Txalotzen dugu Oiongo hezkuntza komunitateak segregazioa gainditu eta herria euskalduntzeko adierazi duen gogoa eta kemena. Gure konpromisoa adierazten dugu egoera larri honen aurrean pausu zehatzak emateko sinergiak bilatuz. Ideia horri helduz, azken hilabeteetan landu dugun bi ikastetxeetako irakasleen eta Oiongo beste eragile batzuen oniritzia duen proposamen ireki bat partekatuko dugu Oiongo hezkuntza komunitate osoarekin, egunotan horien ekarpenak jasotzeko helburuarekin.

Oioneko arazo zehatzaz gain, gabezia eta arazo larriak ditugu hezkuntza sisteman. Zentzu horretan, inplikatutako erakundeei, Jaurlaritza, Foru Aldundia eta Oiongo Udalari, eskola segregazio egoera iraultzeko konpromiso argiak eskatuko dizkiegu. Bestaldetik, Oionen bizi den eskola segregazioaren arazoa konpondu nahi bada, euskararen murgiltze ereduaren aldeko aldarrikapena funtsezkoa da, batik bat, “A” eta “B” ereduen iraupena Errioxan eskola segregazioan duen eragina kontuan hartuta.

LABen aldetik, segregazioari buruzko "lan-mahaia" bat sortzea proposatuko dugu, loteslea eta auditorien bitartez, emaitzen berri izango dituena, inplikatutako erakundeak eta hezkuntza komunitateko eragileak barne hartuko dituena, elementu segregatzaileen gaineko hausnarketa egingo duena eta egoera iraultzeko beharrezko neurriak proposatuko dituena, besteak beste:

-Matrikulatzeko eragozpenak desagerrarazteko joera izatea: familia guztiek diru publikoaz finantziaturiko eskola guztietara sartzeko aukera berdina izan behar dute, sinesmenengatiko segregazioa eragiten duten jarduerekin ere amaitzea eskatuko dugu eta euskararen murgiltze ereduaren aldeko apustu garbia egingo dugu.

-Matrikulazioaren kudeaketa sistemaren orekari lagundu behar dio. Zentzu horretan, atzerriko, behar berezietako eta profil sozioekonomiko baxuko ikasleen gutxieneko eta gehieneko indize bat aplikatzea eskatuko dugu errealitate sozialari erantzunez eta Udaletik, Hezkuntza Sailarekin koordinatuta, matrikulazio bulego bat martxan jartzea eskatuko dugu, familiei informazioa eta deribazioa egokia eta orekatua eskainiz.

-Ratio gutxiago ezarri behar dira irakasle bakoitzeko. Baliabide espezifikoak eman behar dira ikastetxe bakoitzean dagoen aniztasunaren arabera eta irakasleak egonkortzeko tresnak bilatu behar dira.

Momentua da praktikan segregazioaren aurkako neurri zehatzak martxan jartzeko, Oionen aukera dago hezkuntza komunitateko eragileen aldetik gogoa eta konpromisoa ikusten dugulako.

Egin dezagun posible denon artean!