ELA, LAB, CCOO, UGT, ESK eta USO sindikatuek Bizkaiko txartel bakarra sortzea eskatzen dute, herritarren joan-etorriak errazteko, zerbitzu hobea eskaintzeko, eta sektoreko enpleguari eta lan-baldintzei eusteko asmoz.

Sindikatu sinatzaileen ustez dena delako ibilbide bat egiteko ordaindu beharreko prezioa berdina izan behar da, erabiltzen den garraiobidea zein den kontuan hartu gabe. Gaur egun hori ez da horrela, ibilbide bera egiteko 4 edo 5 prezio desberdin egon daitezke-eta.

Gure iritziz herri-erakundeek garraio publikoa sustatu behar dute; azken finean, gizartearen eta ingurumenaren onerako izango baita. Gogora ekarri nahi dugu, orain dela egun gutxi, Bizkaiko Garraio Partzuergoak berak jakitera eman zuen txostenean esandakoa. Horren arabera garraio publikoari esker 600 milioi eurotik gora aurreztu dira, eta 4.200 bat lanpostu -zuzeneko eta zeharkako- sortu dira. Albiste horrek akuilatu egiten gaitu kalitatezko garraio publikoa sustatzera.

Garraio publikoa pertsona guztien eskubidea izan behar da; eta norbaiten errentak galarazten du eskubide horretaz baliatzea, garraio publikoa egokitu behar da errenta apalen eskueran utzi arte. Zenbat eta errenta apalagoa izan, orduan eta merkeagoa prezioa.

Lehenago aipatu dugunez, garraio publikoak kostuen aurrezkia dakarkio gizarteari; horregatik, dagoen enplegua, eta sortu behar dena, kalitatezkoa izan behar da, eragin ona izan dezan Bizkaiko langabezia-tasa ikaragarrietan.

Esandako guztia kudeatze eta gauzatze aldera, beharrezkotzat jotzen dugu Garraio Agintaritza bakar bat sortzea Bizkaian, erakunde guztiak eta enpresa eragileak koordinatzearren, eta herritarrei eskaintzen zaien zerbitzua kalitatezkoa eta eskuragarria izan dadin, mugikortasuna gizarte-kohesiorako tresna baita.

Horregatik guztiagatik, ELA, LAB, CCOO, UGT, ESK eta USO sindikatuok Bizkaiko txartel bakarra lehenbailehen sortzea eskatzen dugu. Horren bidez lortuko den hobekuntza garraio publikoaren, erakundeen, orokorrean gizarte osoaren eta sektoreko langileen onerako izango delakoan gaude.