2025-12-22
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Asanbladan adostutako ebazpeba

Momentu historiko honetan, pentsiodun eta helduok eragile aktiboak izan behar gara

LABeko Helduen eta Pentsiodunen Arloko Asanblada Nazionalak hurrengo ebazpena adostu du:

Garai berria ireki da Euskal Herriarentzat. Momentu historikoa bizi dugun honetan, aukera berriak ireki dira, eta guztiok erantzunkizunez jokatu behar dugu. Pertsona pentsiodun eta helduok, eragile aktiboak izan behar gara egoera berri honetan ere bai. Bizi osoan horren alde borrokatu ostean, orain dugu aukera Euskal Herri libre eta solidarioa behingoz eraikitzeko.

Aldaketa politikoak, aldaketa soziala ahalbidetu behar du. Transizio honetan, langile klasearen interesak ere defendatu behar ditugu, eta pertsona helduok eta pentsiodunok, asko daukagu egiteko eta esateko.

Egun bizi dugun krisi ekonomiko eta sozialaren aurrean, gure herrian inposatzen ari diren erreformak eta elite ekonomiko-politikoen eskutik adosten diren neurri ultra liberalek eragindako kalteen kontrako borrokan jardungo dugu.

Adostutako politika publikoak zorrotz kritikatzen ditugu, eta hauen norabide aldaketa aldarrikatzen dugu, jendartearen interesak defendatuko dituen politikak izan daitezela.

Pertsona helduak eta pentsiodunak garen heinean, ezaugarri eta arazo espezifikoak ditugu. Hauei erantzutea da gure aldarrikapenen eta borroken ardatza, gure bizi-baldintzak duintasunez bermatu arte.

Egungo egoera gainditu ahal izateko, Euskal Herriko instituzio eta eragile sozialok legegintzazko ahalmen eta eskumen guztiak izan behar ditugu gure eskuetan, alor ekonomiko eta soziolaboralean. Beharrezkoa dugu, Lan Harremanen eta Babes Sozialaren Euskal Esparruaren apustua errealitate bihurtzea. Burujabetza politiko eta ekonomikoa Euskal Herriarentzat!

Lasarten, 2011ko azaroaren 4an

Resolución acordada en la asamblea

Las personas mayores y pensionistas, agentes activos en este momento histórico

La Asamblea Nacional del Área de Mayores y Pensionistas de LAB ha acordado la siguiente resolución:

Se ha abierto un nuevo tiempo para Euskal Herria. En este momento histórico que estamos viviendo, se han abierto nuevas oportunidades, se ha abierto la oportunidad para conseguir la Euskal Herria libre y solidaria por la que hemos luchado toda la vida. Todos y todas debemos actuar con responsabilidad y las personas mayores y pensionistas también debemos ser agentes activos en esta nueva situación.

El cambio político debe posibilitar el cambio social. En este momento de transición, en el que también deben defenderse los intereses de clase de trabajadores y trabajadoras, las personas mayores y pensionistas tenemos mucho que hacer y decir.

Ante la crisis económica y social que actualmente vivimos, continuaremos luchando contra los daños producidos por las reformas impuestas en nuestro país y contra las medidas ultra liberales acordadas por las élites económico-políticas.

Criticamos rigurosamente las políticas públicas que se nos vienen imponiendo y reclamamos que deben cambiar de raíz, para que su objetivo sea realmente defender los intereses de la sociedad.

En la medida en que somos personas mayores y pensionistas, tenemos unas características y problemas específicos. En su respuesta, hasta que se nos aseguren unas condiciones de vida digna, se sitúa el eje de nuestras reivindicaciones y luchas.

Para poder superar la actual situación, las instituciones y agentes sociales de Euskal Herria debemos contar con todas las competencias y capacidad legislativa en el ámbito económico y socio-laboral. Necesitamos que la apuesta por el Marco Vasco de Relaciones Laborales y Protección Social se convierta en una realidad. ¡Soberanía política y económica para Euskal Herria!

Lasarte, 4 de noviembre de 2011 

“Momentu historiko honetan, pentsiodun eta helduok eragile aktiboak izan behar gara”

LABekoHelduen eta Pentsiodunen Arloak Asanblada Nazionala ospatu zuen pasaden ostiralen Lasarten. Asanbladan Euskal Herriarentzat ireki berri den momentu historikoa eta bertan pentsiodun eta helduek bete beharko duten paper garrantzitsua izan zuten hizpide, besteak beste.

Pasaiako portuaren etorkizuna bermatzeko LABek badia barruko portuaren alde egiten duen apustua berretsi du

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PASAIAKO KANPO PORTUAREN Plan Zuzentzaileari alegazioak egin ondoren, berrikusitako INGURUMEN IRAUNKORTASUN TXOSTENAren tramitazioarekin aurrera egingo dute azaroan Madrilen.

 LAB apuesta por una reorganización de las actividades portuarias de Pasaia que garantice el futuro del puerto dentro de la bahía

LAB apuesta por una reorganización de las actividades portuarias de Pasaia que garantice el futuro del puerto dentro de la bahía

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Durante el mes de noviembre va a continuar la tramitación en Madrid del Informe de Sostenibilidad Ambiental revisado después de múltiples alegaciones al Plan Director del Puerto Exterior de Pasaia. Seguimos asistiendo al mantenimiento de una apuesta tan absurda como cara y negativa desde muchos puntos de vista. Son ya muchos y cualificados agentes políticos, sindicales y sociales los que, como LAB, se han manifestado en contra del puerto exterior. Y el abanico es tan amplio, que hasta un significativo grupo de profesionales guipuzcoanos, algunos ligados incluso al puerto, han manifestado públicamente su indignación ante el proyecto.

Estos días estamos asistiendo a una nueva campaña mediática, claramente electoralista, a favor del puerto exterior. Por un lado, a través de los partidos PSOE, PNV, y PP en las Juntas Generales de Gipuzkoa (sin tener en cuenta que la fuerza mas votada en Gipuzkoa fue Bildu, contraria a su construcción y la más votada también en todos los ayuntamientos de Oarsoaldea, teórica beneficiada con el puerto exterior). Por otro, las contradictorias declaraciones del presidente del puerto Lucio Hernando, que reconoce que la pregunta principal de un debate nunca realizado es "si Gipuzkoa necesita o no un nuevo puerto"y al mismo tiempo dicta sentencia: " o se construye la dársena exterior o el puerto de Pasaia morirá indefectiblemente".

¿No serán ustedes los que están matando el puerto de Pasaia, imprescindible para la economía guipuzcoana desde su creación, haciendo desaparecer la actividad comercial y desafectando terrenos portuarios con el objetivo de "regenerar" la bahía inundándola de hormigón, sabiendo que con la que está cayendo nadie va a poner los 800 millones necesarios para destrozar Jaizkibel con su puerto-chicle?

¿Alguien se pregunta por qué desde el año 2004 están bajando los tráficos en Pasaia? ¿Alguien se pregunta por qué los mismos operadores que trabajan en el Puerto de Santurtzi con los mismos productos aumentan allí su actividad mientras que en Pasaia no para de bajar? ¿Alguien se pregunta por qué los puertos exteriores construidos en el Cantábrico cuestan el doble de lo inicialmente presupuestado como el de Coruña o Gijón al mismo tiempo que están infrautilizados? ¿Alguien tiene en cuenta que los muelles de Bilbao tienen capacidad para mover 90 millones de toneladas y que realmente no llega a 40 millones? ¿Alguien se ha fijado en que el último proyecto de puerto exterior en Pasaia tiene realmente 20 hectareas menos para la manipulación de mercancías que el actual, destinando a plantas de energía y almacén de hidrocarburos el mayor porcentaje de terreno? ¿Alguien tiene en cuenta que la mano de obra disminuye en los nuevos puertos por los avances tecnológicos?

Todos los que trabajamos aquí estamos viendo como la actividad portuaria decrece año tras año y lo único que crece es la preocupación sobre la viabilidad de la actual gestión. Durante los últimos ejercicios hemos asistido a una propaganda carísima pagada con dinero público de un proyecto que no tiene ninguna justificación económica ni ambiental, mientras el puerto sufre una continua crisis laboral y organizativa sin precedentes. Mientras la empresa se gasta cientos de miles de euros en publicidad del puerto exterior (en los estadios, en los equipos de deporte, televisión, prensa…), niegan la viabilidad del puerto actual. Mientras concentra recursos humanos y dinero en arrastrar a la población en su proyecto, se olvida de contratar un responsable de marketing o elaborar un plan de gestión ambiental, como tienen los demás puertos.

Ya es hora de ponernos todos los agentes portuarios a optimizar recursos, captar clientes y destinar los fondos públicos y las iniciativas privadas a mantener y atraer tráficos nuevos que garanticen el futuro del puerto y sus trabajadores. Y para esto hay que reorganizar los espacios portuarios, elaborar un manual de buenas prácticas para evitar la contaminación etc. Los operadores tienen que dejar de competir entre ellos haciéndose atractivos al tejido industrial y la Autoridad Portuaria tiene que dirigir una estrategia comercial encaminada a recuperar cuota de mercado respecto a otros puertos, modernizar la infraestructura y localizar las ayudas institucionales necesarias para facilitar una actividad que todos los trabajadores queremos que continúe en unas condiciones laborales y medioambientales dignas para la comunidad portuaria y su entorno.

LAB cree firmemente en el futuro del Puerto de Pasaia dentro de la bahía y esperamos que su regeneración sea también la reorganización de las actividades portuarias acordando los puntos conflictivos con los ayuntamientos limítrofes. La inversión millonaria, con mucho menos de lo que se plantea gastar en el exterior, debe ir en este sentido, mejorando y modernizando la infraestructura para captar tráficos sostenibles y acordes con las condiciones inmejorables de Pasaia como muelle de abrigo. En esta labor el nuevo presidente Lucio Hernando (el tercero en cinco años) nos tendrá a su disposición, pero también le recordamos que no se puede desarrollar una gestión eficaz y competitiva con una plantilla bajo mínimos y mal pagada.

Por último creemos también que los mejores años de este puerto han sido también los que han coincidido con la capacidad de negociar aquí las condiciones laborales. El futuro de este puerto no puede estar en manos de Madrid. La actividad portuaria tiene que ir ligada al desarrollo industrial y económico de Oarsoaldea, Gipuzkoa y Euskal Herria. Y para eso las decisiones estratégicas políticas y sociales se tienen que decidir en el mismo ámbito, y no en el Ministerio de Fomento de España.

Donostia, 3 de noviembre de 2011

La cifra de demandantes de empleo y sin ocupación se acerca a las 200.000 personas en Hego Euskal Herria

El paro registrado en Hego Euskal Herria durante el mes de octubre aumentó en 2.848 personas y eleva 187.372 personas la cifra oficial de paro, lo que supone un 1,5% más que el mes anterior. El paro registrado encadena de esta manera su tercera subida consecutiva tras las bajadas experimentadas en los meses de mayo, junio y julio.

“Aukera historiko berria dugu aurrean, Euskal Herriak bere bidea egiteko modua izan behar du”

Eraiki beharreko akordioetan langileen arazoek beren tokia behar dutela adierazi dio LABek Lehendakariari.

La tasa de paro supero el 12% en el tercer trimestre elevando a 165.300 las personas desempleadas en Hego Euskal Herria

La Encuesta de Población Activa correspondiente al tercer trimestre de 2011 ha cifrado en 165.300 las personas que se encuentran en desempleo; esto significa que la tasa de paro en Hego Euskal Herria ya ha superado el 12%.

Mahai orokorrak zerbitzu publikoak garatzearen mesedetan jarri behar ditugu

Bi urte igaro dira Nafarroan zein Araba, Bizkaia eta Gipuzkoan zerbitzu publikoetako langileon lan baldintza orokorrak negoziatzeko Mahai Orokorren azken negoziazioak izan zirela.

Bi urte hauetan zehar zerbitzu publikoekin eta zerbitzu publikoetan lan egiten dugunon lan baldintzekin zer gertatu den sobera ezaguna zaigu, zerbitzu publikoen pribatizatzen ari dira, zerbitzu publikoen sistemaren desmantelamendua egunez egun gauzatzen ari dira eta honekin bat lan baldintzak asko kaskartzen ari dira:

– Langileoi soldata murriztu zaigu lehenik ondoren izozteko gure eroste ahalmenean %13 inguruko kaltea eraginez.
– Zerbitzuak murriztu egin dira: anbulatorioak, etxez etxeko laguntza zerbitzua, euskera administrazioan normalizatzeko zerbitzuak, euskaltegiak, osasun zerbitzuetan itxaron zerrendak handitu dira, …
– Aldi baterako kontratazioak (bajak, eginkizunen pilaketa, …) eten egin dira gure gain lan zamak biderkatuz.
– Lanpostuak suntsitu egin dira .
– Zerbitzuak pribatizatzen jarraitu dute (Osasunbideako sukaldeak eta laborategiak, Osakidetzan pazienteak erreabilitatzeko anbulatorio-zerbitzua…).
– Zerbitzu publikoetarako aurrekontu ezarpenak gutxitu egin dira zerbitzuak kaltetuz eta gutxituz.
– Europako bataz besteko BPGarekiko gastu sozialarekiko aldea gero eta handiagoa da osasun, hezkuntza, eta zerbitzu sozial inbertsioari begiratuz gero. Hau da, sortzen dugun aberastasunaren (BPG) gero eta diru gutxiago bideratzen dugu zerbitzu publikoak hornitzeko, aitzitik, aberastasuna gero eta esku gutxiagotan pilatzen doa.
– …

Bestelakorik esaten duten arren Iruñea zein Gasteizko gobernuak zerbitzu publikoak suntsitzen ari dira, haien asmoa zerbitzu publikoei eustea dela esaten dutenean GEZURRETAN ARI DIRA, nola uler liteke bestela urterik urtera zerbitzu publikoetan gero eta inbertsio gutxiago egitea?, nola uler liteke bestela urterik urtera gero eta zerbitzu publiko gehiago pribatizatzea?, nola uler liteke bestela urteri urtera zerbitzu publikoetan gero eta lanpostu gehiago suntsitzea?, …

Zenbakiak zenbakiak direla, eta beste irtenbiderik ez dagoela esaten dutenean ere GEZURRETAN ARI DIRA, alegia, dirurik ez dagoela esaten dutenean GEZURRETAN ARI DIRA, dirua egon badago, baina haiek hautatu dute diru hori Ogasun Publikoetan egon beharrean elite ekonomiko eta bankaren eskuetan egotea, baina dirua egon badago, gakoa diru hori nola banatzen den da. PSOE eta bere sukurtsalek zerga sistema aldatu behar dela diote, ADOS GAUDE, baina nolatan uler daiteke gobernu arduran egonik orain arte egin ez izana edota larriagoa dena, kontrakoa egin izana, zeren gogoratu egin behar da haiek (PSOE, PSE eta PSN) bultzatu dutela zerga sistema atzerakoi eta injustua (Sozietateen Zerga merkatzea, lan errentak kaltetzea, …). Beraz, nola uler liteke orain oso bestelako diskurtsoa izatea? Bada, azalpen erreza du honek, GEZURRETAN ARI DIRA!

Orain berriro ere Mahai Orokorretan gure lan baldintzak negoziatzeko garaia da. Nafarroan lehenengo bilera burutu da eta Bizkaia, Araba eta Gipuzkoan oraindik ez dugu inolako berririk.

Bestalde Iruñea zein Gasteizko Gobernuek 2012rako aurrekontu publikoen egitasmoak aurkeztu berri dituzte, eta biek ala biek berdina proposatzen digute: zerbitzu publikoetan, Osasun, Hezkuntza, Politika Sozial eta gainerako zerbitzu publikoetan inbertsioa gutxitzea eta soldatak izoztea. Hala, bide beretik jarraitzeko asmoa dute: zerbitzu publikoetarako gero eta inbertsio gutxiago, desmantelamenduaren bidea azken batean.

Hala, zera salatu nahi dugu: aurrekontuak aurkeztuta eta aurrekontuetan zenbaki hauek ikusita EZ DAGO NEGOZIAZIO KOLEKTIBORAKO MARJENIK, azken batean LABek zerbitzu publikoei zer bultzada emango zaien, lan baldintzak nola hobetuko ditugun eta enplegu publiko berria non sortuko dugun negoziatu nahi baitugu, baina inolaz ere ez baitugu negoziatuko zer zerbitzu publiko pribatizatuko den ezta zer murrizketa berri aplikatuko den. Eta honetarako zerbitzu publikoetan inbertsioa egin ahal izateko moduko aurrekontuak behar dira, bestelako aurrekontuak behar dira.

Zerbitzu publikoak babestu eta indartu egin behar dira jendartearen oinarrizko eskubideak asebeteko baditugu, baina EZ HORI BAKARRIK, ekonomian susperraldia eragin nahi badugu zerbitzu publikoak indartu egin behar dira kalitatezko enplegua sortzeko, pertsonen bizi baldintzak hobetzeko eta hala, barne eskaria zein ekoizpena sustatuz ekonomiaren egoera orokorrari bultzada emateko. Gaur Gasteiz eta Iruñeako gobernuetan errezeta hau ezagutzen dute baina ez daude prest dirua eta boterea benetan dutenei eragozpenik sortzeko (gure gizartean %10ak du sortzen dugun aberastasun osoaren %90).

Hala, LABen ZERA EXIJITZEN DUGU:

– EAEko Mahai Orokorra berehala deitu dezatela (LABek formalki gaur bertan aurkeztuko dugu horretarako eskaria)
– Baina Mahai Orokorretan benetako negoziazioa egiteko aurkeztu dituzten aurrekontuak ez daitezela aintzat hartu. Bestela esan bezala negoziaziorik ez dagoela ulertuko dugu.
Mahai Orokorretan LABek mahai gainean jarriko dituen aldarrikapen nagusiak hauek izango dira:
– Nafarroan zein EAEn zerbitzu publikoak garatzeko eta zerbitzuotan kalitatezko enplegua sortzeko plana.
– Hemen negoziatzen duguna blindatzea gure negoziazio markoetan erdiesten diren akordioak Estatuan ezartzen diren dekretu eta legeek aldatuak izan ez daitezen.
– Administrazio eta zerbitzu publikoetan lan egiten duten pertsona guztien lan baldintzak hobetzea eta soldaten eroste ahalmena berreskuratzea.

Aldarrikapen hauei babesa emateko jada zera iragartzen dugu, LABek MOBILIZAZIOEI EKINGO DIEGU azken baten jada zerbitzuak murrizten ari baitira eta gure lan baldintzak kaskartzen ari baitira, dagoeneko mobilizatzen ari gara eta Mahai Orokorrak zerbitzu publikoak garatzearen mesedetan jartzen direla garantiarik ez dugun artean mobilizazioekin aurrera jarraituko dugu, mobilizazioak indartu ere egingo ditugu eta baita zerbitzu publikoetan gertatzen ari denaren berri zuzena kaleratu eta salatu ere egingo dugu.

Hala, dei egiten diegu administrazio eta zerbitzu publiko guztietako langileei indarrak batzera, Nafarroa eta EAEko osasun, hezkuntza, zerbitzu sozial eta abarretako langile guztiei aldarrikapen hauei indarra emateko mobiliza daitezela, ez dezagun beste urte bat pasatzen utzi, mobilizazioa baita egoera aldatzeko dugun aktibo bakarra, bakarra baina uste baino indartsuagoa.