ELA, LAB, STEILAS eta Euskal Sistema Finantziero Publikoaren aldeko Plataforma osatzen duten eragile sozial eta sindikalek Kutxabankek gure ikastetxeetan egin duen injerentzia salatu eta Eusko Jaurlaritzak bankari hezkuntza-sisteman sartzeko emandako baimena kritikatu dute. Elkarretaratzea amaitu ostean EAEko hezkuntz sailburuarekin bilera egiteko eskaria erregistratu dute.

Euskal Herrian Finantza-Sistema Publiko baten aldeko Plataformaren oharra:

Euskal Herrian Finantza-Sistema Publiko baten aldeko Plataforman gauden eragileok eta sindikatuok Kutxabankek gure ikastetxeetan esku-hartzea egin duela eta horren aurrean, EAEko Hezkuntza Sailaren utzikeria salatu nahi ditugu.

Bukatu berri den ikasturtean Kutxabankek "Bizitzarako finantzak" unitate didaktikoa zabaldu du 60 geletan (ia 1.250 ikasleri) eta datorren ikasturtean, ia 2.000 ikaslerengana ailegatzea espero du Lakuaren oniritziaz. Hemen gaudenoi oso larria deritzogu Hezkuntza Sisteman, Hezkuntza Sailaren kanpoko entitate baten esku sartzea.

Guk argi dugu Kutxabanken objektibitate falta, eta unitate didaktiko horren helburua kontsumitzaile sumisoak sortzea dela, sistema neoliberalak nahi duen moduakoak. Ez da aipatzen ezta banka publikoa eta etikoaren existentzia, eta horren funtzioak.

Programaren arduradunen hitzetan programa honekin: ikasleei bizitza heldurako trantsizioan ezinbestekoak diren konpetentzia eta trebetasunak lortzea erraztu nahi die besteak beste inbertsioak, kredituak,… eta batez ere entitatearekin hartutako betebeharrak betetzea.

Horrela, unitate didaktikoaren ondorioak dira: banka pribatua eta espekulatzailearen paperari balioa ematea, bezeroen akziodunen interes orokorrekiko sumisioa suspertzea eta bezero berriak gero eta gazteagoak izatea.

Orain ere argi dago Eusko Jaurlaritzak LOMCE aplikatzea erabaki duela, eta, kasu honetan, legeak berak adierazten duenetik harago, LOMCEk ez badu zehazten nork garatu behar dituen eduki berri horiek, Eusko Jaurlaritzak banka pribatuaren eskuetan utzi ditu, hau da Kutxabanken pertsonengan, horrek esan nahi duen guztiarekin, hau da ekonomia eta finantzak eremua ulertzeko era konkretu, partzialak eta sesgatua.

Ez dugu ulertzen zergatik Hezkuntza Sailak ez duen jo ekonomia irakasle espezialituengana eskola-eduki horiek emateko eta finantza erakunde baten alde egiten duen, bere gizarte-ekintzagatik baino gauzatzen dituen etxe-kaleratzeemgatik nabarmentzen dena, banku bihurtu aurretik zuen izaera publikoa eta soziala galdu duen erakunde pribatua, hain zuzen.

Horregatik guztiagatik Eusko Jaurlaritzari exijitzen diogu Kutxabankekin hartutako konpromisoa bertan behera uztea, LOMCE ez aplikatzeko jendarte eskaerarekin bat egin dezan eta curriculumaren eduki guztiak Hezkuntza Saileko langileen esku utz dezan.