Hedabideen aurreko azken agerraldian aurreratu genuen: “Ez daude diren guztiak, baina dauden guztiak, badira”. Hori esaten genuen, zuzendaritzan zuten tokiaz baliatuz filtrazioei bidea erraztu zieten Osakidetzako arduradunei buruz ari ginenean.

Gaur, LABen eskariz instrukzioan jasotako dokumentazioarekin, arduradunen zerrenda honetan Miriam Aparicio Sanz gehitu dugu. Hau, salatutako gertakarien momentuan, Osakidetzako Giza Baliabideen Zuzendaritzari atxikitutako Hautaketa eta Hornikuntza Zerbitzuko buru zen.

Besteak beste, zuzenean lotuta dago gutxienez neurokirugia eta urologiako bigarren frogaren zuzenketan anonimotasuna hausteko baimen espresuetara. Eta honek, bere inguruan LABetik susmatzen genuena baieztatu du.

LABek prozesu honetan defendatzen duen tesiaren arabera, iruzurrezko plazak banatzeko sistema errazteaz eta babesteaz arduratzen den Osakidetzaren gune operatiboa honela osatuta geratzen da:

1.- Jon Darpon Sierra, gertakarien unean Eusko Jaurlaritzako Osasun sailburua zena.
2.- Ma Jesus Mugica Anduaga, gertakarien unean Osakidetzako zuzendari nagusia zena.
3.- Juan Carlos Soto Pérez, Osakidetzako Giza Baliabideetako zuzendaria zena.
4.- Xabier Balerdi Tolosa, gertakarien unean Osakidetzako Giza Baliabideetako zuzendariordea zena.
5.- Andonio Arcelay Salazar, gertakarien unean Osakidetzako Asistentzia Sanitarioko zuzendaria zena.
6.- Miriam Aparicio Sanz, salatutako gertakarien unean Osakidetzako Giza Baliabideen Zuzendaritzari atxikitako Hautaketa eta Hornikuntza Zerbitzuko buru zena.

Epaitegiari eskatzen diogu sei pertsona horiek inputatzeko, zilegi ez den elkarte bateko kide izatea, kontratazioan iruzur egitea eta sekretuak ezagutaraztea egotzita.

Halaber, 10 eginbide gehiago eskatu dizkiogu Epaitegiari:

1. Inputatu gisa egindako eskaerak:
– Debagoieneko Traumatologia Zerbitzuko burua.
– Kirurgia plastikoaren lehen azterketa egin zuten bi pertsonak. Azterketa horren arduraduna, Donostiako Kirurgia Plastiko, Estetiko eta Konpontzaile Zerbitzuko burua zena, “X oposiziogilearen” aitaginarreba da.
– “X oposiziogilea”, kirurgia plastikoan azterketa bikaina egin ondoren LEPari uko egin ziona.

2. Beste 6 lekukoren eskaera:
– Kirurgia kardiobaskularreko epaimahai kalifikatzaileko kide bat
– HAEEko arduraduna, Hotmail-eko kontu batetik mezu elektroniko bat jaso zuena “X oposiziogileak” hautatzeko prozesuarekin jarraitzeari uko egiteko eskatuz.

Azpimarratu behar da “x oposiziogile” horrek, ikertu gisa deklaratzeko ere eskatu dugunak, azterketa teorikoan 100etik 72 puntu lortu zituela. Hurrengo oposiziogileak 58 lortu zituen, eta azterketa hau 20 oposiziogiletik 6k baino ez zuten onartu. Azterketa praktikoan “x oposiziogileak” 100etik 60,4 puntu lortu zituen.

– Oposiziogile bat.
– 2016-17ko lan-eskaintza publikoaren akordioaren negoziazioetan parte hartu duten Mediku Sindikatuko kideak.
– Jose Maria Armentia Osakidetzako Giza Baliabideetako zuzendari ohia. 2016-17ko lan-eskaintza publikorako akordioaren egilea, hilabete geroago kargutik kendu zutena.

3. Eskatutako ofizioak:
– Ospitaleko pediatriako espediente osoa eskatu da, baina oraindik ez da epaitegietara eraman Osakidetzaren ekimenez, nahiz eta diziplina-espediente baten xede izan den eta oposiziogileen batzuen mesedetara zuzendutako galdera bat baliogabetu den.

Berriz ere azpimarratu nahi dugu kontratazio publikoan iruzur horri eusten zioten oinarriak porrot egiten ari direla, Osakidetzaren 2016-17ko lan-eskaintza publikoan gertatutakoak zalantzan jartzen du gure osasuna zaintzeaz arduratzen den erakundearen funtzionamendu demokratikoa. Herritar guztiok enplegu publikora iristeko dugun aukera- berdintasunaren aurka doan eskatu ahalako plazak banatzeko sistema mantentzearen ondorioak oso larriak dira.

Osakidetzako zuzendaritzak 2016-17ko lan-eskaintza publikoan izandako jarduera ustelkeriaren adibide bat da, eta neurri deigarriak ezartzen ditu forman eta hutsuneak funtsean, hala nola HAEEk prozesuan parte hartzea. Neurri horiek gardentasun- eta garbitasun-itxura ematen zuten, baina hau desagertu egin da lan-eskaintza publikoaren antolaketaren xehetasunak ezagutu ditugunean, LABek instrukzio honetan eskatutako eginbideei esker.

Osakidetzako LEP prozesuen berrikuspen sakona atzeraezina dela uste dugu, eta berrikuspen horrek zigorgabetasunaren amaieraren ondorio izan behar du. Baldintza hori ezinbestekoa da bermedun fakultatibo espezialisten kategorietan LEP prozesu berriak abian jartzeko. Lan horretan LABek ahaleginak egingo ditu, eta prozesu osoan zehar egiaztatzen ari garen bezala, LABen eta bere zerbitzu juridikoen ahaleginak fruituak ematen ari dira.