Atzo, LAB, ELA, STEE-EILAS, CCOO eta UGT sindikatuek deituta Heziketa Bereziko Kolektiboan, baliabide tekniko zein profesional guztietan ezartzen ari diren murrizketak salatzeko elkarretaratzea burutu zen.

HEZIKETA BEREZIA. 11 URTETAKO UTZIKERIAREN KRISIA
LAB, ELA, STEE-EILAS, CCOO eta UGTren irakurketa

LAB, ELA, STEE-EILAS, CCOO eta UGT sindikatuok Hezkuntza Sailari bideratutako aldarrikapenek zein Lan Hitzarmen negoziatu baten aldeko azken 7 negoziazio mahaiek ez dute inolako erantzun positiborik izan Administrazio honen aldetik.

Heziketa Bereziko Kolektiboan, baliabide tekniko zein profesional guztietan ezartzen ari diren murrizketak salatzeko eta Sailaren 11 urtetako utzikeriak Hezkuntza Berezian eragiten ari den egoera jendartearen aurrean agertzeko jo dugu komunikabideetara, gure salaketa publikoa egin dadin. Arrazoi nahiko ditu kolektibo honek bere egoera jendarteari ezagutarazteko.

Hezkuntza Premia Bereziak dituzten 1300tik gorako ikasleen banakako arreta ematen jarduten dugun langileok (Espezialistak, Fisioterapeutak, Keinu Hizkuntzako Interpreteak, Lan-Terapeutak,Logopedak,Transkriptoreak…) 11 urte daramagu Lan Hitzarmen berri bat negoziatu nahian. 2003. urtetik daukagun Lan Hitzarmena ez eraberritzeak langileen lan baldintzen okertzea ekarri du. Ondorioz, kolektiboan lan egitea guztiz zaila bilakatu delarik. Hezkuntza Sailak, kolektibo honek jasaten duen egoera hau arintze aldeko inolako ahaleginik ez egiteaz gain, kontsolidatutako eskubideen urraketak dakartzaten aldebakarreko erabakiak ere hartu ditu. Kontuan izanda, adibidez, murrizketak, ez direla gaur egungo krisialdiak eragindakoak, 2004-05 ikasturtetik honako ikasturte guztietan ezarritakoak baizik.

Langileen lan-baldintzen okertze honen adierazleen artean hauexek nabarmendu beharra dago:

• Ratioen handitzea, atenditu beharreko ikasle kopuruaren handitzea

• Asteko 41,5 ordutako jardunak ezartzea

• Langileen lan zama handitzea (hazkunde 0 kontratazioan) eta ondorioz, kalitatearen gutxitzea zerbitzuan.

• Langile ordezkoen diskriminazioa, Administraziopeko beste kolektiboekiko, udako hilabeteak ez kobratzean

• Erdi mailako langileen (Fisioterapeutak eta Lan-Terapeutak) diskriminazioa, irakasleekiko homologazioa ez gauzatzeagatik izozketa–

• Lanpostuen ezegonkortasuna

• Lanpostuak betetzeko hizkuntza eskakizunak ez errespetatzea

• Barne Formakuntzarako akordioak ez betetzea

• Eskolaz-eskola aritzen diren langileei, itinerantzien zama berauen gain botatzea
Ingeleseko barnetegiek edo kablerik gabeko ordenagailuek berehalako oihartzuna izaten dute jendartean eta komunikabideetan; letra handiko (eta letra txikiko) titularrak lortzen dituzte.

Heziketa Bereziak zenbaki txikiak baditu ere (heziketa premia bereziak dituzten ikasleak eta Heziketa Bereziko langile ez dozenteak, eskola komunitatearen %3,5a dira) balore handiko zerbitzua ematea du helburu: hezkuntza premia bereziak dituzten ikasleek gainontzeko ikasleek dituzten aukera berdintsuak edo handiagoak izatea, berauen inklusiorako bideak erraztuz.

Gure ustetan heziketa premia bereziak dituzten ikasleak ezin dira izan murrizketen politika bortitz hau pairatzen dutenak, ikasle guztiek eskubide berdinak izan behar dituzte, eta, heziketa bereziko premiak dituzten ikasleen benetako inklusioa bermatzeko erantzun berezituak behar dituzte eskola komunitatearen aldetik; horretarako Hezkuntza Sailak baliabide gehiago jarri behar ditu eta ez gutxiago. Ikasle hauen beharrak ekonomiaren egoeraren gainetik egon behar dira. Lotsagarria deritzogu bai aurreko Hezkuntza Administrazioak, baita egungoak ere, laguntza gehien behar duten ikasleekin horrela aritzea.

Ikasle hauen familiei argi eta garbi adierazi nahi diegu profesionalok ez dugula etsiko gure eskaera eta erantzunean, jatorriz ahula den kolektibo honekin lanean gogoz aritzen eta arituko garela.

Hezkuntza Sailari eta bere buru den Cristina Uriarte Sailburuari, Hezkuntza Berezian ezartzen ari diren murrizketak(igoera zero) bertan behera uztea exijitzen diogu. Kalitatezko hezkuntza publikoa, inklusiboa eta integrala eskaini nahi badu, kontuan izan behar baitu ikasle hauen benetako beharrei erantzun zintzoa ematea dela bidea; ikasle hauek behar dituzten baliabide tekniko zein pertsonalekin zekenkeriarik gabe jokatzea ez beste dela bidea.