2016ko urriaren 4ean Amara eta Arasoko langileek grebak deitzea adostu zuten urria, azaroa eta abenduan zehar. LAB Sindikatuak bereak egiten ditu langileen aldarrikapen zein deialdiak. Besteak beste lan taldearen handitzea aldarrikatzen dute eta negoziazioetan zehar Zuzendaritzak agertutako jarrera itxia da salatzen dute langileek.

Hori dela eta, LAB Sindikatuak grebak deitzen ditu Amara eta Arasoko lan egoitzetan datozen egunetarako:

  • Urriaren 25 eta 27, azaroaren 22 eta 24 eta abenduaren 19, 21 eta 23an, 06:25etatik 08:35etara eta 17:25etatik 19:35etara.
  • Urriaren 31, azaroaren 2 eta 4 eta abenduaren 5, 7 eta 9an, 10.25etatik 12.35etara eta 18.25etatik 20.35etara.
  • Azaroaren 8,10,28 eta 30ean eta abenduaren 2,27 eta 29an 07:25etatik 09.35etara eta 18.25etatik 20.35etara.
  • Azaroaren 14,16 eta 18an eta abenduaren 13 eta 15ean 06.55etatik 09.05etara eta 17.55etatik 20.05etara.
  • Urriaren 29, azaroaren 12 eta 26an eta abenduaren 17 eta 31ean 11.55etatik 16.05etara.

Greba hau Amara eta Arasoko lan-egoitzetako langile kaltetuek proposatu eta babestua izan da.

Greba deitzeko arrazoien artean lehena zuzendaritzak proposatutako lan-taldearen handitzea (Hendaia-Lasarte eta Amara-Zumaia lerroetarako aurrikusiak diren maiztasun igoerak direla eta ebatziak) nabarmen eskasa dela, irailaren 12a aurreko lan-baldintza zein larunbata-igandeetako libratze kopuruari eusteari dagokionez.

Bigarren arrazoia, Zuzendaritzak Arasora leku-aldatutako langileentzat garraio plan baten berehalako ezarpenari muzin egin izana da.

Hirugarren arrazoia negoziazioetan zehar Zuzendaritzak agertutako jarrera itxia da, zerbitzuaren fidagarritasuna, ikuskatze trenak edota langilegoarentzako garraioa bezalako arazoak hein handi batean konpontzen zituen Alde Sozialaren proposamena era sistematikoan baztertuz.

Azken arrazoi gisa, uztailean Zuzendaritzak negoziaketak apurtu izana dago, koadro zerbitzuen inposaketarekin. Aipatutako koadroak irailaren 12an sartu dira indarrean.

Laburbilduz, grebaren helburua irailaren 12a aurreko tren-gidarien lan-baldintzak eta jarduera bermatu ahal izateko adinako tren-gidari multzoaren handitzea da, eta Arasoko lan-egoitzako langileek bere lantokira joateko garraio publikoa izatea.