Denbora luzea joan da 347/1993 Foru Dekretua berritzeko negoziazio fasea bukatu eta testu berri bat adostu zenetik, urte bat baino gehiago, hain zuzen. Hala ere, testua oraindik ez da argitaratu. LAB sindikatuan uste dugu afera honetan gutxiengo elitista baten interesak daudela tartean, eta, horregatik, prozesua desblokea dezatela exijitzen dugu, Osasunbideko lanpostuak betetzeko araudian gaur egun dagoen segurtasun juridiko ezari bukaera emateko.

Azkeneko lau urteotan Osasuneko Mahai Sektorialean negoziatu diren gaietatik garrantzitsuenetako bat 347/1993 Foru Dekretuaren aldaketa izan da, Osasunbidean sartu eta bertako lanpostuak betetzeko prozedura arautzen duena.
Foru dekretu horren aldaketak plantilla guztiarentzako onurak ekarriko ditu, hots:

1- Burutza medikoak lehiaketa bidez beteko dira, eta ez oposizio-lehiaketa bidez. Horrela, hutsik gelditzen diren plazak berreskuratzen dira medikuntzako lan eskaintza publikoaren deialdietan sartzeko. Gainera, bermatzen da Osasunbideko medikuek bete ahal izatea burutza horiek.

2- Erizaintza unitateetako burutzei izena aldatzen zaie, hemendik aurrera laguntza unitateko burutzak izanen baitira. Horrenbestez, D, C eta B mailetan dauden osasun arloko beste kategoria batzuetako langileak (zeladoreak, EZLTak, LTEak, ETEak, ETTEak, APTEak, DTEak, ODTak, terapeuta okupazionalak, osasun-hezitzaileak…) sartzen ahalko dira unitate horietako burutzetan.

3- Neke handiz abian jarri den koordinatzailearen figura arautzen da. Horri esker, arinagoa izanen da hainbat kategoriatan ezartzea, harik eta unitateko edo ataleko buruaren figurak ordeztu arte.

4- Aldi baterako barne igoeraren sistema aldatzen da (sistema horren garapena 2016an negoziatu eta adostutako foru agindu batean zegoen aurreikusia), justuagoa eta gardenagoa egiteko. Berrikuntzak ekarriko ditu, besteak beste, arlo hauetan: berariazko proben deialdiak egitea, zerrenda publikoak egitea, gora egiteko esparruak libreki hautatu ahal izatea, edo 8 urteko muga ezartzea parte hartzen den prozesu bakoitzean (epe hori luzagarria bada ere).

Nor ari da blokeatzen duela urtebete negoziatu eta adostutako foru dekretu horren argitalpena? Zergatik?

Nor dago interesatua plantillaren kudeaketan segurtasun juridikorik izan ez dadin?

Seguruenik, hauxe da arrazoia: langile gehienen lan baldintzak hobetzea eta burutzak betetzeko prozesua demokratizatzea korporatibismoan eta elitismoan kokatuta dagoen gutxiengo baten interesen kontra doa, aldaketa honekin arazoak izanen dituztelako, bai aginte-postuetan ugaltzeko, bai osasun publikoaren egiturak beren interes partikularren mesederako erabiltzeko.

Horregatik, LABek exijitzen du egoera desblokeatu dadila eta behar diren presako neurriak har daitezela dekretua lehenbailehen onets dadin.