Azken asteetan Lurraldebuseko autobusetan emandako eraso eta gertaerak salatzen ditugu, bereziki aurreko larunbatean, Hernani- Donostia ibilbidea egiten duen autobusean jazotakoa.

Hain zuzen ere, pasa den larunbatean, bi pertsonek arazoak eragin zituzten Lurraldebuseko autobus batean. Bi pertsona hauei autobusetik jeisteko esan zieten gidariak eta hainbat erabiltzailek. Azkenean autobusetik kanporatuak izan ziren. Bitartean, gidariak Ertzaintzari jakinarazi zion gertatutakoa. 20 minutuz egon behar izan zuen autobusak geldirik, eta bi pertsona hauek autobusetik jaitsi zirenean jarraitu ahal izan zuen bere bidea.

Gertatutakoaren xehetasunetatik at, egiten dugun salaketa argia da: autobusetan ematen diren gertaera hauen aurrean ez dago inolako protokolorik. Gidari bakoitzak erabaki behar izaten du zer egin kasu bakoitzean. Arazoaren konponbidea gidari bakoitzaren irizpideen esku geratzen da. Ez dakigu, autobusa geratu behar dugun ala ez, arazoak sortzen dituzten pertsonak autobusetik bota behar ditugun ala ez, zeini deitu behar diogun; larrialdi zerbitzuari, enpresari, beste lankideei,…

Ulergaitza da nola Lurraldebusek ez duen honelako egoeren aurrean (nahiko maiz gertatzen direnak) ekiteko protokolorik. Ulergaitza da nola egoera hauen aurrean aurkitzen garen bakoitzen ez dakigun zer egin behar den. Gertaera hauen aurrean gure jarrerak gure burua arazoetan sartzea ekar dezake, edota gure aurkako erasoak eragin. Ez gaude prest lanean ari garen bakoitzean beldurra, ezinegona eta kezka izatea.

Lurraldebusek arazo honi soluzioa jarri behar dio zerbitzua ematen dugun langileekin batera, gartakarien aurrean eman beharreko pausoak zehatzen dituen protokolo bat egin eta inplementatu behar du.