2024-06-17
HomeIrakaskuntzaHeziketa BereziaEAEko heziketa bereziko hezitzaileen lehen topaketa egin dugu

EAEko heziketa bereziko hezitzaileen lehen topaketa egin dugu

LAB sindikatuko Heziketa Bereziko kideok kaleko mobilizazioetatik haratago joan nahi dugu. Eskoletako egoera eta langileon eguneroko errealitatearen jarraipen zuzena egiteko asmo irmoa daukagu hezkuntzaren LABko sektore honetan. Denon artean, gaur egun dugun egoera prekariotik ahalik eta gehien aldendu eta inklusibitatearen bidean murgiltzea da gure helburua. Lan erreza ez dela izango jakin badakigu, baina denon ekarpenak eta indarrak batuz bidea asko erraztu daitekeela ere pentsatzen dugu, eta ez gaude ilusioa galtzeko prest.

Ekimen hau aurrera eramateko oso garbi genuen, hasieratik langilekin harreman zuzenaren beharra izango zela. Beraz hor jarri genuen gure abiapuntua. Horretarako gure afiliazioari bisitak egin genizkion, asanbladatan bildu, galdetegi bat prestatu eta guztiei helarazi genien. Behin emaitzak ikusita (120 inkesta jaso ditugu) eta lehenengo balorazio bat eginda, afiliazioarekin lantzeko prest gaude.

Gaur ekainak 16, LABeko Bilboko egoitzan, Araba, Bizkaia eta Gipuzkoako afiliatuekin batera lehenengo topaketa egin dugu.

Galdetegi hauetatik ateratako ondoriotako batzuk ikusita, heziketa berezikoen kolektiboaren prekarietatearen baieztapena jaso dugu, beste behin ere. Honen erakusgarri, inkestetatik jasotako ondoko emaitza adierazgarri batzuk:.

-Ikasleen gehiegizko ratioak. Gaur egun oraindik langileen %23,6a bost ikasle baino gehiagorekin lan egiten du. Oso gertutik jarraituta, %6,4 4 ikaslerekin, eta % 29,1 3rekin.

-Arreta zuzeneko ordu kopurua. Langile gehienek, egunero, patio, jangela, eta saio guztiak ematen dituzte beraien ikasleekin etenik gabeko arreta zuzena eskainiz, honek langile horiei suposatzen duenarekin.

-Koordinazio eza. Tutore, espezialista, pedagogo terapeuta, Berritzeguneekin… koordinatzeko zailtasunak edo horretarako aukerarik gabe gelditzea.

-Inklusibitate eza. Langile asko ez da eskolako parte sentitzen, neurri batean, ez da bere iritzia kontutan hartzen ikasleekin lan egiteko irizpideak ezartzen direnean, ezta orokorrean eskolako funtzionamendurako ere.

Ezin zaigu ahaztu, behar bereziak dituzten umeekin, lanean ari garenik eta erabateko kalitatezko arreta eskaintzeak izan beharko lukeela denon helburua.

Egoera prekario honi buelta ematea da erronka, gure ikasleei ematen diegun zerbitzua ahalik eta onena izatea bermatuz. Lehenengo topaketa hau, hasiera besterik ez izatea nahiko genuke benetako eskola inklusibo bat lortze aldera. Denon artean lortuko dugu!
 

 

 

AZKEN ALBISTEAK | ÚLTIMAS NOTICIAS

Udal administrazioan euskararen normalizazioa mugatu nahi duen azken epaia gogor salatzen dugu

Euskal administrazioa euskalduntzeko prozesuaren aurka pairatzen ari garen oldarraldiaren baitan beste epai baten berri jaso dugu. Kasu honetan, Bilboko Administrazioarekiko Auzien Epaitegiaren eskutik etorri da; izan ere, Galdakaoko Udaleko Gizarteratzeko eta Laneratzeko Teknikari lanpostu bat egonkortzeko prozesuan 3. hizkuntza-eskakizuna ezartzea atzera bota du.

GUITRANSek Gipuzkoako errepide bidezko salgaien garraioaren hitzarmenaren negoziazioa blokeatuz gero, errepideak blokeatzeko deialdia egingo dugu

Gaur eratu dugu LAB, ELA, CCOO eta UGT sindikatuOk eta GUITRANS patronalak Gipuzkoako errepide bidezko salgaien garraioaren hitzarmenaren negoziazio mahaia. 2024 urtea hastearekin batera ekin genion sindikatuok hitzarmen berri baten negoziazio bideari. Izan ere, 2009ko abenduaren 31az geroztik hitzarmenik gabe dago sektorea eta lan-baldintza zeharo desarautuetan ari dira 6.000 langiletik gora.

Europako epaiak langileoi enplegu publikoa egonkortzeko borrokan beste tresna bat ematen digu

EBJA Europar Batasuneko Justizia Auzitegiaren sententziak argi uzten du administrazioek hartutako neurriek ez dutela behin-behinekotasunaren arazoa konpontzen eta neurri eraginkorragoak eskatzen ditu.