LABek 2014/2015 ikasturtean burututako Hauteskunde Sindikalen balorazio positiboa egiten du. Sindikatuaren proiektuak babes zabala jaso du langileen aldetik eta beste behin, lehen indarra da Irakaskuntzan..

2014/2015 ikasturtean zehar burutu diren Hauteskunde Sindikalen epe trinkoa pasa den honetan argi eta garbi esan dezakegu Araba, Bizkaia eta Gipuzkoan Administrazioak zuzenean kudeatutako esparru unibertsitario (irakasle eta AZP) eta ez-unibertsitario guztian (irakasle, heziketa berezia, sukaldari eta garbitzaileak), Haurreskolak Partzuergoan; Hego Euskal Herriko ikastoletan eta maiatzaren 20an Nafarroan burututako hauteskundeen ondotik, non boto emaile kopuru txikiagoa egonik gora egin dugu bozketan eta azpimarratzeko ere, Erribera izaten ari garen igoera, LABek LEHEN INDARRA IZATEN JARRAITZEN DUELA, eta berriro ere gure proiektuak babes zabala jaso izan duela. Irakaskuntzako sektorean Gizarte ekimena dagokion esparruan mantentzeaz gain GORA EGIN duela azpimarra genezake.

Babes honen arrazoietan bi gako kokatzen ditugu nagusiki:

1.-Sektore ikuspegiaren garapena, hezkuntzako langile guztion eskubideen alde borroka egiten duen sindikatua gara.
2.-Euskal Herri osorako alternatiba eraiki, gauzatu eta irudikatzen dugulako.

Era berean konsziente gara hezkuntzan ere aldaketak bizi ditugula, eta sindikatua horri begira egokitu beharreko tresnak, bitartekoak eta borrokak zabaldu behar dituela, langileria subjetu aktibo izaten jarraitu dezan.

• Langileri aktiboa izateko gure eskubideen aldeko borrokak ezinbesteko garrantzia du eta orain arteko bidean sakonduz, esparruz esparru erronka ezberdinei aurre egin eta proposamenak mahaigean jarriko ditugu .

• Ikasturte honetan abiatu baina hurrengoan sakonduko dugun dinamika izango da: Gaurdanik hezkuntza sistema propioa IRUTEN deritzona gure ardatzetako bat da.
Inposatutako lege, dekretuak…salatzeaz gain Euskal Herriak behar eta nahi duen hezkuntza sistemaren bidean urratsak ematea da iruten, dinamika eraikitzailea alegia. Bitartekoak eskeini asmo dugu: hezkuntza proiektuak garatzeko, testu liburuak aukeratzeko irizpideak…

Honekin batera argi dugu bestelako hezkuntza eragile zein herri eragileekin elkarlana sustatu eta garatu nahi dugula, borroka puntualak zein alternatibari ekingo dioten dinamika iraunkorretan elkarrekin arituz. Eta hezkuntzan aldaketa bideratzen hasteko ibilbidea martxan jartzeko gonbitea luzatzen diogu eragile orori.

Honetarako, langileok ez ezik hezkuntza komunitate osoak zein herritarrok parte hartzea aberasgarri bezain eraginkorra dela ulertzen dugu eta hau izango da gure lanaren oinarria.

Gure ustez, emaitza guzti hauek LABek herri honentzat Hezkuntzako esparruan egiten dituen planteamenduei izugarrizko bultzada ematen diete.

Bistan da estatu espainolak egituratu eta ezarri digun hezkuntza sistemak ez gaituela asetzen, agortuta dagoela. Era berean, Euskal Herri osorako marko pedagogiko eta normatiboa bakarraren bideari heltzeko errealitate eta erritmo ezberdinak aintzat hartu behar ditugu baina badugu nondik heldu eta bide horretan gure ustez, honako zazpi oinarri landuz hasiko gara bide horri bultzada ematen:

1. Euskal Kultura eta hizkuntza oinarritutako kurrikuluma.
2. Hezkuntzaren ikuspegi askatzailea izango duena.
3. Ikasle euskaldun eleanitzak helburu.
4. Hezkidetza oinarri eta garatuko duena.
5. Aukera berdintasuna eta aniztasunaren bermatzailea
6. Partaidetasunean oinarritua
7. Dinamikoa

Amaitzeko, guzti hau posible egin duten delegatuak (aurreko indarraldian izandakoak, orain izendatutako berriak eta mantentzen direnak), ikastetxeetan lan eskerga egiten duten gure afiliatuak; eta egunerokotasunean, LABen egituratik gertu laguntzen dutenei behar duten aitorpen, dedikazio eta militantzia eskertu nahi dugu. Beraiek baitira gurekin batera LAB sindikatua osatzen dutenak.