Egun hauetan izan dugu 2016ko PISA txostearen emaitzen berri. Berriz ere, agintariak autokonplazentzian edota zurikerian ikusiko ditugu emaitzen araberako diskurtsoa fintzen. LABek bere aldetik, beste hezkuntza eta ebaluazio eredu batean sinisten dugun heinean, garbi dugu txosten honek merkatuaren eta kapitalaren interesei erantzuten diola. Ordua da, beraz, gure bide propioa eraikitzen hasteko, baita ebaluazioaren inguruan ere.

Hezkuntza, eskubidea izatetik, errentagarritasun eta produktibitate parametroen arabera neurtu beharreko ekoizkin izatera degradatzen du ELGAk (Ekonomiako Lankidetza eta Garapenerako Erakundea) eta etorkizunean haien enpresetako lan-indarra izanen direnentzako entrenamendu zelaian bilakatu nahi du eskola. Behar beharrezkoa dugu bestelako ebaluazio sistema bat eraikitzea. Ikaslea ez ezik, irakasle taldea, eskola, familiak, berritzeguneak eta irakasleen laguntza zentroak, administrazioa, hezkuntza zerbitzuak….eta finean sistema guztia baloratuko duena. Beti ere hobekuntzan, ekitatean, aukera berdintasunean oinarrituko dena eta hobekuntza horretan egiteko plan, neurri zehatzak eskainiko dituena.

Ordua da beraz, paradigma errotik aldatu eta gure bide propioa eraikitzen hasteko, baita ebaluazioaren inguruan ere. Horra erronka: euskal hezkuntza komunitateak pentsatu eta adostutako, irundu eta ehundutako, ebaluazio eredu berri bat sortzea. LABen prest gaude, horretara goaz.