2025-12-23
Blog Page 1145

La plantilla de ICF Faurecia Lear logra el compromiso de los partidos políticos para evitar su cierre

0

 Trabajadores y representantes sindicales de Faurecia (Burlata) han acudido al Parlamento de Nafarroa para pedir implicación a los partidos políticos para detener el cierre y deslocalización de la fábrica. Todos los grupos políticos les han mostrado su apoyo.

El comité de empresa de ICF Faurecia Lear, ha comparecido hoy en el Parlamento de Navarra para explicar y exigir al Gobierno de Navarra que se involucre de una manera activa para defender que la empresa ICF Faurecia Lear no cierre su planta de Burlada, así como que defienda el derecho de la plantilla a conservar su puesto de trabajo.

Mientras miembros del comité de empresa hacían una clara y contundente exposición ante los parlamentarios, enfrente del Parlamento, numerosas personas, tanto de la plantilla como gente que ha participado para mostrar su apoyo, realizaban una ruidosa concentración en contra del cierre de la planta y en defensa de los puestos de trabajo.

En dicha comparecencia los distintos grupos parlamentarios han adquirido el firme compromiso de hacer todo lo que esté en sus manos y más, así como varios de ellos han mostrado sus disposición en participar en todos aquellos actos de protesta y movilización que se convoquen con el claro objetivo de que la planta no se cierre y sus trabajadores/as mantengan el puesto de trabajo, asi mismo han solicitado la comparecencia de Lourdes Goicoechea en el Parlamento para que explique los pasos que ha dado y solicitar su máxima implicación en la defensa de la planta de Burlada y su viabilidad.
 

 

 

Ainhoa Etxaide: «Enplegu politiketan norabide aldaketa bat derrigorrezkoa da»

Eusko Jaurlaritzaren Enplegu eta Gizarte Gaietarako sailean eman den sailburu aldaketaren aurrean, LABek gaurdainoko kudeaketaren balorazioa eta aurrera begirako aldarrikapenak azaltzeko agerraldia eskaini du Bilbon. LABek derrigorezkotzat jotzen du enplegu politiketan norabide aldaketa bat eta hori gauza dadin hartu beharreko neurriak azaldu ditu Ainhoa Etxaide, LABeko idazkari nagusiak.

Eusko Jaurlaritzaren Enplegu eta Gizarte Gaietarako Sailak aurpegi berriak iragarri ditu. Baina ikusita zer gertatu den azken bi urteotan enpleguarekin eta pobreziaren gorakadarekin aurpegi berriak baino zerbait gehiago beharko da. Derrigorrezkoa da norabidearen aldaketa.

Enplegu eta Gizarte Gaietarako Sailaren jarduera baloratzeko orduan bi ideia azpimarratuko ditugu: 

1. Azken bi urteotako enplegu politikak ez du ezer egin laneko pobrezia gelditzeko.
2. Babes soziala ez da garatu behar errealei aurre egiteko

1. LANEKO POBREZIAREN GORAKADA JAURLARITZAREN ENPLEGU POLITIKAREN PORROTA DA

Jaurlaritzaren eta Enplegu Sailaren lana: itxurazko politikak egiazko arazo larriei erantzun gabe

▪ Planak eta Planak: Azken bi urteotan ezagutu dugu planen inflazio bat: Enpleguaren Erreaktibaziorako Programa, Enplegu Plana 2013-2016, Enplegu Plana 2014-2016, Enplegu eta Erreaktibazio Ekonomikorako Programa Markoa ,… Horietan milaka lanpostu berriak iragarriz. Baina emaitzak ikusita, zenbat eta plan gehiago, emaitza gutxiago. Esan behar da enpleguaren egoera larria baldin bada ere, ez dela eman egoera horrek eskatzen duen jauzi kualitatiborik planen taxuketan. Krisia sortu aurreko betiko planak mantentzen dira, betiko inertziak eta eskemak: formazioan, kontratazioaren bonifikazioetan,…

▪ Marketina eta publizitatea gauza guztien gainetik. Plan guztietan neurri berberak aurkitzen ditugu. Bi urte galdu egin dira, eta okerrena, Enplegu eta Gizarte Gaietarako Sailaren politikek iseka egiten die langileei. Azken froga dugu Elkarrizketa Sozialaren azken bilera. Itxurazko politikaren adibide ezin negargarriagoa. Bertan gazteentzat eta 55 urtetik gorako langileentzat enegarrenez iragarritako neurriak beste behin ere adostu omen zituzten, 2016ko aurrekontuetan agertuko omen direnak, erreleboa kontratoa kasu. Lotsa handiagorik ezin da izan.

▪ Enplegu eta Gizarte Gaietarako Sailaren enplegu politika patronalaren gustokoa da. Sailetik ez du kolokan jarri lan erreforma, eta gutxi egin da erreforma horren eragin eta ondorio kaltegarriak apaltzeko. Saila enpresei aldi baterako kontratuak eta kontratu prekarioak egin ditzaten dirua ematera bakarrik mugatzen da, edo enpresek ematen dituzten soldata txikiak osatu ditzaten. Aldiz, enplegu departamenduaren aldetik ez dugu deus aditu lan banaketari buruz, 35 orduei buruz, enplegu publikoaren beharrari buruz,…
 

Jaurlaritzaren enplegu politikak ez du ezer egin laneko pobrezia gelditzeko azken bi urteotan. Gaur egun indarrean dagoena Enplegu Plana 2014-2016 da. Dagoeneko urtebete igaro da Plana martxan jarri zenetik baina lan merkatuko egoerak okerrera egin du: Langileen egoera gero eta kaxkarragoa da, bereziki gazteentzat, emakumeentzat, etorkinentzat eta 50 urtetik gorakoentzat.

Langabeziak gora egin du. EPAren datuen arabera, 2013. urte amaieran EAEn 173.300 langabe zeuden eta 2014. urte amaieran, aldiz, 174.100. Beraz, langabeziak %0,5 egin du gora. Gaur egun, langabezia tasa %16,6koa da.

Gazteei enpleguaren atea itxi egin zaie. Gazteen langabezia %43,2koa da. Hau da Sail honen suspentso erabatekoa. Jaurlaritzaren ezintasuna Erkoreka jaunak inork baino hobeto baloratu zuen: “zenbait enpresari erosoago daude bekadunekin enplegatuekin baino”.

▪ Etorkinen artean, langabezia tasa %40koa da. 

▪ Etorkizunik ez langabezian geratzen direnentzat. Bereziki larria da epe luzeko langabeziak izan duen bilakaera, ezin da kezkagarrigoa izan: 2 urte baino gehiago langabezian dauden pertsonak 62.900 izatetik 78.400 izatera pasa dira. Hau da, gaur egun EAEn dauden langabetuen %45ak 2 urte baino gehiago daramatza langabezian. 

▪ Sortu den enplegua oso kaxkarra izan da. 2.500 lanpostu sortu dira baina aztertu beharra dago zer motatako lanpostuak sortu diren:
 

• Lanaldi osoko 21.000 lanpostu suntsitu dira eta lanaldi partzialeko 23.500 lanpostu sortu. Hau da, enplegu berriak sortu dira baina kontratatutako lan orduek behera egin dute.

• Lanaldi partzialak batez ere emakumeen artean egin du gora; urtebetean 19.500 lanaldi partzialeko lanpostu sortu dira eta gaur egun lanaldi partzialeko lanpostuen %83 emakumeek betetzen dituzte.

• 2014. urtean EAEn sinatu diren kontratuen %93,1 aldi baterakoak izan dira, eta %6,9 soilik finkoak.

 

2. ENPLEGU ETA POLITIKA SOZIALETAKO SAILBURUAK EZ DU ULERTU BABES SOZIALA, HITZEZ HARATAGO, EKINTZEKIN DEFENDATU, INDARTU ETA ZABALDU BEHARRA DAGOELA

• RGI behar duten langileak gero eta gehiago dira. Dagoeneko 65.687 langile dira, pasa den urtean baino %4,5 gehiago.

• Hazkunde horren atzekaldean, enplegu politikaren porrota dugu. Azken bi urteotan hazi egin da pobreziaren errealean aurkitzen diren pertsonen proportzioa enplegurik gabe daudelako edo ez dutelako behar besteko diru-sarrerarik, gaizki ordaindutako enpleguaren ondorioz. Eustaten arabera, %52,4-tik (2008) %64,3-ra pasatu da 2014an.

• Departamenduak iragarritako neurriek ez dute balio izan egoera hau iraultzeko. Aitzitik, sakondu egin dute. Esaten digute hasia dela enplegu berria sortzen. Baina, aldi berean, igotzen ari da RGI eskatu behar dutenen langileen kopurua. 

Erabat salagarria izan da Aburtoren isiltasuna patronalaren aurrean. Ez dute lotsarik izan RGIren aldeko dokumentu bat elkarrekin sinatzeko (CCOO eta UGTrekin batera), behin eta berriz patronalak soldata baxuak eta kontratu prekarioak ekartzen dituen lan erreforma bat gupidarik gabe aplikatzen dituen bitartean. Laneko pobrezia sortzen duenak langile pobreak izaten bematu nahi ditu RGIaren kontura.

• Aburtok nahi izan du bere burua nabarmendu RGIren defentsan, baina argi esan behar da: murriztutako RGIren defentsa egin duela. Eta horretaz baliatu da RGI ez hobetzeko eta ez zabaltzeko, milaka lagun babesik gabe utziz:

Ez du atzera egin RGI-k jasandako murrizketa bakar batek ere: ez zenbatekoaren %7ko murrizketak, ezta erroldarren luzapenak ere.

Prestazioa jasotzeko baldintzak gogortu ditu barneko erregelamenduaren bidez, legearen irakurketarik zurrunena aplikatuz.

Lanbide bihurtu du prestazioak kontrolatu eta emateko bulego huts. Kudeaketa kaotikoa izan da, oso kaltegarria RGI-a eskatzen dutenentzat: langile nahikorik ez da izan kalitateko zerbitzua emateko. Gainera gehienak kontratu prekarioekin daude.

Aburtoren Enplegu Sailak parte hartu du ere susmoaren eta kriminalizazioaren kanpainan prestazio ekonomikoa eskatzen dutenen aurka. Nahikoa da gogoratzea zer gertatu zen milaka eskutitz bidali zituenean emandako laguntzak itzultzeko. Noiz eta RGIren kontrako ofentsiba xenofoboa eta eskubideen murriztatzailea puri-purian zegoenean. Horrela Departamenduak jarrera irmoa erakutsi nahi izan zuen iruzurraren kontra, egiatan administrazioaren huts galanta izan zenean. 

Aburtok RGI-ari buruzko diskurtso atsegina eta ulerkorra erabili du ahalik eta gehien kontrolatzeko eta apaltzeko jendearen sarrera babes sozialeko sisteman:
 

 
◦ kriminalizazioaren esparru labainkorra zapalduz
◦ prestazioak jasotzeko baldintzak gogortuz
◦ RGI zabaltzeko edozein ekimena itxiz, kolektibo ugari kanpoan utziz, emantzipazio bidea itxita duten gazteak esate baterako
 

3. BEHARREZKOA DA KALITATEZKO ENPLEGUA SORTZEA ETA, HORREN EZEAN, KALITATEZKO BABES SOZIALA DENONTZAT
Bizi dugun egoera larriari buelta eman ahal izateko orain arte aurrera eraman diren politiken norabide aldaketa behar dugu, hain justu orain arte egin denaren kontrakoa. Ezinbestekoa da kalitatezko enplegua sortzea, eta horrekin batera, dagoena banatzea, ez suntsitzea eta ez kaskartzea.
Sortzen den aberastasuna modu egokiagoan banatuz finkoak eta kalitatezkoak diren lanpostu berriak sortzeak izan behar du helburua. Horretarako:

• Lan mundua berrantolatzea ekarriko duen bidea egiteko akordioak egin behar dira.

Sektore publikoak enpleguaren sorreran inplikazio handiagoa izan behar du, krisiari aurre egiteko motore nagusia den heinean.

Lanaren banaketarekin loturiko neurriak hartu behar dira; lanaldia murriztuz 35 orduen bidean, aparteko orduak ezabatuz, jubilazio adina murriztuz, …

• Negoziazio kolektiboa berreskuratzeko adostasuna. Enpresa eta langileen arteko harremanak bideratzeko tresna nagusia delako. Lan munduan egin behar diren aldaketak burutzekok tresna eraginkorrena delako.

Enplegua kalitatezkoa izan dadin neurriak hartu behar dira; hitzarmenen ultraaktibitatea mantenduz, behin-behinekotasuna mugatuz, langileen eros-ahalmena bermatuz, …

Diru-sarreren Bermea guztiontzat: Diru-sarrera Bermatzeko Legea aldatu behar da, babesa irits dadin behar duen ororengana. Diru-sarrera Bermatzeko errentaren zenbatekoa kopurua handitu, inor ez dadin geratu pobrezia-atalase azpitik.

Benetako enplegu politika bat aurrera eraman ahal izateko enpleguarekin loturiko eskuduntza guztiak lortu behar dira; politika aktiboak, politika pasiboak eta lana arautzeko ahalmena. Lan harremanetako eta babes sozialeko berezko sistema izan behar dugu Euskal Herrian. 

• Enplegua babesteko, hobetzeko eta berria sortzeko estrategiaren eztabaida.

• Pobrezia izango bada lehentasuna badago nondik hasi:

– Zerbitzu sozialak hobetzeko eta indartzeko plana.
– Hasi gaitezen pobreziaren muga gure artean zein izango den adostuz eta hor dagoen pertsona guztien egoerari aurre egiteko plan oso bat definitzen.
• Behingoz heldu behar diogu, enplegu eta babes sozialeko gaiak erabakitzeko dugun ahalmen legegile faltari. Hemen erabaki behar da, zer nolako lan harreman eta babes sozial eredua nahi dugun, Madrilen injerentziarik gabe. Ez da nahikoa erreformaren aurka azaltzea eta gero erabaki politiko bakar bat ez hartzea erreforma auzitan jarriz, horrek patronalarekin aurrez aurre jartzea eskatzen duelako.

• Elkarrizketa sozialeko mahaiarekin ze asmo duen argitu behar du lehen bait lehen. Mahai hori ez da sortu lan munduan ditugun benetako arazoei irtenbidea emateko, sakoneko eztabaidei ekiteko. Elkarrizketa sozialeko mahaia, sortua dagoen moduan eta dituen zereginekin bertan behera utzi behar da, langileei beharrei bizkar eman eta gobernua eta patronala zilegiztatzeko baino ez delako.

 

 

 

Kutxabanken jabegoa kontrol publiko eta sozialera itzuli behar du

Atzo jakin genuen Kutxabankeko presidente berriak egindako lehenengo lana bere soldata %74 igotzea izan dela 800.000 euroetara heldu arte. Urgentziaz Bankuaren jabegoa kontrol publiko eta sozialera itzultzea eskatzen dugu Kutxabanken pribatizazioaren aurkako plataformatik. kutxabanken akzioak ezin dira banku fundazioen eskuetan mantendu.

Honen aurrean Kutxabanken pribatizazioaren aurkako eta euskal finantza publikoaren aldeko plataformak honako hau azpimarratu nahi du:

• Berriro ere diogu pribatizazioa haztegi bilakatzen ari dela bai faborezko harremanetarako, borondateak erosteko eta baita ere karguen erabilerarako, pertsonen nahiz alderdien mesedetan.
• Exijitzen dugu, berehala argitu daitezela partiduek egindako akordioak eta hauen ondorioak (nori eta non eman zaion lanpostu bat, edo beste fabore mota bat, kredituak ordaindu beharrik ez izatea edo ordaintzeko baldintza hobeak izatea).
• Publikoak egin behar dira BBK, Kutxa eta Vital Banku fundazioen presidenteen soldatak.
• Kutxabankek estatu mailako konbenioa hautatu duen bitartean, lanpostuak suntsituz eta lana prekarizatuz, onartu ezin diren soldata hauek jarri dituzte.

Honengatik Kutxabankek urgentziaz behar du:

• Bankuaren jabegoa kontrol publiko eta sozialera itzultzea; kutxabanken akzioak ezin dira banku fundazioen eskuetan mantendu.
• Kutxabanken estrukturak demokratizatu behar dira, partizipazio publiko eta soziala bultzatuz.
• Finantza publikoen sistema sortzeko arauak adostu behar dira.

 

 

 

Osakidetzako sindikatuok mobilizazio agenda berriari ekin diogu

0

Osakidetzako Mahai Sektorialean gauden sindikatuok eta ESK-k (ordezkaritzarik ez daukana Mahaian) mobilizazioekin aurrera jarraitzeko akordioa eskuratu berri dugu. Egia esan, ez da batere erraza izan. Prentsara filtratu zen notiziak ez du lagundu sindikatuon arteko konfidantza sustatzen: antza, Osakidetzak beste sindikatuekin egiten dituen aldebiko bileretan mobilizazioak eta hauteskunde esparruen kontua mahai gainean ipini omen ditu… Giro horretan, ezadostasunak handiak izan dira, bai helburuak definitzeko orduan, baita mobilizazioen agendarekin ere.

LABen postura honakoa izan da:

• Mobilizazioekiko benetako inplikazioa eskatu sindikatu GUZTIEN aldetik, medikuak ere bai.
• Osakidetzarekiko aldebiko bilerei boikot egiteko deia. Batasun sindikala arriskuan jarri, gure indarra ahuldu eta Osakidetzaren posizioa indartu baino ez dute egiten.
• Helburuen definizio zehatza: bermea EPE kategoria guztientzat izango dela; 1592 orduko lanaldia eta kanosoak literalki agertu. Proposatu genuen aurrejubilatzeko neurriak ere eskatu behar genituela, eta IT-arena sartu. Proposamen hauetako batzuk atzera bota zizkiguten.
• Mobilizazio errealistak eta jendea erakartzeko modukoak. Proposatu genuen hauteskunde politikoak baino aste batzuk lehenago egun bateko greba eta mobilizazioa deitzea. Ekimenak denboraz landu behar dira, langileekin hitz egiteko epe nahikoekin.
Azkenean, hauxe da adostu den MOBILIZAZIO FASE BERRIA:
ALDARRIKAPENAK:

• 2015. urterako 3000 lanpostutik atera behar den EPE baten negoziazioa hasi, Osakidetzako kategoria guztietako lan egonkortzea bermatuko duenak.
• Langile bakoitzak aurreko lan jardunaldia eta baimenak berrezkuratu ditzala, behar diren mekanismoak martxan jarri.
• Langileen ordezkapenak egoera guztietan eta lehenengo egunetik egin.
• 2011ko Garapen Profesinalaren deialdiak konpondu.

MOBILIZAZIO EGUTEGIA:

OTSAILAREN 9 – 13ko ASTEAN:

– Langileen artean “Kalitatezko Astea”ri buruz orri hirukoitz bateko banaketa zabala.
– Osakidetzako langileen artean sinadura bilketa, beranduago Jon Darpon, Osasun Sailburuari, helarazteko.

OTSAILAREN 16 – 22ko ASTEAN:

– Kalitatezko Osasun Zerbitzuaren aldeko Astea.

• Ospitaletan erabiltzaileen artean sinadurak biltzeko mahaiak ipiniko dira, kalitatezko zerbitzua eskatuz.
• Arabako Ospital batean konzentrazioa

MARTXOAREN 5ean Tolosan, Konzentrazioa.

MARTXOAREN 12an, Osakidetzako Ospitale batean 24 orduko itxialdia.

APIRILAREN 18an, Manifestazioa Bilbon.

APIRILAREN 29 eta 30an, Osakidetzan Greba Orokorra.

 

 

 

Auzitegi Gorenak Bizkaiko Metalgintzako hitzarmenaren indarraldia berretsi du

0

Auzitegi Gorenak ez du onartu FVEM-ek, hau da, Bizkaiko metaleko patronalak, aurkeztutako helegitea eta, honela, 2001-2003ko eragin orokorreko metalgintzako hitzarmena berresten zuen EAEko Auzitegi Nagusiak emandako ebazpena irmoa egin du. Epai honek, beraz, LABi arrazoia eman dio.

Zalantzarik gabe, albiste on bat da Bizkaiko metalgintzako langileentzat, honela Langileen Estatutua zein gainerako estatu mailako legedia saihestu delako, baita kontratazio berrientzat ere.

Halaber, ebazpen hau FVEM-entzat kolpe larria da, jakina baita FVEMek hitzarmen kolektiboen desagerpenaren mehatxua erabili duela lan baldintza okerragoak ezartzeko eta gure herriko ekonomiaren motorra den metalgintzako sektorea desarautzeko.

LABek, aurrerantzean ere, lan merkatu arautu baten beharra aldarrikatzen jarraituko du, Euskal Herriarentzat berezko lan harreman eredu baten mesedetan. 

 

 

 

Eroskik Bzero zerbitzua saltzeak 70 lanpostu kolokan jartzen ditu

Bzero enpresako LABek prentsaurrekoa eskaini zuen atzo Eroskik zerbitzua lehiaketa batean ateratzearen erabakiaren aurrean duen jarrera azaltzeko. Eroski Bzero enpresako bezeroa izaten jarraitzen ez badu (bezero nagusia da) enpresan dauden beste zerbitzuekin aurrera egitea ziurrenez ez litzateke bideragarria izango (beste bezeroak: Vocento eta Caprabo), horren ondoria 70 pertsonek beren bizibedea galduko luketela suposatzen du.

Eroskiko ordezkariekin hitz egin ahal izatea nahiko genuke, horretarako deia luzatzen diegu, beren erabakiek geure bizibidean eragina dute eta beraiek esatekoa duguna entzutea nahi dugu. Beren isiltasunean jarraitzen badute Bzeroko langileak geure ahotsa entzunarazteko mobilizazio ezberdinak egingo ditugu.

2004ko irailean Eroskiko Bezeroaren Arretarako Zerbitzuak bere ibilbidea hasi zuen Bzero Marketing Integral S.L. enpresan, zerbitzu hori zabalduz joan da eta orain hainbat zerbitzu dira: Eroskiko Kontsumitzailearen Arretarako Zerbitzua, Eroski On Line Erosketako Bezeroaren Arretarako Zerbitzua, Eroski Movil-eko Bezeroaren Arretarako Zerbitzua, Forum Sport-eko Bezeroaren Arretarako Zerbitzua, Kuota Bazkideen Arretarako Zerbitzuak, Hornitzailearentzako Informazio Zerbitzua eta hoiekin erlazian duten haibat kanpaina. Zerbitzua bai telefonoz bai posta elektronikoz ematen da. 2012, 2013 eta 2014 urteetan zerbitzu horrek urteko Bezeroaren Arretarako Zerbitzurik onenaren sari jaso du eta Eroskik hori bere ezaugarri eta lorpen bezala nabarmendu du.

2014ko amaieran, azaroan, Eroskik zerbitzu hoiek lehiaketan batetan ateratzea erabaki duela ezagutu genuen. Momentu horretan Bzeroko enpresa batzordean ordezkaritza duten sindikatuen aldetik Eroskirekin harremanetan jarri ziren zerbitzu hoiek urtetan aurrera atera dituzten, emaitza onekin gainera, langileei buruz zein asmo dituzten jakiteko, hasieran hitz egin nahi dutela adierazten dute baina agenda arrazoengatik 2015eko urtarrilera arte atzeratzen dute. Baldintza-agirian subrogaziorako eskubidea errespeta dadin eskatzeko asmoa duten jakin nahi izan dugu baina estatu mailako Contact Centereko Hitzarmenera igortzen gaituzte, hitzarmen horretan ez da subrogazio eskubiderik jasotzen. Eroski beti ari da bere bezeroekin, bertako ekoizleekin, bertako iraukortasunarekin duen konpromezuari buruz hitz egiten baina geure kasuan Madrilen egiten den hitzarmen batetara igortzen gaitu. Eroskirekin elkartzeko saiakerak egiten jarraitu arren ez dugu erantzunik jaso.

Eroski Bzero enpresako bezeroa izaten jarraitzen ez badu (bezero nagusia da) enpresan dauden beste zerbitzuekin aurrera egitea ziurrenez ez litzateke bideragarria izango (beste bezeroak: Vocento eta Caprabo)., horren ondoria 70 pertsonek beren bizibedea galduko luketela suposatzen du. Subrogazio ezkubidea izan ezkero (Eroski plataforman lan egiten duten pertsonak 33 eta 37 tarte horretan daude, batzuk aldika bakarrik egiten dute lan) enpresan lan egiten dugunon ia lanpostu erdiak mantenduko genituzke, baina besteek kolokan jarraituko lukete.

Bere zerbitzua lehiaketan ateratzea Eroskik hartutako erabakiak ekarri dituen ondorioei buruz Eroskiko ordezkariekin hitz egin ahal izatea nahiko genuke, horretarako deia luzatzen diegu, beren erabakiek geure bizibidean eragina dute eta beraiek esatekoa duguna entzutea nahi dugu. Beren isiltasunean jarraitzen badute Bzeroko langileak geure ahotsa entzunarazteko mobilizazio ezberdinak egingo ditugu.
 

 

 

LABek ordezkaritza handitzen jarraitzen du EITBn, EITBNETen bi ordezkari berri lortuta

Gaur otsailaren 11n EITBNETen hauteskunde sindikalak egin dira, EITBn Internet zerbitzuez arduratzen den lantokian. M4Fko kontratako lankideak sententziaz EITBNETeko langile bilakatu direnez plantilla handitu da eta ordezkari batetik hiru ordezkari sindikal izatera pasatu da EITBNET. Hauteskunde partzialak egin dira bi ordezkari berri aukeratzeko, eta biak LABekoak hautatu dira. Beraz EITBNETeko hiru ordezkariak LABekoak dira.

Parte hartzea %77koa izan da. Lehen hautagaiak bozken %85a jaso du, eta bigarrenak %71. Emaitza honek langileek ematen duten beste babes eta bultzada garrantzitsu bat suposatzen du LABeko sail sindikalak EITBn egiten duen lanarentzat.
 

 

 

Esplotatzaileen aurka eta gazteen lan eskubideen alde, ekin borrokari!

0

LAB eta ERNAI gazte antolakundearen aliantzaren baitan “Gazteontzako Lan Eskubideen gida” aurkeztu genuen gazteek ditutzen lan eskubideak ezagutu eta aldi berean borroka tresna gisa erabiliz ukatuak zaizkigun eskubideen aldeko borroka indartu eta bestelako eredu sozioekonomikoa eraikitzeko. Gaur, urrats berri bat emanez, Donostian elkartu gara "Esplotatzaileen aurka ekin borrokari!" lelopean egingo diren lehen mobilizazioan. Bihar Gazteizen dugu hitzordua.

Krisiaren aitzakipean aurrekaririk gabeko erasoak jasaten ari da euskal gazteria. Besteak beste lan baldintzen okertuz, ikasteko zailtasuna areagotuz edo politika sozialetan murrizketak aplikatuz langile klasearen prekarietate egoera betikotu nahi dute. Egoera larri honen aurrean unea da dagozkigun eskubideen berri izan eta norabide berean bultzatzeko.

{linkr:related;keywords:ernai;limit:5;title:Albiste+gehiago}

 

 


LABek gezurtatzen du, asteburuan Tafallan jazotako ustezko liskar batzurekin erlazionatuz argitaratutako informazioa

0

LABek guztiz gezurtatzen du sindikatu honi erreferentzia eginez zabaldutako informazioa. Guardia Zibilaren iturriak aipatuz komunikabide desberdinetan jasoak izan diren ustezko gertaera horietan ez da LABeko abokaturik inplikaturik egon.

Aipatu informazioa zenbait hedabideren aldetik inolako kontrasterik egin gabe hedatu izana larria da, areago, LAB sindikatuak beti ateak irekita dituenean ezein informazio kontrastatu nahi duen ororentzat. Kritikaz eta kezkaz hartzen dugu aipatu hedabideek kalitatezko edozein jarduera informatibo bermatzeko eta medioaren seriotasuna eta lan informatiboa ziurtatzeko ezinbestekoa den oinarrizko printzipio honi bizkar eman izana. Komunikabide horiei eskatzen diegu egiazkoa izan ez den informazio guztia zuzentzeko. 

LAB sindikatuaren izena gisa honetako gertaerekin nahasi nahi izana ez da kasualitatea. Intentzionalitate politikoa ikusten dugu honen atzean. Egozten zaizkigun arduren larritasuna aintzat hartuta, ez dugu baztertzen honen aurrean neurriak hartzea, eta prozedura legalak abiatzea.