Gaur egun eraikuntzako sektorea desregulazio eta enplegu galeran aitzindaria da. Hau dela eta, eraikuntzako edozein obra gelditu edo bukatzen denean LABen kezkatuta gaude lan munduan edukiko dituen ondorioengatik. Enpresa handietako langilak baina bereziki azpikontrata eta UTE formatuetan dauden aldi baterako langileekin kezkatuta gaude.

Eraikuntzako burbuilak estanda egin duenetik sektorea gero eta txikiagoa da eta langilea babesten duen errekonbertsio bat bideratu beharrean prekarietatea erabat hedatua dago. Prekarietate honen bidez enpresa handiek, enpresa txikiak eta langileak uztiatzen dituzte. Adibide argi bat dela AHTren obra publikoa. 

Deskargan lan zati bat egina eta ordaindua dago, eta badago indemnizazio bat. Lanpostuen bermea eta soldatak ordaintzea izan behar da iparra. Azpikontratazioa ezin da izan soldatak ez ordaintzeko aitzakia. Honen alde lan egiten dugu.

Azpikontratazioa eta hitzarmena ez betetzea da kapitalak topatu duen bidea sektorea gero eta txikiagoa egiteko. Ondorioz enpresa gero eta txikiagoak eta autonomo faltsuen hedapena. Alternatiba erregulazio, kontrola eta zigorratik pasatzen da.

LABek sektorea arautzeko dago lanean. Gaur egun hitzarmen sektoriala blokeatuta dago erreformaren kontrako klausula barik, Lan Ikuskaritzak ez du kontrol lana egiten eta baldintzak ez dira betetzen zigor barik ia inon. Beraz, lan asko dugu egiteko. Gipuzkoan onartutako eraikuntzako obra publikoetarako Arau Forala norabide egokian doa zigorren bidez lan baldintzak betetzearen ardura azpikontratzen duen enpresan kokatuz. Arau Foral hau aplikatu da orain gelditutako obran.

LABek espero du obra hau ahalik eta lasterren martxan egotea berriro. Egia da obra diseinu txarra edukitzeagatik, gelditzea hobeagoa dela langileak arriskuan jartzea baino, baina egia da ere sektore honetan dagoen prekarietateagatik ondorioak langileek ordaintzen dituztela bereziki.