Hezkuntzako sindikatuok Hezkuntza Sailak Heziberriko bigarren faseko curriculum dekretuen bitartez, LOMCEren aplikazioan aurrera pausu nabarmena eman berri duela salatzeko agerraldia eskaini dugu gaur. Neurri honen aurrean LOMCEk eta Heziberrik ezartzen duten 3. mailako azterketari planto egitera deitzen dugu, eta horrekin batera, ebaluazio eredu berri baten bidean adostasunak eraikitzera.

Hezkuntzako sindikatuok 3. mailako azterketei planto egitera deitzen dugu
ELA, LAB, Steilas, CCOO eta UGTren irakurketa

Cristina Uriarte buru duen Hezkuntza Sailak, Heziberriko bigarren faseko curriculum dekretuen bitartez, LOMCEren aplikazioan aurrera pausu nabarmena eman berri du. Besteak beste, egun jada indarrean dugun ebaluazio sistema antipedagogiko, segregatzaile eta merkantilistan LOMCEren azterketak barnebildu ditu, ezarrita dagoen ereduan sakonduz.

Horrela hezkuntza sistema osoa baldintzatu eta kontrolatzea helburu duen ebaluazio sistemaren norabidean beste urrats bat eman du. Aurreko ikasturtean Hezkuntza Komunitateak ebaluazio sistema honekiko duen iritzia eta jarrera argi erakutsi zuen. Aurten ere, Eusko Jaurlaritzak 3. mailako azterketa modu orokorrean egiteko hartu duen erabakiaren aurrean, hainbat hezkuntza eragilek, argi utzi dugu gure erabateko aurkakotasuna.

Hezkuntza Sailak, modu erabat arduragabean jokatuz, azterketa egitearen erabakiaren ardura ikastetxeei pasa die, hori argi uzten duen inolako idazki ofizialik argitaratu gabe, ikastetxeetan zalaparta eta zalantza sortuz. Honen aurrean, irakaskuntzan ordezkaritza dugun sindikatu guztiok ikastetxe guztietako langile eta eragileei, Ikastetxe Publiko, Ikastola zein Gizarte Ekimeneko Ikastetxeetakoei, dei egiten diegu azterketa hauek ez egiteko bere esku dagoen guztia egitera, planto egitera, alegia. Bide horretan, klaustroak azterketa ez egiteko erabakia hartzera deitzen ditugu; eta honetan oinarrituta, Eskola Kontseiluek, zuzendaritzek edota ikastetxeetako titularrek azterketarik ez egiteko erabakia hartzera. Izan ere,

1.- LOMCEren aplikazio hutsa direlako eta Lehen Hezkuntzako 6. mailako azterketari eta Bigarren Hezkuntzako errebalidei bidea irekitzen dielako.
2.- Hezkuntza sistema osoa kontrolatu eta baldintzatu eta pedagokikoki atzerapauso izugarria delako.
3.- Hezkuntza Komunitatearekin adostu gabeko ebaluazio sistema bat delako eta egungo ebaluazio ereduan beste pauso bat ematen dutelako, ikaslearen hezkuntza hobekuntza baino kalifikatu eta sailkatzea bilatuz.

Beste behin ere, Eusko Jaurlaritzari eskatzen diogu azterketa hauek, LOMCE eta honen aplikazio hutsa diren Heziberriren curriculum dekretuak, bertan behera utz ditzala eta hezkuntza komunitatearekin adosturiko hezkuntza sistema propioa garatu dezala berau ebaluatzeko ebaluazio sistema adostu batekin batera.

Hau honela ez den bitartean, Hezkuntza Komunitate osoari dei egiten diogu ebaluazio sistema honi aurre egin eta ebaluazio eredu berri baten eraikuntzan lan egitera. Oraingoan, eta bereziki, ikastetxe guztietako klaustroei, zuzendaritza taldeei, eskola kontseiluei eta ikastetxeetako titularrei zuzentzen gatzaizkie LOMCEk eta Heziberrik ezartzen duten 3. mailako azterketari planto egitera eta horrekin batera, ebaluazio eredu berri baten bidean adostasunak eraikitzera.

Euskal Herrian, 2016ko martxoaren 16ean.