2024-05-15
HomeEkintza SindikalaJangelako langileei funtzio gehiago inposatu izana salatzen dugu

Jangelako langileei funtzio gehiago inposatu izana salatzen dugu

Duela bi urte, gutxi gorabehera, Eusko Jaurlaritzak eskola publikoetako kudeaketa zuzeneko jangelak kudeatzeko plegu berriak argitaratu zituenean, LAB sindikatuak publikoki salatu zuen Hezkuntza Sailaren asmoa zela hezkuntza-premia bereziak dituzten ikasleei jangelako langileek arreta ematea, eta, beraz, eskola publikoa pribatizatzen eta prekarizatzen jarraitzea.

Bada, Lucia Torrealday Berrueco Hezkuntza Saileko Hezkuntza Aniztasun eta Inklusiorako zuzendariak, 2023ko urriaren 2an, jarraibide berri bat argitaratu zuen, honako hau adieraziz: “Jangelako begiraleek lankidetzan jardungo dute, kualifikaziorik gabe, ikasleen arreta, zaintza eta zaintzako lanak eginez jantokian eta atsedenaldietan, bai bazkaldu aurretik bai ondoren, behar bereziak izan edo ez”. Horren ondorioz, orain arte, hezkuntza-premia bereziak zituzten ikasleen autonomia pertsonaleko edo sozialeko programa egiteko orduan kodetzea (ikaslee beharrizanen arabera eginkizun bakoitzerako behar dituzten baliabideak zehazten dituena) bakarra zen. Orain, jarraibide berri horren ondorioz, kodetze hori bikoitza da: bazkaltzeko ordua eta/edo patioko denbora.

Joan den ikasturtera arte, Hezkuntza Saileko langile publiko kualifikatuek betetzen zituzten eginkizun horiek, eta goi-mailako prestakuntza zuten, gutxienez. Orain nahi dutena zera da: eskoletako jangeletako langileek, funtzio horietarako kualifikaziorik ez dutenek eta hezkuntzarekin zerikusirik ez duten enpresek azpikontratatutakoak direnek, hezkuntza-premia bereziak dituzten ikasleen ardura hartzea.

LABek honako galdera hau plazaratu du: Lehen Hezkuntzako 37 haur esleituta dituen jangelako langile batek nola bete ditzake arreta eta zaintza lanak bazkalorduan eta jolastokiko orduan, gelako ratioa 23 ikasleko tutore batekoa denean?

Hala, sindikatuak Hezkuntza Saileko Hezkuntza Aniztasun eta Inklusiorako Zuzendaritzari eskatzen dio hezkuntza-premia bereziak dituzten ikasleen arretarako figura berri bat sor dezala, publikoa eta behar besteko kualifikazioarekin, bai bazkaltzeko ordurako, baita jolastokian edo denbora horretan egiten den beste edozein jardueratarako ere. Horrez gain, aipatu jarraibideetatik begirale kolektiboaren aipamen oro ken dezatela exijitu du.

AZKEN ALBISTEAK | ÚLTIMAS NOTICIAS

Nafarroako itunpeko ikastetxeetako eta ikastoletako langileak mobilizatu egin gara, benetako negoziazio eraginkorra lortzea xede

LAB, SEPNA-FSIE, UGT eta ELA sindikatuok jakinarazi nahi dugu, Nafarroako Hezkuntza Ituna duten ikastetxeetako langileen lan baldintzak arautzen dituen akordioa laster amaituko den honetan, ez dugula ez aurrerapenik ikusten eta ez dugula berririk akordio horren balizko negoziazioari buruz. Horrek Hezkuntza Departamentuaren eta sektoreko patronalen borondate eza adierazten du.

Nafarroako Hezkuntza Departamenduak benetako negoziazioa ahalbidetu behar du behingoz

Aurreko ikasturtean (2022-23), sindikatuok premiazkotzat jotzen ditugun eskari batzuk planteatu genituen, ikasgeletako hezkuntza-kalitatea eta irakasleon lan-baldintzak hobetzeko: ratioak jaistea, lan-gainkarga murriztea, interinitatea arintzea eta galdutako erosteko ahalmena berreskuratzea; Administrazioak berak % 15ean aitortu eta tasatu egin du.

Enplegu publikoa eta lan-baldintzak hemen erabaki daitezen, emendakinak aurkezteko eskatuko diegu sindikatuok alderdi politikoei

LABek, ELAk, CCOOk, STEILASek eta ESK-k alde biko bilerak deitu ditugu Espainiako Estatuko azken hauteskundeetan EAEn ordezakaritza lortu zuten alderdi politikoak, maiatzaren 20an. Bilera horietan sindikatuok proposamen bat aurkeztuko diegu alderdiei, Espainiko Diputatuen Kongresuan zuzenketa bat aurkez dezaten. Zuzenketa hori onartzeak euskal langile publikoen enplegua eta soldatak erabakitzea ahalbidetuko luke.