Jaurlaritzak gauza bat esan eta kontrakoa egiten du hezkuntza politikei dagokienean. Izan ere, irailaren 8an, lehendakariak berak segregazioaren kontrako mahaia aurkeztu zuen eta hezkuntza sistemak ekitatea eta inklusioa oinarri izan behar direla adierazi zuen, baina kontrako norabidean doazen politikak bultzatu ditu aste honetan matrikulazio biziaren banaketari lotuta, Gasteizen.
Aurreko urtean matrikulazio biziaren bitartez 8.000 ikasle eskolaratu ziren Araba, Bizkaia eta Gipuzkoako ikastetxeetan, eta aurten, ikasturtea hasi berri dagoenean, epez kanpoko ikasleak iristen eta eskolaratzen hasi dira. Alta, Hezkuntza Sailak orain arteko praktika segregatzaileekin jarraitzeko hautua egin du, eta eskola planifikazioan inolako erabakirik hartu gabe zein matrikulan doiketarik egin gabe, ikasturte hasieratik 40 ikasletik gora matrikulatu ditu Gasteizko bi eskola publikotan. Ikasle horietako 13, gutxienez, Kristau Eskoletako ikastetxeetara bideratu dituzten arren, ezin izan dira bertan matrikulatu itunpeko ikastetxe horietan kuotak ordaintzea eskatu dietelako. Ondorioz, eskola publikoak hartu behar izan ditu, beste behin ere, era masiboan ikasle horiek, eta irakasleek zein hezitzaileek haien onena eman zein baliabide gehiago lortu arren, ikasleen hezkuntza prozesua kaltetu du. Bat-batean berariazko hezkuntza laguntza premiak dituzten ikasle kopuruen pilaketa gertatu da.
Badirudi, beraz, Hezkuntza Sailak ez daukala hezkuntza politikak aldatzeko inolako borondaterik; egoeraren jakitun izateaz gain, egoeraren diagnostikoa egina baitu tokian toki. Alta, oraindik orain ez du neurri zuzentzailerik ezarri eta ez du inolako jarraipenik egin Kristau Eskola horiek legez debekaturik dituzten derrigorrezko kuota horiek ez inposatzeko eta kobratzeko.
Hortaz, LABek Hezkuntza Sailari exijitzen dio Gasteizko egoeraren aurrean urgentziazko esku-hartzea egin dezan, ikuskaritzaren bitartez Kristau Eskolako itunpeko ikastetxe horiei kuoten kobrantza kontrolatzeko eta debekatzeko, eskola planifikazioari lotuta gain-eskaintza mugatzeko eta Hezkuntza Konplexutasun Indize altukoak edo oso altukoak diren ikastetxeetan hezkuntza-laguntza premiak dituzten ikasleen kontzentraziorik ez egiteko, ezta bultzatzeko ere.
Bide batez, D eredukoa den eskola publikoaren aldeko apustu garbia egin dezan eskatzen diogu, hezkuntza-politiken erdigunean berau jarriz eta babestuz. Eta LABek gizarte kohesioa hezkuntza-politiken printzipio gidari izan dadila aldarrikatzen du, Araba, Bizkaia eta Gipuzkoako herrietan egon daitezkeen askotariko errealitateen aurrean, sare ezberdinei eragiten dien errealitatea pixkanaka eraldatzeko.

