Telelaguntzako zerbitzua kudeatzen duen merkataritza enpresak, Tunstall Televida-GSR-IMQ Aldi Baterako Enpresa-elkarteak alegia, eskaintzen duen zerbitzuaren kalitatea jaisten ari da, beti ere, haren irabaziak handitzeko helburuan. Honez gain, azpimarratu behar da, 2011ko uztailaz geroztik, 85 langile izatetik 105 langile izatera igaro dela, baina zerbitzuaren erabiltzaile kopurua 21.000 izatetik 45.000 izatera igaro da. Elkarretaratze bat egin dugu goizean egoera salatzeko, eta, era berean, lanuzteei ekin diegu gaur bertan.

EAEko Telelaguntzako Zerbitzu Publikoa Eusko Jaurlaritzaren eskuduntza da; hark erabaki zuen azpikontratatuko egin zuela zerbitzu publikoa, lehiaketara atereaz.

Hau guztia are larriagoa da, kontutan hartzen badugu zerbitzua Tunstall Televida-GSR-IMQ Aldi Baterako Enpresa-elkarteari esleitu ziotela duela 9 hilabete, gutxi gorabehera, 15.000.000 euroren truke, aurreko esleipean baino miloi bat euro gehiagorekin. Horrela, ia 5 milioi eurotako izan da enpresa horrek diru publikotik lortu duen irabazi-marjina.

Ahalik eta mozkin gehien lortzeko, zerbitzua kudeatzen duen Aldi Baterako Enpresa-elkartea, lehenengo eta behin, aldatu egin du erabiltzaileen lesiorik eragin gabeko erorketen protokoloa, enpresako langileak bidali baino (urte askoan halaxe egin zen, eta hura erabiltzaileek eta senideek ondo baloratu dutena) nahiago dute senideei deitzea erabiltzaileak jasotzeko, eta ondorioz, atzeratu egiten da maiz laguntza. Jokabide berri horrek senideen eta erabiltzaileen hamaika kexu ekarri du; kexuok ez dira administraziora iristen. Honela, enpresak bere langileen parte hartze kopurua murriztu nahi izan du, eta laneko txandak ezabatu eta azpikontratazioaren bidez ordezkatu izana justifikatu.

Hau guztia gutxi balitz ere, eta ekipamenduak instalatzeko epe berriak bete daitezen, alta berriak eman direlako, eta era berean, erabiltzaile berrien balorazioa egiten duten langileek bisitak egin behar dituztenez, Tunstall Televida-GSR-IMQ Aldi Baterako Enpresa-elkarteak langile kopurua handitzearen hautua egin baino, zerbitzu beraren muina erabat aldatu nahi du, egun arte eskaintzen zen zerbitzu teknikoari dagokionez. Horretarako, erabiltzaileen etxebizitzetara ekipamendua bidaltzea azpikontratatu du, eta bide batez, teknikariek instalatu beharrean, haiei dagokielako aipatu eginkizuna urte askotan egin den antzera, gizarte lanak betetzen dituzten langileek egin ohi dute. Enpresak jarduteko modu berriaz diharduenez, telelaguntzako zerbitzuaren kalitatea urrituko dela igarriko da: beranduago, behin baino gehiagotan joan beharko dutelako teknikariek, gizarte lanetaz arduratzen direnak gauza izango ez direlako tresneriaren instalazio zuzena egiteko. Horrek eragingo du senideek beste egun bat bertan egon behar izango dutela, zegokion unean ezin izan delako ekipamendua instalatu.

Eusko Jaurlaritza da honen konplizea, gaur gaurkoz ez duelako ezer egiten egoera zuzen dadin, are gehiago, haren esku dagoenean egoera zuzentzeko eskumena zerbitzuaren titularra izanik.

Honengatik guztiarengatik, zerbitzuan dihardugun langileok erabaki dugu mobilizazioei ekingo diegula egoera hau salatzeko. Era berean, jasotzen den zerbitzuaren kalitatea urritu izanak eragin senideak eta erabiltzaileak animatzen ditugu kexuak luza ditzaten, Eusko Jaurlaritzaren herritarrentzako zerbitzura deituz (012) edo bestela, Eusko Jaurlaritzara joz.

Hauek dira aurreikusitako lanuzteak:

-Ekainak 6, 10, 12, 17, 19 eta 24. 11etatik a 13etara eta 18etatik 20etara

-Ekainak 30: 10etatik 20etara.

-Uztailak 1: 11etatik 13etara eta 18etatik 20etara.