2025-12-27
Blog Page 1205

ELAk eta LABek Kutxa Banku-fundazio bihurtzearen aurka egiten dugu

Gaur, hilak 23, bilera-deiaren bigarren puntuan adierazten denez, administrazio-kontseiluak Kutxa Banku-fundazio bihurtzeari ekingo dio. Urrats hau atzeraezina izango da kutxak likidatzeko eta Kutxak-Kutxabank pribatizatzeko prozesuan.

Kutxa finantza erakunde izateari utziko dio eta honen kontrola 15 pertsonen eskura igaroko da, non kontrol sozial eta publikoez gain, oso erabaki garrantzitsuak hartuko dituzten, adibidez, noiz, nori eta nola salduko zaizkion Kutxaren esku dauden Kutxabanken akzioak.

Hau guztia, Euskal Kutxengan fidatu diren milaka eta milaka lagunen ahaleginari esker kutxetan gordailutu diren aktiboak bidegabe ebazteko, derrigorrezko urratsa gertatzen ari da. Pertsona hauek ikusiko dute, lehen irabazi asmorik gabeko finantza erakundea zena, banka handiari eta espekulatzaileei salduko diela.

Kutxabanken akzioak salduko dizkiete, Kutxabankeko kudeatzaileek jadanik aitortu dutenez, inbertitzaile pribatuei eta honela, bankua behin-betikoz pribatizatuz, haren helburu bakarra bere inbertitzaile akziodunen artean ahalik eta mozkin gehien banatzea izango da.

Honekin batera, Euskal Herriak bere ekoizpen-ehuna, enpresa txiki eta ertaina eta pertsonak garatzeko funtsezko baliabide bat galduko du; inbertsio-politiken erabakia aginpide pribatuari egokituko zaio, eta horri loturik, gure erabakitzeko ahalmena, pertsona eta herri gisa erabakitzeko ahalmena, behin-betikoz desagertuko da.
Halako lapurretaren aurka agertzen gara eta hau eragozteko, behar beste neurriak har daitezela eskatzen dugu, eta hauen artean, honakoak:

• Kutxa ez dadila Banku-fundazio bihurtu, hura justifikatuko lukeen arrazoi sozialik, ekonomikorik edo politikorik ez dagoelako.
• Pribatizatzeko prozesua berehala lehengoratu behar da eta euskal finantza publikoaren sistema eraiki behar da, non honetan, Kutxak-Kutxabank funtsezko osagaia izango den.
• Berriro diogu ere, egun indarrean dagoen legeriak ere ez duela behartzen Kutxak-Kutxabank likidatzera eta pribatizatzera eta hura eragozteko alternatibak badirela.
• Euskal esparru-arauemailea egituratzeko deia egiten dugu, Kutxak-Kutxabanken zio publiko eta sozialean sakon dadin.
• Akzio bakar bat ere ez dadila pribatizatu, Kutxabanken akzioak ez daitezela boltsara atera eta banku-fundazio bilakatzea eragotz dadin, akzioak euskal erakundeei eman diezazkietela.
Ezin dugu onartu euskal ekonomiarentzat garrantzia handia duen gertakaria EAJk, PPk eta PSEk bururaino eramaterik, bankari eta espekulatzaileen agindupean dauden morroi lanak eginez.
 

 

 

LABek bat egiten du Ibaigane ikastetxeko langile asanbladak deitutako mobilizazioarekin

LABek bat egiten du Ibaigane ikastetxeko langileen asanbladak hurrengo uztailaren 24an egingo duen mobilizazioarekin. Kontzentrazioa 11:30ean ikastetxearen aurrean izango da.

Hilabete bat pasatu denean iragarri zutenetik ikastetxea itxiko zela oraindik ere langileek ez dakite zein izango den euren etorkizunik irailaren batetik aurrera.

LABek Kristau Eskolari langile hauen guztien berehalako birkokapena exijitzen dio.

Kaleratzerik ez!!

Langileen birkokapena orain!!
 

 

 

Arabako Gizarte Eskuhartzeko lehen hitzarmenerako aurreakordioa sinatu dute patronalak eta sektorean ordezkaritza duten bost sindikatuek

Aurreakordioan hitzarmenerako ondorio ekonomikoak dituzten neurri guztiak (soldata, lanaldia, IT ak, oporrak, plusak…) eta negoziazio kolektiboaren erreformak ezarritako muga guztiak gainditzeko klausulak agertzen dira.

Aurreakordioan hitzarmenerako ondorio ekonomikoak dituzten neurri guztiak (soldata, lanaldia, IT ak, oporrak, plusak…) eta negoziazio kolektiboaren erreformak ezarritako muga guztiak gainditzeko klausulak agertzen dira.

2012ko udazkenean hasi ginen aurreakordioa sinatu dugun bost sindikatuok hitzarmen honetarako bidea egiten. LABek hasieratik bultzatu du bide hau, bere indar guztiak honetan inbertitu ditu, lan harremanen zehazterako negoziazio kolektiboari garrantzia emanez, prozesu horretan sektoreko langilegoaren parte hartzeari bidea emanez… Sektorearen kohesiorako, lan baldintzak eta soldatak enpresen zein azpisektoreen artean orekatzeko, eta enplegu zein zerbitzu kalitatea bermatzeko, garrantzitsutzat jotzen genuen eta dugu sektorea arautzea hitzarmen kolektibo baten bidez.

Langileekin lehenik, ondoren enpresekin eta erakunde publikoekin eman genituen urratsen ondorioz lortu genuen, 2013ko maiatzean, negoziazio mahaia osatzea. Eta ordutik honako hilabeteetan egoera kaotiko eta desoreka eta bidegabekerietatik sektore oso bat eratzeko bidea egin dugu. Langileen bultzada ezinbestekoa izan da: mobilizazioak, zentroz-zentroko bilerak, asanblada orokorrak… langileen baldintzak bateratzeko ahalegin ugari egin izan dira.

Hitzarmena irailean osatzeko konpromiso irmoa daukagu. Baina uztailaren 18an sinatu dugunak itzelezko garrantzia du. Negoziazio kolektiborako garai okerrenetan burutzen ari gara prozesu hau: lan eta negoziazio kolektiboaren erreformen erasoak, hitzarmenen desagertzea eta desaktibatzea, egoera ekonomiko eta soziala krisialdi larri batek baldintzatuta… Eta erakutsi dugu borondatea dagoen tokian dena posible dela.

Hemendik aurrera guk lan egiten dugun zerbitzuak finantzatzen dituzten erakunde publikoetara zuzenduko gara, sinatutako aurreakordioa eta atzean etorriko den hitzarmena, datorren urteko aurrekontuetan kontuan har dezaten.

ASKO EGIN DUGU, ASKO FALTA ZAIGU EGITEKO
Irailaren 8an gelditu gara negoziazio mahaiari berrekiteko. Hitzarmenaren zirriborroa eginda daukagu, orain gauza inportanteak erabaki ditugu eta zirriborroari behituko dizkiogu. Baina badira oraindik ere elementu eztabaidagarri batzuk hitzarmena osatzeko.

Baina lan inportanteena ez da mahaian bertan daukaguna, azpisektore batzuetan eta enpresa guztietan izango dugu (gehien bat “duzue”, kasu honetan), lanik mardulena:

-Alde batetik Aisialdia-animazioan aztertu beharko dugu irailaren hasieran presio kanpaina burutzeko aukera. Hitzarmenean sartzeko konbentzitu behar ditugu nola edo hala.

-Bestaldetik hitzarmena aplikatzeko enpresa guztietan kontrola egin behar dugu eta behar izanez gero aldarrikapen dinamika. Ezin dugu utzi enpreseei eta administrazioei hitzarmena letra hila bilakatzea.
 

 

Azpeitiako eragile sozialak KUTXABANKen pribatizazio prozesuaren aurka atera dira kalera

KUTXABANKek etxegabetzeen aurrean duen jarrera eta ematen ari den pribatizazio prozesuaren aurkako ekimena burutu da gaur Azpeitian "Azpeitian bizi eta lan" Azpeitiko eragile sozialak deituta.

Kale nagusiko KUTXAko egoitzaren aurrean elkarretaratzea burutu dute hainbat herritarrek eta ondoren, diru kantitate sinboliko bat atera eta erreklamazio horriak bete eta seilatu dituzte bertan, KUTXAren politiken aurka daudela salatuz.

Herritarren haserrea argi gelditu da, besteak beste:

  • Talde politikoei utzitako dirutzak barkatzen dituen bitartean herritarrei etxebizitzak kendu eta kale gorrian uzteko zalantzarik ez duelako egiten.
  • Banku bihurtzeko prozesuan denona zen kutxa, inongo kontrol publikorik izango ez duten gutxi batzuen eskuetan jarri nahi delako hauek aberastuz.
  • Kontrol pribatuak kutxek egiten zuten funtzio soziala bertan behera utziko duelako.
  • Enpresa txiki eta ertainei bideragarri izateko hain beharrezkoa duten finantziazioa ukatuko zaielako.
  • Oro har herritarren beharretatik urrunduko den izaera duelako.

 

 

 

Eskubide Sozialen Karta oinarri hartuta politika propioak egiteko ordua dela aldarrikatu du LABek

Euskal Herrian ematen diren txirotze eta prekarizazio politiken informea (2014ko lehen seihilekoa) aurkeztu du gaur LABek. 2013ko urrian LABek aurkeztutako txostenean jada ohartarazten zen lan erreformak langileen lan baldintzetan dituen ondorioez, baita emakumeei enplegurako sarbidea galarazteak edota babes sistemaren ahultzeak dituen ondorioez ere.

Koiunturaren azterketa berri honekin LABek 2014ko lehen sei hilabetekoaren balantzea egin du eta sindikatuak hortik ateratzen dituen ondorio nagusiak aurkeztu ditu gaur.

LABek egoera geroz eta larriagoa dela ohartarazi nahi izan du gaur agerraldian. Eta horren atzean hartu diren erabaki politikoak daudela salatu du. Herria babes sozialik gabe utzi dituzten erabaki politikoak, galerak sozializatzen eta irabaziak pribatizatzen dituztez erabakiak. Honen adibide argi bezala lan munduaren erreforma, pentsio erreforma eta pribatizazioen orokortzea, besteak beste, jarri ditu.

Aurkezturiko txostenari erreparatuz pobreziaren betierekotzea hazkunde ekonomikoaren ezaugarri bilakatu dutela adierazi du LABek, hartu dituzten erabakien bitartez pobrezia zabaltzen eta hazkunde ekonomikoa behera egiten ari dela argi ikusten baita.

Egun oraindik hartu den bide politikoak berak eskatzen dituen eta murrizketa gehiago ekarriko dituen erreforma berriak negoziatzen ari direla esan du LABek, eta honi aurre egiteko 2008an euskal sindikatuok abiatutako bidetik jarraitzeko deia egin du, hau da, Eskubide Sozialen Karta oinarri hartuta mobilizazioen bitartez.

LABek egungo bizi dugun pobreziari aurre egiteko neurri zehatzak ere jarri ditu mahai gainean, lau puntutan laburbildu dituena eta martxan jarri daitezen instituzioetatik etorri beharko duen plan urgente baten bitartez bermatu beharko direnak:

1. Pobrezia murrizteko enplegua sortu eta oinarrizko soldata bermatzea
2. Babes sozialerako sistema hobetu (epe luzeko langabetuei eta gazteei babesa bermatuz)
3. Oinarrizko zerbitzu publikoak bermatu
4. Etxebizitza politika publikoa

LABek ez du borondate politikorik ikusten egoerari buelta emateko eta, beraz, lehen esan bezala, 2008an euskal sindikatuok abiatutako bidetik erabakiak hartzera behartu behar ditugula adierazi du. Mobilizazioaren bitartez eta Eskubide Sozialen Karta oinarri hartuta behartu erabakiak har ditzaten.
 

 

El Consejo Vasco de Finanzas del miércoles acordará el reparto de la multa por las vacaciones fiscales, pero no así de las responsabilidades políticas

El lehendakari, Iñigo Urkullu ha anunciado que su Gobierno asumirá el 70% de la multa impuesta por el Tribunal de Justicia de la Unión Europea, asumiendo así la participación que el gobierno autonómico de la época tuvo en la creación de las ayudas fiscales ilegales concedidas a las empresas en la década de los 90.

Resultaría conmovedor el gesto de “solidaridad” mostrado por el ejecutivo de Lakua, si no fuera porque la sanción, en realidad, recaerá sobre el bolsillo del conjunto de contribuyentes. Además, con respecto al reparto de las cargas tributarias, es importante subrayar que los impuestos directos soportados por las rentas del trabajo son 2,6 veces superiores a la suma de los impuestos pagados por los beneficios empresariales, las rentas del capital y los grandes patrimonios.

Los 21 millones de euros, que el gobierno de Urkullu ha prometido aportar para contribuir a sufragar el castigo impuesto, representan una cantidad equivalente a la dotación presupuestaria destinada en 2014 a ayudas de emergencia social con el fin de paliar las situaciones de pobreza y marginación que padecen las personas sin recursos. A esto hay que añadir otros 9 millones que se repartirán entre las tres diputaciones.

Este es el precio de una estrategia torticera e irresponsable cuyo objetivo era evitar por todos los medios que las empresas devolvieran las ayudas fiscales obtenidas indebidamente.

Las Diputaciones Forales, entonces en manos del PNV y del PP, desoyeron de manera persistente y contumaz los sucesivos requerimientos y sentencias emitidas por las autoridades comunitarias. De esta forma cumplieron con diligencia las maniobras dilatorias urdidas en los despachos de Confebask, y después pactadas con las haciendas forales.

Todavía nadie ha pedido disculpas por el perjuicio causado, a pesar de que esta merma de recursos agravará las dificultades presupuestarias que atraviesan las instituciones públicas. Tampoco hemos advertido muestra alguna de arrepentimiento. Al contrario, todos los responsables y/o beneficiarios de aquellas ayudas parecen reafirmarse en que “hicieron lo que tenían que hacer”, y lo único injusto es la sentencia emitida por el tribunal de Luxemburgo.

Con estos antecedentes no es de extrañar que Confebask continúe jugando un papel fundamental en el diseño de las normas fiscales hoy implementadas por aquellos partidos políticos que han optado por dar apuntalar el actual estado de cosas.
 

 

 

Declarado improcedente el despido del trabajador de Emaus Bilbao

El trabajador de Emaus Bilbao, Oskar Perez, tras ser despedido en diciembre de 2013 y tras una serie de movilizaciones por las que fue denunciado, ha sido absuelto de todas las acusaciones. Así mismo, celebrado el juicio por la impugnación de su despido hace unas semanas, fue declarado improcedente.

En diciembre de 2013 Oskar Perez vio finalizado su contrato con la cooperativa Emaus Bilbao, lo cual fue denunciado por el sindicato LAB y cuyo resultado ha sido la improcedencia del despido, por no haber desaparecido su puesto ni las labores que desempeñaba, y considerar su situación como trabajador indefinido ya que llevaba tres años desempeñando las mismas labores.

Esta cooperativa que gestiona la contratación de personas con riesgo de exclusión social y desarrolla proyectos y servicios para innumerables ayuntamientos e instituciones, despide injustificadamente a trabajadores por discrepancias personales, no respetando su compromiso de no realizar despidos improcedentes entre su plantilla.

Tras las movilizaciones realizadas por el trabajador despedido junto al sindicato LAB, Oskar Perez fue denunciado penalmente por el supuesto acoso que sufría tanto la cooperativa como su gerente Jose Gomez, algo del todo incierto tal y como queda demostrado en la sentencia absolutoria.

Por último, queremos denunciar de nuevo la actitud prepotente y desafiante de Jose Gomez como gerente, y la negativa a readmitir a Oskar en su plantilla a pesar de los contactos y conversaciones que hemos tenido con él, y la indiferencia de las y los componentes de esta cooperativa que no se han pronunciado en ningún momento en defensa del empleo de un compañero, siendo parte de la misma y teniendo responsabilidad en la proporción que a cada una corresponda en las decisiones que toma la misma.
 

 

 

{linkr:related;keywords:emaus;limit:5;title:Albiste+gehiago}

Decathlonek jai egunetan irekitzeko duen asmoaren aurka mobilizatu dira sektoreko sindikatu guztiak

0

Decathlonek igande eta jai egunetan irekitzeko hartu duen erabakiaren aurka giza kateak egin dituzte merkataritza sektoreko sindikatu guztiak (ELA, LAB, CCOO eta UGT) Bilbo, Gasteiz eta Donostian. Uztailaren 24 eta 25ean elkarretaratzeak deitu dituzte Bilbo, Gasteiz eta Donostiako Decathlon denden aurrean.

ELA, LAB, CCOO eta UGT sindikatuen irakurketa
IGANDE ETA JAI-EGUNETAN DECATHLON ITXITA!
Atsedena eta lana uztartzeko gure eskubidearen alde! Kontsumo iraunkor baten alde! Denda txikiz jositako hiri eta herri bizien alde!

ELA, LAB, CCOO eta UGT sindikatuok kanpaina bati ekin diogu, Decathlonek igande eta jai-egunetan irekitzeko duen asmoaren aurka. Legeak igande eta jai-egunetan irekitzeko ematen dion aukeraz baliatuz kateak "0 irekiera" orain arteko egoerarekin haustea erabaki du, nahiz eta horretarako urratu behar euskal gizartearen, sindikatuen, kontsumitzaileen eta dendari txikien gehiengoaren nahia.

Ez da lehen aldia izan Decathlonek jai-egunetan irekitzeko asmoa iragarri duela; baina aurrekoetan atzera egin du azkenean, eta itxita geratu da. Oraingo honetan hautatutako eguna uztailaren 25a da, egun horretan hurrengo hirietako zentroak ireki nahi ditu: Bilbao, Donostia, Irun eta Gasteiz.

Decathlon bezalako saltegi handiak igande eta jai-egunetan irekitzeak ondorio ezin txarragoak dakartza, lan-ikuspegitik ez ezik, gizarte-ikuspegitik ere bai, gainera gezurrekin bidezkotzen dute:

1. EZ du areagotuko kontsumoa: egunez eta denda-motaz aldatzen da, besterik ez. Madrilen urteko 365 egunetan irekitzen dute, eta salmentak estatuko batez bestekotik behera erori ziren.
2. EZ du enplegurik sortuko: denda txikietako enplegua suntsitzearen trukean, enplegu prekarioa (lanaldi partzialean) sortzen du saltegi handietan. betiko dendetan probintzia-hitzarmenak aplikatzen dira; saltegi handietan, ordea, estatu-mailako saltegi handietako hitzarmena aplikatzen da, askoz baldintza txarragoak dituena.Enplegu hori, gehienbat, emakumeena da. Hau bezalako sektore feminizatuan, igande eta jai egunetan irekitzen bada ia ezinezkoa litzateke laneko bizitza familiarekin uztartzea edota asialdiaz disfrutazea.
3. Kontsumitzaileek EZ dute eskatu: Kontsumitzaileen bi elkarteak —EKA eta EKE— merkataritza-ordutegiak liberalizatzearen aurkakoak dira. Haiek diotenez, kontsumitzaileek duten ordutegia nahikoa zabala bada. Gainera, neurriaren ondorioek ez diete onura egiten, alderantziz. Alde batetik produktuen ugaritasuna urrituko litzateke, denda txiki asko itxitakoan saltegi handiek beti berdina eskaintzen dutelako. Bestetik hiriguneak hustuko lirateke, merkataritza urrunago egongo litzateke kontsumitzaileengandik, eta garraiobideak erabili beharko lirateke.

Mobilizazioak uztailaren 24 eta 25ean
Uztailak 24:
Elkarretaratzea, 18:00 – 19:00, irekitzeko asmoa duten Decathlon-en aurrean.

Uztailak 25:
Elkarretaratzea, 09:30etatik aurrera, irekitzeko asmoa duten Decathlon-en aurrean.
 

 

 

Garbiñe Aranburu: «CONFEBASK erantzukizunez jokatzen ari dela dioenean gezurreta ari da»

Negoziazio kolektiboaren urteko bilakaeraren balorazioa egiteko agerraldia egin du gaur LABek Bilbon. Sindikatuak CONFEBASKek blokeorako hartutako erabaki politikoak sorturako lan harremanen egoerak alternatiba integrala eskatzen duela adierazi du (lan harreman eredu berri bat). LABentzat borroka eta proposamen bidez euskal herriko langileen eskubideak bermatuko dituen lan harreman eredu berri baten alde egiteko garaia da eta honen aldeko urratsak emateko borondate politikoa eskatu du.


LABek lan harreman ereduaren inguruan duen posizioa, erronka eta helburuak

Negoziazio kolektiboan aurtengo ikasturtearen adierazlerik nabarmenena blokeoa izan da EAEn. Horretarako erabaki politikoa hartu duelako CONFEBASKek, hitzarmenak, lan erreforman sakontzeko, soldata igoerak mugatzeko eta lan baldintzak kaskartzeko nahi ditu, sortzen den aberastasuna gero eta okerrago banatzeko. Gauzak horrela, salbuespena dira sinatzen diren sektoreko akordioak.

CONFEBASKek esaten du erantzukizunez jokatzen ari direla, baldintzak mantentzen ari direla etab. Gezurra da, lan munduan desarauketa ematen ari da, prekarizazioa izugarria da….. eta sortzen den aberastasuna gero eta okerrago banatzen da. BPGn soldaten pisua gero eta txikiagoa da eta Europarekin alderatuz HEHan hori askoz nabarmenagoa izaten ari da. 2008an krisia lehertu zenean Europan %49aren azpitik zeuden eta HEHan apur bat goitik. 2013an europan kurban goruntz joan da soldaten bilakaera eta orain %49,4ean daude eta HEH izugarri behera, orain %46,7an (berdin EAE – NAFARROA), areagotuko da.

CONFEBASKek gero eta babes sozial txikiagoa eta zilegitasun gutxiago dauka jarrera honekin jarraitzeko. Elite ekonomiko txiki baten interesak baino ez ditu defendatzen eta ez du enpresarien gehiengoa ordezkatzen, ez da ekonomia errealean pentsatzen ari, gutxi batzuen mozkinak hobetzean baino. Hori herri ikuspegi batetik oso kezkagarria da.

Zilegitasun eta babes sozialik ez – indarra bai, hiru arrazoi nagusirengatik: ordezkaritza maila, legeen babesa eta babes politikoa.

Ordezkaritza maila
– CONFEBASKen barnebiltzen diren enpresa elkarteei, inoiz neurtua izan ez den enpresarien ordezkaritzak, ematen dien gehiengoa, negoziazio mahai ia guztietan.

Legeen babesa
– Legeetatik jaso dituzten onurak. Erreformaz erreforma lan harreman eredu antidemokratiko bat inposatu digute, hau ez da 2012an PPk eginiko erreformarekin hasi, ukaezina bada ere erreforma horren gogortasuna. Neurriz neurri gero eta bitarteko gehiago eman zaio patronalari langileen kaltetan.

Gainera ez dugu ahaztu behar erreformen zikloa ez dela amaitu, FMIak eskatu dio estatu espainiarrari soldatak murrizteko edota negoziazio kolektiboa berriro erasotzeko. Erabateko aldebakartasuna eskuratu dute azken erreformarekin eta CONFEBASKek oraindik lan merkatuan malgutasun gehiago eskatzen du, baita kotizazio sozialak edota zergak murriztea…berriro ere aberastasuna gutxi batzuen eskuetan pilatzeko.

Epaitegietatik ere babestuak daude, lan erreforma ez dute egin ondoren epaitegiek atzera botatzeko. Hori erakusten du konstituzionalaren azken erabakiak eta horrela egingo dute aurrerantzean ere, hemen ez dago botere banaketarik zer espero datieke epaitegi honetatik, bere buruak 2010ean lan merkatuari buruzko idatzi bat egin bazuen eta ondoren Ppko Gobernuak puntu horietako asko onartu bazituen.

Babes politikoa
– Hirugarren arrazoia, salagarriena dena, babes politikoa, Madrilgo Gobernuak noski baina baita Gasteiz eta Nafarroakoa ere horretan bidelagun paregabeak izaten ari dira. Bereziki aipatzekoa da lan erreformaren kontra eta lan esparru propioaren alde omen dagoen Jaurlaritza – PNVren jarrera: Aburtori metaleko hitzarmenak desblokeatzeko bitartekaritza lanak egiteko eskatu genion eta ez du egin, patronalaren ordezkaritza neurtzeko bide objetibo bat aurkitu dezala eskatu genion eta ez du egin, lan harreman eredu berri baten alde egiteko proposamen zehatza luzatu genion – uztailean zerbait aurkeztekotan geratu ziren eta ez dute egin.

Hori bai, aukera duen bakoitzean PNVk ihes egiten dio gehiengoaren interesen defentsa egiteari. LABek esana du eragile politikoek badutela zeresana lan harremanetan, negoziazio kolektiboan gertatzen ari denaren inguruan eta mozioak aurkeztu ditugu udaletxe batzuetan, momentuz Tolosan bakarrik eztabaidatu da, gehiago izango dira irailean. PNVk kontramozioa aurkeztu du eta berriro ere erantzunkizuna maila berdinean kokatzen du patronalean eta sindikatuen artean horrela ekidistantzia jarrera bat mantentzen duela adierazi nahian, horrelako jarrerekin patronalari babes politikoa ematen ari da argi eta garbi.

Nafarroan ez da EAEn ematen den blokeo egoera ematen. Hitzarmen gehienak CCOO eta UGTk sinatu dituzte patronalaren paramoetroetan: soldatak izoztuz, igoera oso apalekin edota lan erreformaren kontrako klausula argirik gabe. Hala ere, ezin esan nafarroako langileen egoera hobea denik, ez enpleguaren bilakaerari ez eta soldaten bilakaerari dagokionez ere.

Geroz eta dimentsio handiagoa hartzen ari den arazo politiko baten aurrean gaude. Egungo ereduarekin eta etorriko diren erreforma berriekin langabezia ez da murriztuko, prekarietatea izugarri igoko da, soldatak murriztuko dira eta pobrezia areagotuko da, oso adierazgarria CESen azken txostena.

Lan harreman eredua bere osotasunean berrantolatu behar da. Negoziazio kolektiboak beste garai batzuetan paper bat jokatu izan du, zeregina izan du soldatak eta lan baldintzak arautzen zituen heinean sortutako aberastasuna hobe banatzeko eta enplegua babesteko. Are gehiago gure moduan enplegu gaietan ahalmen legegilerik ez duen herri batentzat, lan harremanetarako euskal esparruaren zutabe garrantzitsua izan da.

Orain zeregin hori guztiz baldintzatua dago, langileok gure eskubideen defentsarako bitarteko kolektiborik gabe utzi gaituzte, beraz negoziazio kolektiboak lan harremanak beste modu batean eraikitzeko eskaintzen dituen aukerak gero eta mugatuagoak dira.

Soldata igoera oso apalak egin eta lan erreforma bere osotasunean ez aplikatzea sekulako borroka izaten ari da, Hor dago LAB jarraituko dugu mobilizatzen eta negoziazio eremu guztiak defendatuko ditugu. Eta ez hori bakarrik, hitzarmen horiek sektorean edo enpresan, gutxieneko eduki batzuk bermatu behar dituztela ere. Ze oso adierazgarria da iaz sinatu ziren enpresa hitzarmenetan soldata igoera apalagoa izan zela sektoreetan baino.

Lan harremanen egoerak alternatiba integrala eskatzen du, lan harreman eredu berri bat. Lan munduan egoera oso latza da eta eztabaida hitzarmenak helburu bilakatu eta sinatzera ezin da mugatu, CCOO eta UGTk egiten duten moduan. Edozein hitzarmen ez da ona langileentzat.

Eta eztabaida ezin da mugatu ere ea sektorean edo enpresan non aurre egiten zaion hobe erreformari. Negoziazio esparru guztiak dira beharrezkoak eta garrantzizkoak. Baina, hori bezain egia borobila da, egungo joko arauekin, izan enpresa hitzarmenekin izan sektore hitzarmenekin, langabezia, lan munduaren prekarizazioa, aberastasun banaketan ematen ari den desberdintasuna etab. arindu badaiteke ere ezin dela geratu, lan harramenetarako joku arauak bere osotasunean aldatzen ez baditugu.

Lan harreman eredu berri bat eraikitzeko eta horren aldeko urratsak emateko borondate politikoa behar da. Argi dago ez dagoela patronalik horretarako, EAE zein nafarroako gobernua ere ez daude erabaki politiko horiek sustatzeko.

Beraz gure ustez, eredu berri baten alde gaudela esaten dugunon erronka eta erantzukizuna da, motzeko ikuspegiarekin aritzeari utzi eta borroka eta proposamen bidez euskal herriko langileen eskubideak bermatuko dituen lan harreman eredu berri baten alde egitea, lan harremanetarako euskal esparrua edukiz betetzea. Borroka eta proposamen bidez, egun ez dauden borondate politikoak behartzea. LABek egin du bere proposamena, eztabaidagarri izan daitekeena, baina egin dezagun eztabaida hori behingoz.

 

«Lan harreman eredua bere osotasunean berrantolatu behar da. Lan harremanen egoerak alternatiba integrala eskatzen du, lan harreman eredu berri bat. Borroka eta proposamen bidez, egun ez dauden borondate politikoak behartzea lortu behar da. LABek egin du bere proposamena, eztabaidagarri izan daitekeena, baina egin dezagun eztabaida hori behingoz»
 

 

{linkr:related;keywords:negoziazio-kolektiboa;limit:10;title:Albiste+gehiago}