2024-05-22
HomeEkintza SindikalaNafarroako Hezkuntza Departamenduak benetako negoziazioa ahalbidetu behar du behingoz

Nafarroako Hezkuntza Departamenduak benetako negoziazioa ahalbidetu behar du behingoz

Aurreko ikasturtean (2022-23), sindikatuok premiazkotzat jotzen ditugun eskari batzuk planteatu genituen, ikasgeletako hezkuntza-kalitatea eta irakasleon lan-baldintzak hobetzeko: ratioak jaistea, lan-gainkarga murriztea, interinitatea arintzea eta galdutako erosteko ahalmena berreskuratzea; Administrazioak berak % 15ean aitortu eta tasatu egin du.

Hezkuntza Departamentuak isiltasunaren aurrean, 2023ko otsailaren 15ean eta apirilaren 3an bi greba-egun deitu behar izan genituen. Milaka irakaslek bat egin bazuten ere, Departamentuak ez zien eskaerei jaramonik egin, eta nahiago izan zuen egutegi politikoari begira jardun maiatzeko hauteskunde autonomikoetara iristeko, inolako hobekuntzarik egiteko konpromisorik hartu gabe.

2023ko irailean, Hezkuntzako kabinete berria eratu zenean, ia deus ez dela aldatu ikusi genuen, eta luzapen-estrategiek joera orokorra izaten jarraitu dute; izan ere, lehenik eta behin, ez zitzaien sindikatuei jaramonik egin Nafarroako Aurrekontu Orokorrak itxita egon ziren arte, hezkuntzaren arloan hobekuntzarik egin ez zedin. Eta, bigarrenik, Administrazioarekin lan egiteko “lantalde” batzuk antolatu dituzte. Horietan, hobekuntza eraginkorrak lortzeko maniobra-marjina hutsaren hurrengoa da, argi baitago ezin direla gauzatu euro bakar bat ere inbertitu nahi ez bada. Horregatik, etsipena adierazi nahi dugu lantalde horietatik lortzen ari diren emaitza eskasekin.

Baina, gainera, gogoratu behar dugu, duela gutxi, apirilaren 26an, Nafarroako Parlamentuak ebazpen bat onartu zuela aldeko 34 botorekin (UPN, EH Bildu, Geroa Bai eta Contigo-Zurekin), sindikatuok eskatzen ari garen hobekuntzekin bat datorrena. Bertan, Hezkuntza Departamentuari eskatzen zaio urrats esanguratsuak eman ditzala hezkuntza-arloko langileen lan-baldintzak hobetzeko, eta horretarako beharrezko negoziazioak egin ditzala, hartutako neurriak datorren ikasturtean eta 2025eko aurrekontuetan islatzeko:

  • Gehiegizko ratioak murriztea eta errefortzu-orduak luzatzea.
  • Burokrazia-zeregin gehiegizkoak arintzea.
  • Langileen prestakuntza egokitzea.
  • Langileen egonkortasuna sustatzeko neurriak hartzea: lanpostuak sendotzea, lan-eskaintza publikoa handitzea, lekualdatze-lehiaketak egokitzea, destinorik gabeko irakasle finkoen problematikari irtenbidea ematea, behin-behinekotasuna murriztea, etab.
  • Hezkuntzako langileek galdutako erosteko ahalmena berreskuratzea.
  • […]

Horregatik guztiagatik, Hezkuntza Departamentuari eskatzen diogu ekin diezaiola benetako negoziazioari, edukiarekin eta baliabide ekonomikoekin eskaerei erantzun ahal izateko. Izan ere, erakunde sindikalek eta parlamentuko alderdi politikoek 10.000 irakasle eta Nafarroako gizartea ordezkatzen ditugu hurrenez hurren. Hala ez bada, mobilizazioetara deitu beharko dugu datorren ikasturtearen hasieratik.

Bide batez, dei egiten diegu irakasleei -eta baita hezkuntza-komunitate osoari ere- bizikleta eta patineteekin egingo den errebindikazio-martxa batera.

Maiatzaren 23an, 18:00etan, Navarro Villoslada BHIn hasiko da, eta Carlos III.aren etorbidean amaituko (Nafarroako Jauregia).

AZKEN ALBISTEAK | ÚLTIMAS NOTICIAS

Euskal hitzarmenen lehentasuna bermatuta, esparru propioaren eraikuntzan urrats gehiago eskatu ditugu

Aurreko erredakzioa hobetzeko LABetik egin genituen eskarietako batzuk aintzat hartu dira; ondorioz, Euskal Herriko langileek bertako hitzarmenen lehentasuna bermatu ahal izango dute.

Osakidetzako zuzendaritzak eta Osasun Sailak ikuztegiak publifikatzeari ekin behar diote, LABek lortutako EAEko Justizia Auzitegi Nagusiaren epaiaren ondoren

Eskaera formal bat aurkeztu dugu Osasun Sailean, Osakidetzan ikuztegi lanak publifikatzeko behar diren elkarrizketei ekiteko asmoz.

Gasteizko Francisco Vitoria institutuan lan-osasun arloko prebentzioa bermatzeko exijitu dugu

Ikastetxeko langileek eta sindikatuok elkarretaratzea egin dugu Gasteizko Hezkuntza Ordezkaritzaren aurrean. Hezkuntza Sailak eta ikastetxeko zuzendaritzak uko egin diote arrisku psikosozialen ebaluazioa egiteari.