

Infoadm.org webgunean kontsultagarri daude era zehaztuagoan. LOTURA

– Osagarri aldakorren galera (txandakatzea, familia laguntza, jai egunetakoa, gauekoa, zaintzak, aparteko orduak, dietak,…) hala nola graduarena zein antzinatasunarena ez da azaltzen tauletan langile bakoitzeko ezberdinak baitira.
Gauza bera gertatzen da zenbait departamentutan dituzten osagarri espezifikoekin (karrera profesionala, sakabanatze geografikoa, kapitazioa…).

– Ez dugu bildu ikerlan honetan ezta ere, Nafarroako Gobernuak eta toki erakundeek euren langileekin 2012ko “aparteko lansaria” dela eta daukaten zorra.
 

 

 

002_zureEskubideak

0
 

{module [540]}

 

{module [541]}

002_EskubideenKarta

0
{module [512]}

 

{module [513]}

002_presoak

0

KONPONBIDE GARAIA DA. Euskal preso eta iheslari politikoak etxera! 
 «Konponbide Garaia da» [PDF] 
 «Es tiempo de soluciones» [PDF]
{module [493]}
{module [494]}

002_0NegoziazioKolektiboa

0
{module [485]}
{module [484]}

Ainhoa Etxaidek gaurkotasunari errepasoa egingo dio eta aurrera begirako erronkaz mintzatuko da Durangon

0


AINHOA ETXAIDErekin SOLASEAN
Jasone Agirreren eskutik
Urriak 02, 19:00etan
Durangoko Plateruena Kafe Antzokian

Gaurkotasunari errepasoa egin eta aurrera begirako erronkez aritzeko Ainhoa Etxaide, LABeko idazkari nagusia, Durangoko Plateruena Kafe Antzokian izango da datorren urriaren 2an. Elkarrizketa Jasone Agirre kazetariak gidatua izango da, eta euskal herritarrok bizi dugun pobretzea, langabezia, Espainiatik datozen Erreformak, eta batez ere, berton sortzen ari garen alternatiba aztertzeko parada izango da. Ikus-entzuleek dituzten galdera eta ekarpenei ere erantzungo die Ainhoa Etxaidek. Horretarako, irailaren 30era arte, zuen galderak durango@labsindikatua.org helbidean edota Durangoko LABen egoitzan jasoko ditugu.

«Zuk jakin nahi duzunaz, ardura dizunaz, kezkatzen zaituenaz hitz egin nahi dugu»
Etxaiderentzat galderarik bai?

Idatzi durango@labsindikatua.org helbidera edota gerturatu Durangoko LABen egoitzara

LOMCEk bere aplikazioaren ibilbideari ekin dio Cristina Uriarte Sailburuaren eskutik EAEn eta Iribasenetik Nafarroan

0

Ikasturtea hasi dugun honetan LOMCEk bere aplikazioaren ibilbideari ekin dio. Legeak, hasieratik jaso bezala, urratsez urratseko aplikazioa izango du. Hego Euskal Herrian aplikazioa hezkuntza sailburuen eskutik dator, Iribasek Nafarroan nafar erara gauzatzen ari da eta Uriartek Erkidego Autonomikoan zehaztapen askorik gabe legeak jasotzen dituen hainbat aldaketa abian ditu, esaterako ingurune ikasgaia bera.

Une honetan, batzuk zein besteak, legeak egungo hezkuntza sisteman aparteko eraginik ez duela izango aditzera ematen dute, baina argitu beharreko gakoa argia da, LOMCEa aplikatuko dute bai ala ez. Gure ustetan, orain arte, hitzak eta ekinbidea ez datoz bat.

C.Uriartek berriki adierazi du hezkuntza sailaren egitekoa titulazioa akreditatzea dela baina hezkuntza komunitateak behin baino gehiagotan Lomcea ez aplikatzeko eskatu dio. Zer egingo du eskakizun honen aurrean? Norabide horretan lehen urratsa, LOMCEa ez aplikatuta, gure ikasleen titulazioak homologatzeko lanari ekitea dela deritzogu. Zerbait egingo du? Ze pausu emango ditu?

Hasieran, Heziberrik LOMCEa geldiaraziko zuen tresna izan behar zuen, gerora ideia hau Uriartek berak baztertu zuen. Eta orain zein da bidea? Hurrengo asteotan, Hezkuntza Sailak kaleratu beharreko dekretu curricularrarekin, ikusiko dugu Heziberri 2020-k hezkuntza sistema propioaren norabidean urratsa den ala LOMCEaren bidetik, horren egokitzapena baino ez den. Nafarroan “napar” erara egite horrek curriculum dekretuaren %90 lege organikoan du oinarri. Hori al da bidea? UPNk Nafarroan hartutako bidea al da PNVk erkidego autonomikoan jorratuko duena?

Hezkuntzak ataka garrantzitsua bizi du, LABentzat ataka honek eraiki nahi dugun alternatiban sakontzeko eta ekiteko une garrantzitsua bilakatu dezakegu eta horretan ari gara.

Bide batez, Abortoaren legea aurrera ez ateratzeko arrazoiak LOMCE legearekin alderatzerik dago, biek jendartean duten babes ezagatik, besteak beste. Hortaz, Werten dimisioa eskatzearekin batera, Euskal Herriak bere hezkuntza sistema propioa garatu ahal izateko inplikatuak gauden eragile guztion artean burujabetza ariketa egitea proposatzen dugu.
 

 

 

Kutxabanken pribatizazioaren aurkako Plataformak giza-katea egin du Donostian

Gaur arratsadean Kutxabankeko Administrazio Kontseilua Kutxa banku-fundazio bihurtzeko asmos elkartuko da. Kutxabanken pribatizazioaren aurkako Plataformak mugimendu honekin kontrol publiko eta soziala ezabatuko egingo dela salatu eta EAJ, PP eta PSE baliabide komunitarioen espoliaziorik handiena gauzatzeko behar zuten tresna politiko bilakatu direla adierazi du.

Kutxabanken pribatizazioaren aurkako Plataformaren gaurko irakurketa
Gaur arratsaldean bilduko da Kutxabankeko Administrazio Kontseilua Kutxa banku-fundazio bihurtzeko asmoz

Kutxa banku-fundazio bihurtzearekin batera kontrol publiko eta soziala ezabatuko litzateke, Vital eta BBKn gertatu den bezala. Hau da gainditu nahi duten azken oztopoa, Euskal Kutxetan jasota dagoen gure aurrezkiaren eta aktiboen kontrola lortu aurretik. Aspaldian ari dira hau lortu nahian, Mario Fernandez Kutxabankeko presidenteak behin eta berriz adierazi izan duen moduan.

EAJ, PP eta PSE baliabide komunitarioen espoliaziorik handiena gauzatzeko behar den tresna politiko bilakatu dira: Behar beste lege erreformatu dute; kutxak banku bailiran kudeatu dituzte; jabegoa akzio bihurtu dute, merkatuan saldu eta erostea posible izan dadin; higiezinen espekulazioko merkatuan hedatze politika ezin okerragoa egin dute; finantza-erakundeak erosi dituzte banku handi izan nahian; aktiboak eta ondarea saldu dituzte; Kutxabankeko milaka bezeroren kontratuak putre-funtsen esku utzi dituzte, prezio irrigarriaren truke; etxebizitzak desjabetzen dituzte; etekinak handitzeko baliabide ekonomikorik urrienak dituzten pertsonei komisioak ordainarazten dizkiete…

Ez dute argudio bat bera ere eman Euskal kutxen likidazioa euskal sare produktiboaren eta herritarren onerako dela azaltze aldera. Legea bete beharraren aitzakia ere ez da bat ere sendoa; hala frogatu dugu Kutxabank pribatizatzearen aurkako Plataforma osatzen dugun sindikatuok eta mugimendu sozialek. Berriro ere agerian geratu da, gainera, Gipuzkoako Foru Aldundiak Kutxa banku-fundazio bihur ez dadin egin duen proposamenarekin.

Halaber, salatu egin behar dugu gaur administrazio kontseiluan hartuko den erabakia, Kutxaren pribatizatze prozesua atzera ezina egingo duena, CCOOen aldeko botoari esker aterako dela aurrera. Bere botoarekin CCOOek erabaki du Kutxaren izaera publiko eta soziala birrintzea, gure aurrezkia espekulatzaile eta akziodunen esku jarri eta harekin negozioa egin dezaten.

Kutxabank pribatizatzearen aurkako Plataformak eskatzen du Kutxa banku-fundazio bihurtzea galaraz dadila. Hain zuzen, benetako eztabaida soziala eskatzen dugu, eta Gipuzkoako Foru Aldundiak plazaratu duen proposamena positiboa dela uste dugu; proposamena aintzat hartu eta eztabaidatu beharrekoa da.

Denbora badago; borondate politikoa izatekotan, alternatibak ere badaude. Mobilizazioei eutsiko diegu lortu arte. Horretarako, honakoak proposatzen ditugu:

1. Euskal Aurrezki-Kutxen izaera publiko eta soziala bitarteko guztiak erabiliaz defenditzea; ez dago haiek likidatzeko eta pribatizatzeko arrazoi sozial, ekonomiko edo politikorik. Orain arte egindako pribatizazio bidean atzera egin behar da.
2. Kutxabanken jite publikoa azpimarratzea, Fundazioen esku dauden akzioak euskal erakundeei utziaz, eta kudeaketarako tresna partekatu bat sortzea, bezero nahiz langileok osatua.
3. Kutxabanken akzioak, gaurkoak zein kapitala zabaltzetik sor litezkeenak, ez daitezela Burtsara atera, eta bat ere ez diezaiotela kapital pribatuari saldu.
4. Kutxen-Kutxabanken ordezkaritza eta kudeaketa organoak aldatzea, kontrol publiko eta soziala gauza ahal dadin, gure sare produktibo eta sozialaren onerako.
5. Euskal finantza-sistema publiko bat garatzeko marko arauemaile propio bat adostea; finantza-sistema horretan leku garrantzitsua izango dute Euskal Kutxek-Kutxabankek. Geuri dagokigu erabakitzea gure aurrezkiarekin zer egin nahi dugun eta zer politika egin behar den gure bizi- eta lan-baldintzak hobetzeko.
6. Harrapaketa hau esparru politiko eta profesionaletik antolatzen ari direnek dimisioa eman dezatela, eta itzul diezaietela euskal erakundeei nahi eta behar dugun banku publikoaren eredua erabakitzeko ahalmena.