2025-12-25
Blog Page 1172

LAB: «Beste zartako bat Nafarroan enplegatu publikoei»

0

LABen irakurketa Nafarroako Gobernuak Foru Administrazioaren langileen kudeaketa eta ebaluaketa sistema berri baten ezarpenaz egin duen iragarpenaren aurrean.


1.- Nafarroako Gobernuak gaur egun ez du inolako sinesgarritasunik Administrazioko langileen kudeaketa eta ebaluaketa adierazleak ezartzeko. Administrazioaren goi karguak eta arduradun politikoak erantzule dira larrialdien eraikin berriaren lardaskerian, PANAn kontratu ilegalak ezartzeko nahi izateaz, minijob kontratuez, eskolak ixteaz, liburutegiak langile faltagatik itxi behar izateaz, suhiltzaile parkeetan legezko minimoen azpitik lanean ari izateaz, Osasunbideako itxaron zerrendak etengabe handitzeaz, … Eurak dira ebaluatuak izan beharko liratekeenak, burutzak erdira gutxitu beharko liratekeenak eta entxufismoa desagertu beharko litzatekeena. 

2.- Ebaluazioa, berez, ez da zerbait negatiboa, irizpide ezberdinekin eginez gero. Ezin da kalitate ebaluazioa egin elbarri eta ia deseginda dagoen administrazio batean. Gutaz trufatzen dira. Lehendabizi eraitsitako enplegu publikoa berreskuratu, zerbitzu guztiek galdu duten kalitatea berreskura ditzaten neurriak ezarriz. Beharrezkoa da, halaber, langile nahikoz hornitzea, lan baldintza duinetan beti ere, herritarrei eman behar zaien zerbitzuari ekiteko. Neurri hauekin bai hitz egiten ahal dugu ebaluazio eta hobekuntza sistema batez. 

3.- Gobernuak azaldu du orain, dokumentua egin ondoren, sasizko Ebaluazioko Foru Batzordera igorriko duela, beste joko eremu ez eraginkor bat, azkenaldian horren usadiozkoa. Erakunde honetan, eurek diotenez, gehiengoa ordezkatzen duten bi sindikatuak egonen dira: CCOO eta UGT. Beste behin ere, oroitarazi behar dugu LABek irabazi zituela azkeneko hauteskunde sindikalak Administrazioan, 2,566 bozkarekin, CCOO (1,726 bozka), ELA (1,520 bozka) eta UGTren (992 bozka) aurrean. Gobernuak Administrazioaren gutxiengo sindikalarekin negoziatu nahi omen du.
 

Nazkagarria iruditzen zaigu CCOO eta UGT joku zikin honetan sar daitezen, hauteskunde sindikaletan emandako bozken bitartez, langileen gehiengoa diskriminatuz. 

Guzti honengatik azpimarratu behar dugu langileen lan baldintzekin duen edozein gai negoziatzeko, ereduzko markoa, eta egokiena, Foru Administrazioaren Mahai Orokorra dela, eta LABek bertan gehiengo sindikala dauka.
  

 

 

Osasungintza publikoaren defentsan lehen lanuztea Osakidetzan

0

SATSE, ELA, LAB, SME-FHH, CCOO, UGT eta ESK sindikatuek deituta aurreikusita dauden bost lanuzteen lehena burutu zen atzo Osakidetzan. Osasungintza publikoaren alde lan txanda bakoitzean lau orduko etenak egingo dituzte. Sindikatuek konponbiderik aurkitu ezea egun osoko grebak iragarri dituzte; 13an Araban, 20an Gipuzkoan eta 27an Bizkaian. Abenduaren 4ean hiru herrialdeetan egingo dute greba.

OSAKIDETZAN EGINDAKO LANUZTEARI DAGOKION
LABen OHARRA

Lehenik eta behin esan beharra dago Osakidetzako Zuzendaritzak jarri dituen zerbitzu minimoak inposatuak izan direla, ez dute kontutan hartu sindikatuok egin genuen proposamena. Zerbitzu minimoak gehiegizkoak dira eta leku askotan normalean kubritzen ez dena, gaur kubritzen ari da. Osakidetzaren helburua argia da: lanuztearen eragina gutxitzea. Hala ere esan dezakegu, oztopo guztien gainetik, langileon erantzuna ona izan dela. Orokorrean, leku gehienetan, lanuzteari heldu diote, adibide moduan Lehenengo Arretan hainbat zentru itxitak egon dira eta Ospitaletan ebakuntzak bertan behera geratu dira. 

LAB Sindikatuaren iritziz Osakidetzan ERE bat aplikatzen ari da eta horrek eragiten du lan baldintzak eta zerbitzuen kalitatea okerragoak izatea; nolabait esateko, Osasun Publikoaren kalitatearekin akabatzea. Ezin dugu gutxiagorekin gehiago egin.

Osakidetzan enplegua suntsitzen ari da eta sindikatuei EPE erridikulua mahai gainean jartzen digute. Proposatutako EPEarekin ez da enplegua sortzen, suntsitu egiten da.

Osakidetzak ildo horretan jarraituz gero, hau da, murrizketa politikarekin eta gure lan baldintzak okertuz, Sindikatuok borrokan jarraituko dugu. Langileon mobilizazioaren arrakasta ikusita, Osakidetzak zerbait esan beharko du.
 

 

 

Lan ikuskaritzak zigorrak ezarri ditu maiatzaren 20an EHUn jazo zen heriotz istripuaren harira

Lan Ikuskaritzak egin duen txostenean eta arau-hauste aktan agerian geratzen da aipatu langileak ez zuela LAN ONDO MULTISERVICIOS S.L.-ren kontraturik, nahiz eta enpresa saiatu den, ia beti bezala, langileari errua botatzen, autonomoa zela argudiatuta.

Azaroaren 4an, Euskal Herriko Unibertsitatean maiatzaren 20an jazo zen heriotz istripuaren harira lan ikuskaritzak egin duen txostena eta arau-hausteko akta jaso genuen. Hartan ikuskaritzak egin dituen ekimenak adierazten dira:

  • LAN ONDO MULTISERVICIOS S.L.-ren kontura istripua jasan duen langilea gizarte segurantzaren erregimen orokorrean eman zitzaion alta, kontraturik gabe lana egiten zuelako.
  • 8.000 eurotako arau-hauste astunaren akta zabaltzen zaio LAN ONDO MULTISERVICIOS S.L.-ri istripua jasan duen langilearen altan eta hari dagokion kotizazioan falta astuna egin delako.
  • 3.125 eurotako  arau-hauste astunaren akta zabaltzen zaio GAIMAZ INFRAESTRUCTURAS U SERVICIOS S.A.-ri, ez duelako egiaztatu gizarte segurantzaren alta, enpresa hura denean kontratista nagusia.
  • Gizarte segurantzaren kuotak likidatu izanaren akta.
  • Langile horren heriotz istripua eragin zuten SEGURTASUN ETA OSASUN NEURRI EZAGATIK arau-hauste akta. Horren erantzule solidarioak GAIMAZ INFRAESTRUCTURAS Y SERVICIOS SA eta LAN ONDO MULTISERVICIOS SL dira.

◦      Bata OSO ASTUNA, alturatik erori delako taldeko eta norbanako babes ordezkatzailerik ez dagoelako, 250.000 euro.

◦      Eta beste ASTUNA, prebentzio errekurtsorik ez dagoelako, 8.195 euro.

  • Prestazioaren gainordaina ezartzeko %50aren proposamena.

Lan Ikuskaritzak egin duen txostenean eta arau-hauste aktan agerian geratzen da aipatu langileak ez zuela LAN ONDO MULTISERVICIOS S.L.-ren kontraturik, nahiz eta enpresa saiatu den, ia beti bezala, langileari errua botatzen, autonomoa zela argudiatuta.

Agerian geratu da ez dela inolako prebentzio neurririk bideratu, ez banakakorik eta taldekorik, nahiz eta GAIMAZ INFRAESTRUCTURAS Y SERVICIOS SA eta LAN ONDO MULTISERVICIOS SL saiatu diren agertzen, frogarik gabe, prebentzio neurriak paratu zituztela. Beraiek diotenez, jarri zen neurrietako bat ere, ainguratze gunea, Osalanen txosten teknikoak desegiten duelako aipatu teoria, agerian uzten duelako aipatu elemetua jarri izanak ez zuela ezertarako balio.

Arau-hauste akta hori onuragarritzat jotzen dugu; lan agintaritzak berrestuko duelakoan gaude, eraikuntzan egiatan ematen diren enplegu eta lan baldintzak agerian uzten dituztelako. Istripu hori administrazio publikoek nahiz enpresa pribatuek sustatzen dituzten eraikuntza lanetan, egunero gertatzen ari denaren izeberg tontorra besterik ez da.

Baina, bestalde, zapore mingotsa uzten digu, inoiz ez delako zalantzan jartzen EHU berak istripu honetan izan dezakeen ardura: giza baliabideak zein ekonomikoak dituen unibertsitate publiko batek EHUren eraikuntzetan, enpresa bati (GAIMAZ INFRAESTRUCTURAS Y SERVICIOS SA), prezio jakin batean, kontratatzen dizkion lanak. Era berean, GAIMAZ INFRAESTRUCTURAS Y SERVICIOS SAk aipatu obra beste enpresa bati azpikontratatzen dizkio (LAN ONDO MULTISERVICIOS SL) EHUk esleitu ziona baino 3.000 euro gutxitan. LAN ONDO MULTISERVICIOS SL-k 5 langilez osatutako zerrenda ematen du aipatu obra egiteko, eta haietako inork ez du egingo. Haiek baino kontraturik ez zuen langile kolpatuak eta zerrendan azaltzen ez zen beste langile batek ziharduten. Obra behar besteko babes neurririk gabe egin zen.

Tamalez, egoera honelakoa izanik, UPV/EHUk, orain arte, nahiago izan du ezikusiarena egin, aurrez aurre daukana ez ikusteko. LABen iritziz, argia da UPV/EHU-ren ardura, hemen deskribatzen diren eta Lan eta Gizarte Segurantzaren Ikuskaritzak egiaztatu dituen gertaera hauetan guztietan aritu ez delako eta egiaztatu ez dituelako. Horrengatik, UPV/EHUri eskatzen diogu barne mailako neurriak har ditzan lan mota hauetan eska daitezkeen laneko segurtasun eta osasun baldintzak berma daitezen, istripu berriak errepikatu ez daitezen unibertsitateko eraikuntzetan eta obretan.

Ondorio moduan, administrazio publikoa batek sustatutako obra batean eta lan arriskuen prebentzioari dagozkion gaietan gertatzen badira izaera sozialeko istripuak eta arau-hausteak, are gehiago kontuan hartuz aipatu erakundea alor honetan jarduteko adibidea izan beharko lukeenean, ez da harritzeko geure buruei galdetzen badiegu zer ez den gertatzen gainerako lan merkatuan.

Horrengatik, LAB sindikatuak bestelako prebentzio eredua aldarrikatzen iraungo dugu, non langileriaren osasuna eta bizitza inor jolasean jardungo ez den eskubidea izango den berez.

 

 

 

 

Pobrezia eta prekarietatearen aurkako giza katea gaur 11:30etan Gasteizen

0

Gune Plataformak deituta, gaur, hilak 7, giza katea egingo da Ama Zuritik Legebiltzarrera probreziara eta prekarietatera kondenatzen gaituzten politkak salatzera. Ekimen honekin Euskal Herriko eragile eta sindikatuok Hego Euskal Herriko erakundeei aldaketarako behar diren aurrekontu eta zerga-politikak aplika ditzaten eskatu nahi dugu.
 

 


LAB Funtzio Publikoko mahaitik altxa da eztabaida prozesurako bermerik ez dagoelako

LABek langile publiko langileei iruzurrik ez egitea eta Enplegu Publikoaren lege propioa, parte hartzailea eta demokratikoa eskatzen du.

Langile publikooi iruzurrik ez!
Enplegu Publikoaren lege propioa, parte hartzailea eta demokratikoa

Atzo, hilak 5, EAEko Funtzio Publikoko Mahai Orokorreko deialdia burutu zen. Gai ordenean puntu bakarra: Euskal Enplegu Publikoaren Legearen aurreproiektuaren eztabaida. Gogoratu behar dugu irailaren 11ean Jaurlaritzak beste deialdi bat egin zuela aurreproiektuaren aurkezpenerako. Bertan aurreproiektu honekin gauzatu nahi dituen aldaketa nagusien nondik norakoak azaldu zizkiguten.

Atzoko bileraren hasieran ordezkaritza dugun lau sindikatu nagusiok parte hartu dugu. LABek helburu nagusia finkatu zion gaurko bilerari: argitzea aurretik alde bakarrez finkatutako baldintzapenik gabeko eztabaida eta negoziazio prozesuari heltzeko borondatea duen Jaurlaritzak; beti ere, prozesu horren erreferente nagusia herri honek behar duen enplegu publikoaren definizioa izanik. Hau da, LABentzat gaurkoa ez litzateke negoziaziorako bilera bat, baizik eta negoziazio hori gauzatzeko beharrezkoak diren gutxieneko baldintzak dauden argitzeko bilera.

Baina Andres Zearreta Sailburuak argi utzi du eztabaida hori era bikoitz batean baldintzatuta gauzatu nahi dutela: batetik, Estatutik azken urteetan oinarrizko araudiak utzitako joko zelai erabat mugatuaren barruan eman nahi dutela baieztatu dute; eta bestetik, eztabaida honetan egiten diren ekarpenetatik zeintzuk onartu eta zeintzuk baztertu beraien esku dagoelarik, eztabaidaren ondorioz hurrengo bileran aurkeztuko duten behin betiko testuak gehiengo sindikalaren babesa jaso ezean ere, ez du hitzik ematen tramitazioa bertan behera utziko dutenik, eta beraz, babes sindikal nahikorik gabeko testua Gobernu Batzordera eta honen ondoren Legebiltzarrera eramango ez dutenik. Zentzu honetan, LABek ez du ez gaitasunik, ezta borondaterik antzematen sakoneko eztabaidak emateko.

Estatu mailan PPk planteatzen duen oinarrizko araudia, erkidego autonomoan nola egokitu baino ez du buruan PNVk une honetan. Esandakoei erreparatu ezkero, EBEP delakoaren garapena ez dela baizik eta lege propioa dela diotenean, EBEP beraren euskal bertsio bat negoziatu nahi dutenaz konturatu gaitezke. Errealista ez den ariketa egitea leporatu zaigu, baina gure ustez errealista ez dena da bertako errealitateari egokitutako eta bertako gehiengo sozial eta sindikalak aldarrikatutako funtzio publikoaren moduko legea egin dezakegunik uste izatea, Espainiako funtzio publikoaren oinarrizko legea aintzat hartuz.

Gainera aurreproiektuak jasotzen dituen lerro nagusiak, LABek egin nahi duen sakoneko eztabaida horretan planteatuko lukeenaren kontrako norabidean kokatzen dira:

Enpresa eremuan nagusitu nahi den kudeaketa eredua Zuzendaritza Publiko Profesionalaren irudi berriaren bitartez eremu publikoan txertatzea.

Enpresa eremuan ere Lan Erreformak planteatzen dituen EEEi esparru publikoan bide ematea.

Soldataren banaketa arbitrarioagoa eta desorekatuagoa bermatuko lituzkeen karrera profesional eredua eta jardunaren ebaluazioa ezartzea. Honek ekarriko dituen adiskidekeria eta menpekotasun jarreren sustatzearekin, eta protesta jarreren zigortzearekin.

Negoziazio kolektiboaren eskubidea berreskuratzeko bermerik ez.

Langile eta jendarte sektoreen parte hartzea ekiditea.

Gauzak horrela, LABek Mahaitik altxatzea erabaki du, bermeak eta sakontasun nahikoa izango duen eztabaida prozesua gauzatzeko baldintzarik ez duelako ikusten.

Gainera, gogora ekarri nahi dugu PNVk Jaurlaritzan sartu zenetik, Mahai Orokorra azken urteetako murrizketa basatienei kobertura ematen saiatzeko baino ez duela erabili nahi izan, 35 orduko lan astearen lorpen historikoaren aldebakarreko atzera botatzearekin egin bezala. Jada urteak daramazkigu Funtzio Publikoko Mahai Orokorrean negoziazio errealik izan gabe. Horregatik, lan-astearen luzapenaren erabakiaren aurrean, sindikatu guztiok bertatik altxatzea erabaki genuen. Ordutik hona, Estatu mailako sindikatuak mahaira bueltatu badira ere, ulertezina deritzogu ELA erakusten ari den jarrerari. 200dik gora alegazio partzial aurkeztuta Jaurlaritzak planteatzen duen eztabaida mugatu eta interesatu horretan parte hartzeko jarrera erakutsi du. Eremu pribatuan, negoziazio errealerako baldintzarik ez dagoenez, elkarrizketa sozialaren mahaian parte hartzeari uko egiten dioten bitartean, PNVk eskainitako sasi-negoziazio honetan alegazio partzialen eztabaidari heltzeak ez du inongo zentzurik. Aburtoren elkarrizketa sozialaren mahaia ez al da Zearretaren Mahai Orokorra eremu publikoan? Batean bilatzen duten kobertura soziala ez al da bestean ere bilatzen ari direna?

Zentzu honetan, ELAri horrelako prozesuei alegazio partzialen prozeduraren bitartez babesik ez emateko deia luzatzen diogu berriro.

LABek, aurreproiektu honen edukiak eta PNV Jaurlaritzan erakusten ari den borondate negoziatzaile eza salatzeko, mobilizazio dinamika bati helduko dio hurrengo asteetan instituzio publiko guztietan, bai Eusko Jaurlaritzaren menpekoetan, baita aldundi eta udaletan ere.
 

 

 

La plataforma Gune denuncia el «Consejo del FRAUDE fiscal» de CCOO, UGT, CEN, UPN y PSOE

A convocatoria de la plataforma Gune decenas de personas se han manifestado esta mañana junto al Parlamento de Navarra, para denunciar el «Consejo del Fraude Social» y exigir el cambio político y social en Nafarroa.

Las organizaciones defensoras del régimen neoliberal actual siguen sordas ante una sociedad que está harta de sus chanchullos. CCOO, UGT, CEN, UPN y PSOE representan todo lo que la sociedad está demandando que cambie.

Ya sabemos cómo actúa esta gente en casos como los ERE de Andalucía, las tarjetas negras de Caja Madrid, la desaparición de la CAN, … Siempre aparecen los mismos en los casos de corrupción. Ahora, con toda su cara, se montan otro chiringuito al que llaman Consejo de Diálogo Social, que no tiene otro objetivo que apuntalar el régimen corrupto que padecemos y de paso repartirse varios millones de euros del erario público.
 

 

Emakume Abertzaleon VI Topaketa Feminista Ondarroan abenduaren 13an

Euskal Herriko Bilgune Feministak Emakume Abertzaleon VI Topaketa Feminista aurkezteko prentsaurrekoa eskaini zuten atzo. Ondarroan izango da abenduaren 13an eta herriz-herri Topaketaren eta bertan jorratuko diren gaien inguruko argibideak egingo dituztela iragarri dute.

 Topaketen aurkezpen dokumentua
 Documento de presentación de la jornada
 Topaketaren aurkezpena herriz-herri
 Egitaraua

  

 

 

Estiman la demanda de LAB y condenan a Volkswagen por sustitución ilegal de personal en huelga

0

La juez advierte a la Empresa de que si reincide en esta práctica incurrirá en un delito de desobediencia a la autoridad judicial.

La principal empresa de Navarra, la multinacional Volkswagen, dispone de tal cobertura por parte del Gobierno de UPN y el Holding del Diálogo Social, que acostumbra en hacer de su capa un sayo, sin reparar en la normativa. A la contratación fraudulenta de cientos de eventuales denunciada y probada por LAB en los juzgados, se le suma la reiterativa vulneración del derecho a la huelga mediante la sustitución de trabajadores y trabajadoras en huelga. Pues bien, el Juzgado de lo Social Nº 4 ha dado un serio correctivo a la prepotencia de VW, estimando la demanda que LAB y 186 trabajadores pusieron contra la Empresa por la sustitución ilegal cometida por la misma durante la Huelga General del 26 de septiembre del 2012.

La juez da por probado que la empresa "suplió la ausencia de trabajadores huelguistas con otros trabajadores de la empresa a los que requirió que prolongasen su jornada más allá de lo que era su turno de trabajo". Así pues, el Juzgado da la razón al sindicato LAB y condena a la Empresa a indemnizar a LAB con 14.000 euros y a devolver las cantidades que había descontado a los 187 trabajadores afectados.

La sentencia llama la atención sobre la reincidencia de Volkswagen en la misma conducta contraria a los derechos fundamentales. De hecho, esta es la quinta sentencia dictada contra Volkswagen por el mismo motivo: "Se trata de una conducta empresarial consciente y deliberada de desprecio del ordenamiento jurídico y en concreto del derecho fundamental a la huelga". Una de las principales proveedoras de VW-Navarra, SAS, también ha sido condenada recientemente por sustitución ilegal de trabajadores tras la demanda interpuesta por el Sindicato LAB.

Tal es el nivel de impunidad con el que actúa VW, que la Juez se siente obligada recordarle lo obvio: que debe cumplir las leyes laborales vigentes. He aquí la advertencia: "ordenando el cese inmediato de dicha conducta y la prohibición de que se reiteren en sucesivas huelgas decisiones de esquirolaje interno o externo, sirviendo la notificación de esta resolución al representante legal de la empresa de expresa advertencia de que el incumplimiento de dicha orden podría ser constitutiva de un delito de desobediencia a la autoridad judicial".

Así pues, consideramos probado aquello que hemos venido reiterando en cada Huelga General en respuesta a la acusación de Patronal y Gobierno de que dichas Huelgas no respetaban el derecho al trabajo: que la sistemática, masiva y abusiva vulneración es la que sufrimos los trabajadores y trabajadoras por parte de la Patronal (amenazas, coacción, sustitución ilegal de trabajadores) y los Gobiernos español y navarro (servicios mínimos abusivos, abusos policiales). Está visto que en Navarra hay mucho patrón y gobernante que no se ha reciclado respecto a sus antecesores franquistas.
 

 

 

Arriaundi enpresako pasteleria sekzioan izan diren 5 kaleratzeak salatu nahi ditu LABek

0

Enpresaren gestio kaxkarra dela eta hilabeteetako ziurgabetasunaren ostean zuzendaritzak lanpostuak amortizatzeko erabakia inposatu du eztabaida eta negoziazioaren gainetik. LABek ez dio lanpostuak suntsitzen utziko jakinda pasteleriako sekzioko lana subkontratazen ari direla. LABek argi du ARRIAUNDIKO lanpostu guztien en alde borrokan jarraituko duela azken unerarte.

Zuzendaritzak aurrera darrai pasteleria sekzioaren suntsiketan eta ELA eta CCOOekin adostutako soldata jeitsiera etengabea inposatuz.

Lanpostuen defendatzeko geratzen zaigun bide bakarra kalera irtetea da eta horregatik bi elkarretaratze deitu ditugu:

Azaroak 6, osteguna, 12.30etatik 13etara Durangoko Andra Mari Arkupean
Azaroaren 7an, ostirala, 11.30etatik 12.30etara enpresaren aurrean (Iurretako ARRIAUNDI poligonoan – gasolindegi ondoan)