LAB sindikatuak behin baino gehiagotan salatu du publikoki Jokin Bildarratzen Hezkuntza Sailari ez zaizkiola batere axola eskola-jantokietako langileak eta ikasleak, eta hala erakutsi du beste behin ere garraiatutako janaria duten ikastetxe publikoetako eskola-jantokietarako lizitazio berrietan.

Ikasturte honen hasieran, LAB sindikatuak jendaurrean salatu zuen Hezkuntza Sailak jantokien funtzionamenduari buruzko zirkular berri bat argitaratu zuela 2021-2022 ikasturte honetarako. Erabaki hori aldebakarrekoa izan zen berriz ere, eta ez zituen inondik inora jasotzen sektoreko langileen aldarrikapen nagusiak: ratioen jaitsiera, lanaldien igoera eta langile gehiagoren kontratazioa, bai eta kalitatezko zerbitzua eman ahal izateko ematen den denbora ere. Beraz, ratioak orain artekoak izango dira.

• Begirale bat bigarren hezkuntzako 45 ikasleko (12-15 urte). • Begirale bat lehen hezkuntzako 37 ikasleko (6-11 urte).
• Begirale bat haur-hezkuntzako 15 ikasleko (3-5 urte).
• Begirale bat 2 urteko 9 ikasleko.

LAB sindikatuak beti defendatu izan du eskolako jantokia ikasten eta hezten jarraitzen den ikastetxeko beste gune bat dela. Eskola-jantokia funtsezkoa da ikasleek beren etapa akademikoan jasotzen duten hezkuntza integralean, 0 urtetik derrigorrezko hezkuntza amaitu arte, eta argi dago Jokin Bildarratzentzat eta bere sailarentzat eskola-jantokia beste zerbitzu osagarri bat dela.

Ratioak aldatu nahi ez izateaz gain, hezkuntza-premia bereziak dituzten ikasleen ardura jantokiko begiraleek eurek hartzea nahi dute; hau da, egungo funtzioez gain, begiraleek gaur egun ikasgelako hezkuntza-laguntzako langile espezialistei dagozkien funtzioak betetzea.

Lizitazio berrietan, enpresa esleipendunek eginkizun horiek betetzeko prest dauden jantokiko begiraleen zerrenda bat izan beharko dute, eta Berritzeguneak emandako prestakuntza jasoko dute, gutxienez 10 orduko on-line ikastaro baten bidez. Oso argi daukagu, ikasgelako laguntzako langile espezialistek egon behar dutela jantokiko orduan hezkuntza-premia bereziak dituzten ikasleekin, gaur egun egiten ari diren bezala.

Hezkuntza Sailak zerbitzu publiko bat pribatizatu nahi du. Zerbitzu hori catering-enpresen esku uzten du, jantokietako azpikontratatutako langileen bitartez autismoaren, adimen-desgaitasunaren eta osasun mentaleko zailtasunen ondorioz ezaugarri eta behar espezifikoak dituzten ikasleen ardura har dezaten, besteak beste, pleguetan adierazten den bezala. Azken batean, Jokin Bildarratz Hezkuntza sailburuak euskal eskola publikoa pribatizatzen jarraitu nahi du.

Bestalde, Eusko Jaurlaritzak hezkuntza-eragileekin izandako topaketetan jakinarazi zuen lote-kopurua handituko zutela, enpresa txikiek lizitazioetara sartzeko aukera izan zezaten. Errealitatea besterik ez da, eta adibide argia da Araban, non EAJren aldeko enpresa bakar batek hiru loteekin geratzeko aukerak argiak diren; izan ere, horietako bat Gasteiz osoa litzateke, 10.000 bazkaltiar inguru, eta beste biak ez lirateke 1.000 bazkaltiarretara iritsiko. Hala, Bizkaian

eta Gipuzkoan bi enpresak eraman lezakete monopolioa lurralde bakoitzean. Kontuan izan behar da Bizkaian bost enpresak kudeatzen dituztela gaur egun eskola-jantokiak.

Ezin dugu ahaztu janariak egiteko erabiltzen diren elikagaien jatorriak duen garrantzia (ekologikoak eta 0 km), baizik eta elikagaiak non egiten diren. Ikastetxe guztiek sukalde bat izan beharko lukete janaria ikastetxean bertan egin ahal izateko. Eskola eta guraso elkarte askok eskatu diote Hezkuntza Sailari sukaldea in situ izatea ikastetxean bertan kozinatu ahal izateko, eta erantzunaren zain edo, gutxi batzuk, obrei ekiteko zain daude. Bestalde, ez dakigu zergatik ez dituzten lizitaziora atera sukaldea in situ duten zentroak.

Hori esanda, LAB sindikatuak Jokin Bildarratz Hezkuntza sailburuari euskal eskola publikoaren alde bakarreko bidea eta pribatizazioaren bidea uzteko eta langileen ordezkariekin 2000ko martxoaren 22ko Agindua eta EAEko eskola- jantoki publikoak arautzen dituen administrazio eta zerbitzuetako sailburuordearen zirkularra negoziatzeko eskatzen dio.

LAB sindikatuak behin baino gehiagotan salatu du publikoki Jokin Bildarratzen Hezkuntza Sailari ez zaizkiola batere axola eskola-jantokietako langileak eta ikasleak, eta hala erakutsi du beste behin ere garraiatutako janaria duten ikastetxe publikoetako eskola-jantokietarako lizitazio berrietan.

Ikasturte honen hasieran, LAB sindikatuak jendaurrean salatu zuen Hezkuntza Sailak jantokien funtzionamenduari buruzko zirkular berri bat argitaratu zuela 2021-2022 ikasturte honetarako. Erabaki hori aldebakarrekoa izan zen berriz ere, eta ez zituen inondik inora jasotzen sektoreko langileen aldarrikapen nagusiak: ratioen jaitsiera, lanaldien igoera eta langile gehiagoren kontratazioa, bai eta kalitatezko zerbitzua eman ahal izateko ematen den denbora ere. Beraz, ratioak orain artekoak izango dira.

• Begirale bat bigarren hezkuntzako 45 ikasleko (12-15 urte). • Begirale bat lehen hezkuntzako 37 ikasleko (6-11 urte).
• Begirale bat haur-hezkuntzako 15 ikasleko (3-5 urte).
• Begirale bat 2 urteko 9 ikasleko.

LAB sindikatuak beti defendatu izan du eskolako jantokia ikasten eta hezten jarraitzen den ikastetxeko beste gune bat dela. Eskola-jantokia funtsezkoa da ikasleek beren etapa akademikoan jasotzen duten hezkuntza integralean, 0 urtetik derrigorrezko hezkuntza amaitu arte, eta argi dago Jokin Bildarratzentzat eta bere sailarentzat eskola-jantokia beste zerbitzu osagarri bat dela.

Ratioak aldatu nahi ez izateaz gain, hezkuntza-premia bereziak dituzten ikasleen ardura jantokiko begiraleek eurek hartzea nahi dute; hau da, egungo funtzioez gain, begiraleek gaur egun ikasgelako hezkuntza-laguntzako langile espezialistei dagozkien funtzioak betetzea.

Lizitazio berrietan, enpresa esleipendunek eginkizun horiek betetzeko prest dauden jantokiko begiraleen zerrenda bat izan beharko dute, eta Berritzeguneak emandako prestakuntza jasoko dute, gutxienez 10 orduko on-line ikastaro baten bidez. Oso argi daukagu, ikasgelako laguntzako langile espezialistek egon behar dutela jantokiko orduan hezkuntza-premia bereziak dituzten ikasleekin, gaur egun egiten ari diren bezala.

Hezkuntza Sailak zerbitzu publiko bat pribatizatu nahi du. Zerbitzu hori catering-enpresen esku uzten du, jantokietako azpikontratatutako langileen bitartez autismoaren, adimen-desgaitasunaren eta osasun mentaleko zailtasunen ondorioz ezaugarri eta behar espezifikoak dituzten ikasleen ardura har dezaten, besteak beste, pleguetan adierazten den bezala. Azken batean, Jokin Bildarratz Hezkuntza sailburuak euskal eskola publikoa pribatizatzen jarraitu nahi du.

Bestalde, Eusko Jaurlaritzak hezkuntza-eragileekin izandako topaketetan jakinarazi zuen lote-kopurua handituko zutela, enpresa txikiek lizitazioetara sartzeko aukera izan zezaten. Errealitatea besterik ez da, eta adibide argia da Araban, non EAJren aldeko enpresa bakar batek hiru loteekin geratzeko aukerak argiak diren; izan ere, horietako bat Gasteiz osoa litzateke, 10.000 bazkaltiar inguru, eta beste biak ez lirateke 1.000 bazkaltiarretara iritsiko. Hala, Bizkaian eta Gipuzkoan bi enpresak eraman lezakete monopolioa lurralde bakoitzean. Kontuan izan behar da Bizkaian bost enpresak kudeatzen dituztela gaur egun eskola-jantokiak.

Ezin dugu ahaztu janariak egiteko erabiltzen diren elikagaien jatorriak duen garrantzia (ekologikoak eta 0 km), baizik eta elikagaiak non egiten diren. Ikastetxe guztiek sukalde bat izan beharko lukete janaria ikastetxean bertan egin ahal izateko. Eskola eta guraso elkarte askok eskatu diote Hezkuntza Sailari sukaldea in situ izatea ikastetxean bertan kozinatu ahal izateko, eta erantzunaren zain edo, gutxi batzuk, obrei ekiteko zain daude. Bestalde, ez dakigu zergatik ez dituzten lizitaziora atera sukaldea in situ duten zentroak.

Hori esanda, LAB sindikatuak Jokin Bildarratz Hezkuntza sailburuari euskal eskola publikoaren alde bakarreko bidea eta pribatizazioaren bidea uzteko eta langileen ordezkariekin 2000ko martxoaren 22ko Agindua eta EAEko eskola- jantoki publikoak arautzen dituen administrazio eta zerbitzuetako sailburuordearen zirkularra negoziatzeko eskatzen dio.