2025-12-05
HomeEkintza SindikalaEgunotan garraio sektoreari lotutako bi langile hil direla salatzen dugu

Egunotan garraio sektoreari lotutako bi langile hil direla salatzen dugu

Bata Erandion (Bizkaia) hil zen asteburuan, istripu ez-traumatikoaren ondorioz; bestea, berriz, atzo, asteartea, Pitillas (Nafarroa) inguruan, kamioia gidatzen ari zela. Hildako pertsona horien gertukoei eta lankideei samina adierazi eta sektore horri bereziki eragiten dioten arriskuen aurrean prebentzio neurri eraginkorrak exijitu ditugu.

Okindegi bateko banatzailea Erandion

Joan zen igandean, Obrador AsuaBerri enpresan, goizeko ordu txikitan banaketa prestatzen ari zela, 61 urteko J.B.A langilea hil zen istripu ez traumatikoz, Osalanek jakitera eman duenez.

Nahiz eta patronalak zein Mutualitateek istripu ez traumatikoak kontingentzia arruntetan kokatu nahi dituzten arren, gero eta nabarmenagoa da laneko arriskuek zerikusi zuzena dutela heriotz hauetako askorekin. Lan karga, erritmoak, ordutegia eta lana pertsonari egokitze ezak eragin nabarmena du istripu mota hauetan, eta arrisku hauek ere prebentzio neurriak behar dituzte.

Banaketa garraioaren barnean kokaturik legoke, eta, hain zuzen ere, sektore honek pairatzen du arazo kardiobaskularrei lotutako heriotza-tasarik handiena (%33 sektore guztiak aintzat hartuta, baina %75 garraioan, 2022an). Bistan da beraz, badirela lanari lotutako arrisku faktoreak heriotza hauetan, eta patronalari zein gobernuei ardurak beren gain hartzea exijitzen diegu.

Garraiolari bat errepide istripuan zenduta Nafarroakoa Pitillas inguruan

Atzo, NA121 errepidean, Pitillas inguruan, beste garraiolari bat hil zen istripuz. 2023 urtean hil den 9. garraiolaria da honakoa. 2023 urtean, hilabeteko garraiolari bat baino gehiago hiltzen ari da bere lanpostuan.

Piensos Costa enpresako 56 urteko, C.P.Q langilea errepideko istripu baten ondorioz hil zen, kamioia gidatzen ari zela.

Oso prekarioak dira garraioaren sektoreko lan-baldintzak: lanaldi luzeak, estresa, presioak, garraioagatik ordaintzen duten prezio baxua, lan baldintzen eraginez modu osasuntsuan elikatzeko zailtasunak, eta abar. Horregatik diogu garraioaren sektorean gertatzen diren lan-istripu gehienak guztiz ekidin daitezkeela, eta borondate politikoa baino ez dela behar garraiolarien lan-eskubideak bermatzeko eta errespetatzeko neurriak jartzeko, baita erakunde publiko eta enpresa guztien inplikazioa ere. Hori dela eta, deituko diren mobilizazioetan parte hartzeko deia egiten diegu langileei.

Prekarietatearekin amaitu behar da. Patronalaren inpunitatearekin amaitu behar da. Erakundeek ezin dute jarraitu bete aldera begiratzen, bestela gertatutakoaren konplize izango dira.

AZKEN ALBISTEAK | ÚLTIMAS NOTICIAS

Zipreko PEO zentral sindikalaren kongresuan parte hartu du LABek

Zipreren batasunaren eta autodeterminazioaren aldarrikapenarekin bat egin du Igor Arroyo LABeko koordinatzaile orokorrak, Munduko Federazio Sindikaleko kide den zentral sindikalaren kongresuan. Horrez gain, sindikatuak...

Enplegu Publikoaren Legea Espainiako Auzitegi Konstituzionalera eramateko asmoak euskararen aurkako oldarraldi judiziala larriagotuko du

Euskal jendartearen eta langile publiko gehienen iritziaren aurka, euskara gazteleraren maila berean kokatzea debekatu lezake ebazpenak, eta euskara bigarren mailako egoera subsidiariotik atera ahal...

LABek irmo salatzen du Donostiako Martutene auzoan 111 lagun kale gorrian utzi izana

Herritar orok bizitza bizigarria izateko duen eskubidea gogoratu du LABek, hori bermatzeko eskatu die instituzioei, eta horren alde antolatzeko deia ere egin du. Donostian...